Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Už jste dlouho nesportovali a teď vás po víkendu plném pohybu bolí celé tělo? Příště se raději protáhněte. Poradíme jak.

Bolest v noze? Namožené netrénované svaly! Předejděte jim strečinkem!

strecink zena
zdroj: Thinkstockphotos strecink zena
aktualizováno 20.05.2013, 14:23 | 20.05.2013, 14:12 | doma.cz/mag

Už jste dlouho nesportovali a teď vás po víkendu plném pohybu bolí celé tělo? Příště se raději protáhněte. Poradíme jak.

Bolesti nohou jsou poměrně často projevem namožení končetin. Vznikají při velkém a nepravidelném zatížení nebo při jednorázových pohybových aktivitách netrénovaných jedinců a způsobuje je vyloučení kyseliny mléčné.

 


Kyselina mléčná vzniká kvůli spalování živin v noze při nedostatku kyslíku. Takové bolesti po odpočinku ustoupí s tím, jak se kyselina mléčná odbourá.

 


"Další příčinou bolesti nohou mohou být malá traumata (zranění) šlach a svalů při nadměrných nebo nezvyklých pohybech. I tato bolest po odpočinku během pár dní odezní. Pokud ne, je na místě kontaktovat lékaře,“ vysvětluje odborný server www.ulekare.cz.

 


Protáhněte se, svaly nebudou bolet
Celý rok nic neděláte a nyní se chystáte na dlouhý víkendový pochod? Začněte lehkým strečinkem nejlépe už týden před tím než někam vyrazíte.


Kromě toho, že strečink uleví namáhaným svalům, je také prevencí před zraněním, svaly se při něm zahřejí a připraví se na zátěž pohybového systému.


Přinášíme vám několik cviků, které vám pomohou. Cvičte pomalu a plynuje, nedělejte trhavé pohyby, každý cvik provádějte několik sekund. Při každém cviku byste měli cítit mírné napětí ve svalech a pocit příjemného tepla. Po určitém setrvání v dané poloze dochází k mírnému uvolnění a odeznění napětí.

 

Důležité je dýchání v průběhu protahovacích cviků. Dýchejte stejnoměrně, kontrolovaně a přirozeně. Nezadržujte dech. Při výdechu se prohlubuje relaxace, a tedy i protažení, při vdechu se zvyšuje napětí.


Vždy se soustřeďte na svalovou skupinu, kterou protahujete. Cviky provádějte do příjemné polohy, bez bolesti a velkého napětí vždy před i po sportování. Vždy je lepší, když vaše tělo bude při strečinku zahřáté.


Kromě protažení svalům prospěje, když si po celodenní zátěži zajdete do sauny, do bazénu nebo na masáž. Prospějí i zábaly a koupele.

 

 

Vyzkoušejte následující cviky:
Ve stoji přitáhněte jednu nohu k hýždi, vtáhněte břicho a mírně podsaďte pánev. Kolena držte u sebe. Protahujte přední stranu stehna. Nohy střídejte.

 

ČTĚTE TAKÉ: 
Tropický zázrak? Banán! Léčí deprese a posiluje mozek!

10 věcí, které musíte vědět o mozkové mrtvici, abyste ZACHRÁNILI své blízké

Popálené dítě? Rychle pod studenou vodu a vydržet několik desítek minut

 

Dejte jednu nohu vpřed, zvedněte koleno a patu zadní nohy a snažte se došlápnout na zadní patu, protahujte lýtko.

 

Z rovného postoje se předkloňte a přitáhněte k dopnutým kolenům. Hluboce se nadechněte do břicha.

 

Pokrčte přední nohu, zadní natáhněte. Vydržte 20 sekund. Pak nohy vyměňte.

 

Opřete se rukou o zeď, nohu zapřete o zeď a tlačte tělo dopředu. Vydržte 20 sekund. Pak změňte strany.

 

Rozkročte se, ruce dejte na stehna a tlačte pánev dolů. Vydržte 30 sekund.

 

Chyťte se zábradlí, pánev tlačte dolů. Vydržte 20 sekund. Pak nohy vyměňte.

 

2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře