Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Odborníci tvrdí, že kvůli nadměrnému stresu přichází naše tělo o důležité živiny. Deficit těchto živin se projevuje překvapivým způsobem.

7 šokujících příznaků toho, že jste ve stresu!

Stres v práci
zdroj: Twitter Stres v práci
aktualizováno 12.01.2016, 16:09 | 12.01.2016, 16:09 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Odborníci tvrdí, že kvůli nadměrnému stresu přichází naše tělo o důležité živiny. Deficit těchto živin se projevuje překvapivým způsobem.

Máte bílé skvrny na nehtech, krvácejí vám dásně, máte pupínky na ramenou nebo citlivý žaludek? To vše je znakem toho, že jste ve stresu. Výživová poradkyně Charlotte Watts tvrdí, že stres zapříčiňuje ztrátu důležitých živin. "Všechno je to v důsledku toho, že celý náš systém včetně reakcí mozku, hormonů a imunity pracuje ve stresu rychleji a na vyšší úrovni," říká. Některé příznaky spojené s nedostatkem vitamínů a minerálních látek jsou varovným příznakem chronického stresu.


1. Opary a citlivé koutky
Jsou výsledkem nedostatku vitamínu B6. Ten je potřebný pro zdravé fungování nervového systému. Podílí se na produkci neurotransmiterů serotoninu a dopaminu, tyto látky regulují náladu a motivaci. 

 


Kde najdeme vitamín B6: mrkev, kuřecí maso, vejce, ryby, maso, hrách, špenát, slunečnicová semínka, vlašské ořechy, avokádo, banány, fazole, brokolice, hnědá rýže, zelí, kukuřice a brambory.


2. Svírání čelisti, skřípání zuby

Značí o nedostatku vitamínu B5, který je označován jako vitamín proti stresu, protože pomáhá při produkci hormonů nadledvin, cholesterolu a imunitních protilátek. Dlouhodobý stres se projevuje zatínáním čelisti nebo skřípěním zubů.

 

 


Kde najdeme vitamín B5: hovězí maso, vejce, čerstvá zelenina, ledviny, luštěniny, játra, houby, ořechy, mořské ryby, celozrnná mouka.


3. Bílé skvrny na nehtech

Značí nedostatek zinku, i když jsou často považovány za projev nedostatku vápníku. Zinek je velmi důležitý pro mnoho enzymových systémů v těle.

 

Nehty
(Foto: Wendy vill Felton)


Kde najedeme zinek: ryby, maso, slunečnicová semínka, dýňová semínka, piniové oříšky, ořechy, ústřice, korýši, krabí maso, žitná mouka, sýr čedar.


4. Střídající se průjem a zácpa

Nedostatek hořčíku, který je nezbytným minerálem pro kosti, měkké tkáně a tělní tekutiny. Naše tělo se při stresu spoléhá právě na hořčík. Jeho nízká hladina je spojena s úzkostí, podrážděností, depresemi a bolestmi svalů.

 


Kde najdeme hořčík: pohanka, ořechy, sója, tmavozelená zelenina, mrkev, hrášek, sladké brambory, slunečnicová a sezamová semínka, čočka, avokádo, květák, ryby, maso.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Bolest hlavy: Tohle jsou nejčastější příčiny! VELKÝ PŘEHLED
Naučte se zvládat stres
10 potravin, které zaženou stres, aniž byste přibrali


5. Krvácení dásní

Potřebujete vitamín C, který je silným antioxidantem a je potřebný pro 300 metabolických funkcí v těle. Pomáhá při produkci antistresových hormonů a je potřebný pro tvorbu kolagenu.

 


Kde ho najdeme: jahody, citrusové ovoce, zelená zelenina, chřest, avokádo, brokolice, kapusta, meloun, mango, cibule, papája, hrášek, ananas, ředkvička, špenát, jahody, rajčata.


6. Černé pupínky v oblasti vnitřních stehen a ramen
Za vším stojí nedostatek vitamínu E. Ten pomáhá zlepšovat krevní oběh, podporuje srážlivost krve, upravuje krevní tlak a zvyšuje produkci spermií.

 


Kde najdeme vitamín E: tmavě zelená listová zelenina, luštěniny, ořechy, semena, celá zrna, hnědá rýže, vejce, řasy, mléko, ovesné vločky, vnitřnosti, sója, sladké brambory a řeřicha.


7. Časté bolesti v krku, hrudní infekce

Potřebujete vitamín A, který je nezbytný pro dobrý zrak, odolnost proti infekci pokožky a sliznic, které lemují dýchací, zažívací a močové ústrojí.

 


Kde ho najdeme: játra, rybí olej, zelenina a ovoce, meruňky, chřest, brokolice, ananas, meloun, mrkev, papája, broskve, dýně, paprika, špenát, řeřicha.

 
7 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře