Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Bolavá kolena vás mohou překvapit v každém věku. Zaútočte na bolest preventivním cvičením.

Bolí vás kolena? 4 cviky, které pomohou, ale šetří klouby

Bolavé koleno
zdroj: Thinkstockphotos Bolavé koleno
aktualizováno 05.11.2014, 13:30 | 05.11.2014, 13:30 | Doma.cz/trm

Bolavá kolena vás mohou překvapit v každém věku. Zaútočte na bolest preventivním cvičením.

Osteoartróza je nejčastějším kloubním onemocněním, které je až z 20 % důvodem návštěvy ordinace praktického lékaře. Postižení kolenního kloubu nejčastější a tvoří až 83 % všech případů osteoartrózy. Léčba spočívá především v tlumení bolesti, zpomalení procesu omezování pohyblivosti kloubu a zpomalení celkového postupu nemoci. Výhodné je užití diklofenaku, např. Inflamalgin gel. Ten účinně potlačuje bolest i otok a navíc tlumí tvorbu látek, jež se podílí na rozvoji zánětu.

 

Bolesti můžete předcházet rovněž snižováním své hmotnosti, pravidelným, k tělu šetrným sportem, zabráněním proti prochladnutí i vhodnou stravou. Máme pro vás několik cviků přimo proti bolesti kolen, které nijak nezatěžují klouby.

 

Bolestivé koleno
(Foto: oficiální zdroj)

 

Cvičení s židlí


Cvik provádíme ve stoje (podle potřeby popř. i s oporou jedné ruky o opěradlo židle), nebo v sedu na židli. Pravou/levou nohu zvedneme mírně nad podlahu a:
a) střídavě propínáme špičku pravé/ levé nohy a přitahujeme ji vzhůru směrem ke koleni,
b) provádíme kroužky pravou/levou nohou (oběma směry),
c) snažíme se co nejvíce roztáhnout prsty P/L nohy od sebe (tento cvik je vhodné nejdříve provádět s nohou položenou na zemi, později s nohou zvednutou nad zemí).

 

Cviky na kolena
(Foto: oficiální zdroj)

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Když se klouby ozývají, pátrejte po příčině
Zázračné OSTRUŽINY, zázrak na klouby, krásu i rakovinu
Víte, jak si uchovat zdravou páteř a klouby?


Cvičení s šálou

 

Leh na zádech na zemi (na koberci, na podložce).
Ve výchozí pozici máme obě nohy pokrčené, chodidla položená rovnoběžně vedle sebe. Pro tento cvik budeme jako cvičební pomůcku potřebovat delší šálu nebo ručník.
Pokrčíme pravou/levou nohu v koleni a pod chodidlo pokrčené nohy vsuneme šálu (ručník).
Oběma rukama držíme konce šály.
Paže jsou pokrčené v loktech, lokty položené vedle těla, ale nedotýkají se ho.
Nadechneme se a s výdechem nohu pomalu propínáme v koleni s pocitem, že patu vystrkujeme vzhůru ke stropu.
Koleno úplně nedopínáme (tzv. nezamykáme), necháme ho mírně pokrčené.
Během provádění cviku volně dýcháme.
Pokud při pozvolném propínání nohy ještě přitáhneme špičku nohy k bérci, protáhneme zároveň i svaly na zadní straně nohy, zejména sval lýtkový.
Pro správné provedení cviku je velmi důležité, aby propínaná noha byla po celou dobu přesně nad kyčelním kloubem, tj. v ose hlezenní kloub, kolenní kloub a kyčelní kloub.

 

Cviky na kolena
(Foto: oficiální zdroj)


Cvičení u zábradlí

 

Stoupneme si oběma chodidly na okraj schodu bokem k zábradlí (opoře).
Jednou rukou se zábradlí (opory) přidržujeme.
Přední strana chodidel je na hraně schodu a paty jsou mimo oporu, tj. mimo schod.
Paty co nejvíce snížíme pod úroveň schodu a opět uvolníme. Toto protažení svalů na chodidlech několikrát opakujeme.

 

 

Cviky na kolena
(Foto: oficiální zdroj)


Přetlačování

 

Sed na židli, skrčíme pravou nohu a opřeme pravý kotník o levé koleno.
Pravá ruka uchopí pravý kotník. Prsty levé ruky opřeme o zadní stranu prstů pravé nohy.
S výdechem zatlačíme prsty levé ruky na prsty pravé nohy ve směru pravého kolene a uvolníme. Totéž opakujeme i s druhou nohou.

 

 


Cviky na kolena
(Foto: oficiální zdroj)

 
6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Jarda 09:01 11.12.2014
Na klouby doporučuju vyzkoušet Priessnitz, užívám a konečně nemám s klouby problém..