Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Britští vědci zjistili, že látky obsažené v brokolici aktivují geny, které zastavují zhoubné bujení.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Brokolice zpomaluje růst nádorů

Brokolice
zdroj: profimedia.cz Brokolice
aktualizováno 12.02.2012, 00:00 | 12.02.2012, 00:00 | doma.cz/kat/Korzo

Britští vědci zjistili, že látky obsažené v brokolici aktivují geny, které zastavují zhoubné bujení.

Dostatek této zeleniny působí obzvlášť proti nádorům prostaty. Je všeobecně známo, že strava bohatá na ovoce a zeleninu snižuje riziko vzniku rakoviny, ale dosud se nevědělo, proč tomu tak je.

 

Časopis Public Library of Science zveřejnil výsledky studie, která se zabývá právě biologickým mechanismem, podle nichž působí přírodní látky v lidském organismu.

 

Rakovina prostaty je u mužů po nádoru plic druhou nejčastější příčinou smrti v důsledku zhoubného bujení.
Výzkumníci sledovali skupinu mužů ohrožených touto nemocí a zjistili, že u těch, kteří jedli týdně větší množství brokolice, se projevily významné změny v genech zastavujících zhoubné bujení.


ČTĚTE TAKÉ:

Z chrapotu se může vyklubat i rakovina!

Rakovina prsu: nová rizika objevena

 

Babicovy dobroty - brokolice v sýrové omáčce

 

Vedoucí výzkumu, biolog Richard Mithen, to vysvětluje:
"Předpokládáme, že podobné účinky bude mít i kapusta, květák, zelí, řeřicha a křen. Brokolice ale obsahuje největší množství látky zvané sulforafan, která působí proti rakovině.

 

Při této nemoci se některé geny ´vypínají´ a jiné naopak ´zapínají´. Brokolice pomáhá ´zapnout´ právě ty, které ničí rakovinné buňky."

 

U sledovaných jedlíků této zeleniny se projevilo 400 až 500 pozitivních změn v genech. Vědci se domnívají, že podobné účinky bude mít i na jiné druhy nádorů.

 

"Nemusíte radikálně měnit jídelníček. Stačí několik porcí brokolice týdně navíc," říká Mithen.
 

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře