Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Maso, vejce, sýry, mléko: tam všude jsou bílkoviny, které posílí kostní hmotu.

Bílkoviny pomáhají v boji proti osteoporóze

aktualizováno 01.07.2010, 15:08 | 02.07.2010, 00:00 | doma.cz/kat

Maso, vejce, sýry, mléko: tam všude jsou bílkoviny, které posílí kostní hmotu.

Každý z nás se jednoho dne dostane do let, kdy se začne více bát o své zdraví. Nesmíme zapomínat, že naše kosti se ve stáří stávají křehčími, a každý pád tak může znamenat řadu problémů, uvádí server osteoporoza.cz. Zaměřte se proto na dostatečný přísun bílkovin dříve, než bude pozdě.


Bílkoviny jsou stavebními kameny mnoha struktur našeho těla. Skládají se z malých jednotek zvaných aminokyseliny. Tyto látky se spojují ve větší celky a dávají tak vznik těmto nepostradatelným molekulám.


ČTĚTE TAKÉ:

Krevní test odhalí blížící se menopauzu

Pivem proti osteoporóze

Za bolesti podbřišku v těhotenství může kouření

 


Naděje pro zdraví kyčlí


Bílkoviny jsou důležité hlavně pro naše svaly – dokážou zvýšit svalovou sílu a přispívat tak ke snížení rizika pádů. Většina zlomenin u starších lidí totiž vzniká na základě nedostatku svalové hmoty a nedostatečné síly v nohou. Naopak starší lidé, kteří konzumují více bílkovin, jsou méně náchylní ke zlomeninám kyčelních kostí. Jejich pravidelná konzumace je proto nezbytná.

 

 


Tajemství bílkovin


Odborné studie prováděné v americkém Bostonu se zúčastnilo 946 lidí důchodového věku. Vědci zkoumali vliv konzumace bílkovin na zvyšování svalové a kostní hmoty. Jejich závěry potvrdily, že u lidí, kteří nemají dostatečný denní přísun bílkovin, se objevuje až o 50 procent více zlomenin kyčelních kostí. A prevence? Žena v důchodovém věku by měla denně přijmout nejméně 46 gramů bílkovin, zatímco muž minimálně 56 gramů denně.


Co bychom měli jíst


Bílkoviny hledejte v masu, vejcích, mléce, sýrech a jogurtech. Blahodárné bílkoviny jsou ale obsaženy také v obilninách, ořeších a v nejrůznější zelenině. Důležité je i pravidelné cvičení a posilování svalů, uvádí server ulekare.cz. Touto kombinací jste na nejlepší cestě k prevenci vzniku osteoporózy.

 

Lubrikanty škodí zdraví, varují vědci

Lubrikanty škodí zdraví, varují vědci »

I když lubrikanty mohou škodit tkáním, především anální sex by se měl vždycky provádět s kondomem a zvlhčujícím prostředkem. ... více»

Letadlem v těhotenství: je to bezpečné? »

Před odletem během těhotenství si zjistěte podmínky jednotlivých společností a poraďte se s lékařem. ... více»

Štíplo vás něco? Zbavte se žihadla, svědění i otoku »

Když víte, co dělat po bodnutí hmyzem, můžete si zachránit i život. ... více»

2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Terezka 15:40 07.07.2010
Na bolave klouby doporucuji uzivani Chondromaxu - skvely pripravek za priznivou cenu!
zdravá snídaně 11:23 06.07.2010
Dopřejte tělu, co potřebuje a budete se cítit fit po celý den. Více informací o zdravé snídaní najdete na www.snidejzdrave.cz/bezobtizi
bílkoviny 14:26 04.07.2010
Ano, bílkoviny pomáhají v boji proti osteoporóze, ale také proti nadváze! Respektive za pomoci správných bílkovin (proteinů) přimějete svalstvo k větší aktivitě s tedy spalování. Načerpejte pár rad a tipů jak využít bílkoviny vě svůj prospěch na www.idealni-dieta.cz