Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Zástupkyně něžného pohlaví by si měly vedle osobních a pracovních met vytyčit také zdravotní cíle - třeba nedostat rakovinu.

Bojíte se RAKOVINY? Prevence pro ženy od 20 až do 60 let!

aktualizováno 30.07.2012, 00:00 | 30.07.2012, 00:00 | doma.cz/kat

Zástupkyně něžného pohlaví by si měly vedle osobních a pracovních met vytyčit také zdravotní cíle - třeba nedostat rakovinu.

Inspirovat se můžete tipy, které ženám nabízí recept na zdraví pro různé věkové kategorie:


Ve dvaceti: vyvarujte se návštěvy solária

 

Pravidelná návštěva solárií před třicítkou s sebou nese o 75 % vyšší riziko rakoviny kůže a velkou šanci na rozvoj melanomu, nejnebezpečnější formy kožního nádorového bujení. Opalování v soláriu tedy vynechte, radí server lecba-rakoviny.cz. Velkým strašákem je v tomto věku i nákaza lidským papilomavirem (HPV).

 

K přenosu dochází při nechráněném pohlavním styku a častém střídání sexuálních partnerů. Vysoce rizikové kmeny papilomaviru jsou přítomné u více než 99 % případů rakoviny děložního hrdla. Proti HPV infekci existuje vakcína, kterou je vhodné nechat se očkovat před 26. rokem života.

 

 

Anketa
Máte předsevzetí upravit svou životosprávu nějak, abyste řpedešli rakovině?
32 hlasů
Ano
0 hlasů
Ne
Hlasovalo 32 lidí
 

 


Ve třiceti: posilujte a relaxujte

 

Mnohé ženy si všímají, že jim po třicítce ubývá svalová hmota. Doporučuje se proto v tomto věku posilovat, nevynechávejte ani řádné protažení. Posilováním zároveň budujete potřebnou hustotu kostní hmoty a také zvyšujete rychlost, kterou tělo spaluje kalorie. Zároveň nezapomínejte ani na odpočinek. Žena v tomto věku většinou bývá manželkou, matkou a pečovatelkou v jedné osobě, o chození do zaměstnání ani nemluvě. Není proto divu, že je žena v tomto období pod chronickým tlakem. Vleklý stres působí negativně na fungování celého těla a oslabuje je v boji proti onemocněním, rakovinné bujení nevyjímaje. Dopřejte si proto i dostatečný odpočinek.

 

 


Ve čtyřiceti: hlídejte si zdravou životosprávu a cvičte

 

Udržení přiměřené váhy je zásadní. Se stoupajícím věkem po čtyřicítce klesá účinnost metabolizmu a udržet si váhu není jako ve dvaceti nebo ve třiceti. Vybírejte si zdravá jídla a každý den se věnujte tělesné aktivitě.


ČTĚTE TAKÉ.

Zkuste přestat kouřit na dovolené! NÁVOD

 


V padesáti: pozor na hormony

 

Hormonální substituční terapie může zvýšit riziko rozvoje rakoviny dělohy, prsu, srdečního onemocnění, krevní srážlivosti a mozkové příhody. Ženy by se měly poradit s lékaři o vhodné, zdravější možnosti léčby menopauzálních příznaků.

 

 


V šedesáti: buďte společensky aktivní

 

Téměř 10 miliónů Američanů starších 65 let žije samo. Pro mnohé může samota vést k depresi, která paralyzuje celkové zdraví. Všímejte si, co se děje kolem vás, a pomáhejte druhým. Také nezanedbávejte pravidelné lékařské prohlídky.

 

Ať už je vám dvacet, nebo sedmdesát, nepodceňujte pravidelné návštěvy u lékaře. Každá žena si musí sama vytvořit strategii zdravotního stylu vhodnou právě pro ni, radí server ulekare.cz. Jedině tak má šanci ochránit své zdraví a pohodu na mnoho let dopředu.

 
4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře