Španělští vědci objevili v olivovém oleji novou látku, která má preventivní účinky!
Díky ní se vysvětluje souvislost mezi sníženým výskytem rakoviny prsu u lidí, kteří ho ve své stravě hojně používají.
Extra panenský olivový olej, vyráběný lisováním za studena, obsahuje rostlinné látky, které se jinak během rafinování ztrácejí.
Odborníci laboratorně zkoumali účinky jeho jednotlivých složek na rakovinné buňky. Zjistili, že ty jeho součásti, v nichž jsou obsaženy rostlinné polyfenoly, efektivně potlačují gen nádoru prsu HER2.
"Ukázalo se, že všechny hlavní komplexní fenoly v extra panenském olivovém oleji drasticky potlačují aktivitu genu HER2 v lidských nádorových buňkách," vysvětluje Dr. Javier Menendez z Katalánského institutu onkologie.
Zároveň ale upozorňuje, že výsledky studie je třeba posuzovat s opatrností:
"Aktivní rostlinné látky působí proti zhoubnému bujení na laboratorně vypěstovaných buněčných kulturách v koncentracích, kterých běžnou konzumací dosáhneme jen stěží."
Menendez přesto doporučuje rostlinné polyfenoly prostřednictvím olivového oleje konzumovat a pevně věří, že nová zjištění jeho týmu pomohou najít účinný lék proti rakovině prsu.
Britská dietoložka Mary Flynová vysvětlila, že některé potraviny, např. olivový olej, tmavě zbarvené ovoce a zelenina (s vysokým obsahem karotenů) spolu s celozrnným pečivem a sýrem, mohou tělu pomoci bojovat s rakovinným bujením.
Testy prokázaly, že právě tyto potraviny snižují riziko onemocnění prohlásila Mary Flynová , která je profesorkou na prestižní americké Brownově univerzitě. Tuto dietu lze používat tak dlouho, dokud budete potřebovat snížit váhu a pak ji občas dodržovat pro udržení váhy.
ČTĚTE TAKÉ:
Nemáte zubaře? Pomůžeme vám ho najít
Wellness program po padesátce - a z menopauzy je legrace!
Co ještě pomáhá v prevenci rakoviny?
PEČIVO: Šest až sedm porcí denně - nejlépe celozrnné. (za porci je považován jeden krajíc chleba, jeden Pitta chleba, půl bagety, 25g snídaňových cereálií, rýže nebo těstovin, 150g brambor, 3 hrnky popcornu.)
ZELENINA: Bez omezení, ale nejméně čtyři porce denně (nejlépe vařená v olivovém oleji).
TUK: Čtyři až pět porcí denně, alespoň 3 z toho by měl tvořit olivový olej (za porci je považována jedna lžíce oleje, dvě polévkové lžíce ořechů, slunečnicových semínek nebo piniových oříšků, jedna polévkovou lžíci arašídového másla, ¼ avokáda, 100 g vypeckovaných olivy.)
OVOCE: Tři porce denně. (za porci je považováno jedno jablko, vinný hrozen, čtyři meruňky, půl banánu, 100g třešní, 1 kiwi, jedna nektarinka, jeden pomeranč, jeden broskev, dvě švestky, tři sušené švestky, dvě polévkové lžíce rozinek.)
MLÉKO A MLÉČNÉ VÝROBKY: dvě porce za den. (za porci je považováno 250ml odstředěného mléka, jedno velké vejce, 25g tvrdého sýru, 100g tvarohu, 125ml jogurtu.)
MASO: Volitelné, ale je omezen na pouhých 300 gramů drůbež a mořských plodů (zhruba dvě kuřecí nebo rybí filety) týdně, a 150 gramů hovězího, vepřového, jehněčího a za měsíc.
Jako kartářka pomáhám lidem řešit problémy s láskou. Možná byste si mysleli, že když vím jak na to, tak sama žádné trápení nemám. Opak je pravdou, ...
Celý článek»Svatba je závažný krok. Možná vás trápí myšlenka, zdali je váš vyvolený tím pravým. To prozradí náš test.
... Udělej si test
Zahřejte se během chladných večerů teplými polévkami, které jsou osvědčené generacemi.
více
Taky milujete česnek? Tak teď si teprve pochutnáte.
více
Beránek ozdobí váš velikonoční stůl a ještě budete pochváleni od celé rodiny...
více
Uklízení může celkem dobře posloužit i jako relaxace. Kolikrát za měsíc se však nacházíte ve stavu, kdy vás tahání vysavače nebo máchání mopem uklidní? Kolikrát za měsíc naopak nemáte na úklid ani pomyšlení? Dámy, máme pro vás chytré řešení.
více
Strie jsou skutečným strašákem většiny žen „v očekávání“ i v období po porodu.
více
Je to zase tady!!! Letošní grilovací sezona začíná!!! Všichni jsme bombardovaní všemožnými nabídkami na skvělé, úžasné a bezkonkurenční grily.
více
Chcete potěšit děti nebo manžela výborným originálním dortem? Upečte a nazdobte ho sama!
více
Vložit příspěvek