Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Skoncovat s kouřením není snadné a podařit se to může jen tomu, kdo doopravdy chce.

Dvanáct tipů, které vás možná zbaví cigaret jednou provždy

aktualizováno 04.03.2011, 05:50 | 04.03.2011, 00:00 | doma.cz/kat

Skoncovat s kouřením není snadné a podařit se to může jen tomu, kdo doopravdy chce.

Pro ty, kdo už mají dost nesvobody, dýmu, ponižujícímu zápachu a dobrovolného pustošení zdraví, přináší server lecba-rakoviny.cz dvanáct tipů, které jim mohou pomoci změnit život k lepšímu. Třeba se mezi nimi najde i klíčový nápad, který během četných odvykacích pokusů ještě nezkusili.

 

Tip č. 1: Musíte vědět, proč přestáváte

Abyste se vzdali všech dobrodiní nikotinu, musíte mít vážně dobrý důvod. Čím bude osobnější a více konkrétní, tím lépe.


Tip č. 2: Nepřeceňujte svou silnou vůli

Nikotin je návykový a přestat s kouřením ze dne na den bez farmakologické podpory je prokazatelně obtížnější. Odstraňte nejhorší abstinenční příznaky pomocí náplastí nebo žvýkaček.


Tip č. 3: Zkuste odvykací léky na předpis

 

Kromě volně prodejných léků tu jsou ještě ty na předpis. Jsou účinné, takže vám boj s cigaretou usnadní. Požádejte o ně svého lékaře.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nechat kouření pomůže sexuálnímu životu

Skončíme opravdu někdy s kouřením?


Tip č. 4: Nebuďte v tom sami

 

Řekněte rodině i přátelům, že chcete odvykat. Určitě vás podpoří a vy se budete cítit více zavázáni dostát svému rozhodnutí.


Tip č. 5:
Zatočte se stresem

Jeden z důvodů, proč lidé kouří, je ten, že nikotin pomáhá relaxovat. Naplánujte si předem jiné způsoby relaxace – hudbu, sport nebo masáže. V prvních týdnech odvykání se snažte vyhýbat stresovým situacím.

 

 


Tip č. 6: Vyhněte se alkoholu a dalším spouštěčům

Kromě alkoholu se zpočátku vyhněte i dalším situacím, ve kterých jste byli zvyklí kouřit. Pokud kouříte po jídle, zkuste si místo cigarety prostě jen vyčistit zuby nebo žvýkat žvýkačku.


Tip č. 7: Ukliďte dům

Jakmile jste típli svou poslední cigaretu, vyhoďte všechny zapalovače a popelníky. Vyperte záclony, závěsy a prádlo načichlé kouřem, abyste zbavili byt jeho cigaretového zápachu.


Tip č. 8: Zkoušejte to znovu a znovu

Je naprosto běžné při odvykání selhat. Mnoho kuřáků absolvuje několik pokusů, než se jim podaří nakonec přestat. Nikdy se nenechte odradit neúspěchem.


Tip č. 9:
Začněte se hýbat

Fyzická aktivita zmírní vaše odvykací příznaky a pomůže zbrzdit nechtěné přibírání na váze. Zkuste najít druh pohybu, který vás bude opravdu bavit.


Tip č. 10: Jezte ovoce a zeleninu

Při odvykání kouření se nesnažte držet dietu. Namísto toho zařaďte do jídelníčku více ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků.


Tip č. 11:
Vyberte si svou odměnu

Když přestanete kouřit, ušetříte peníze. Nebojte se je utratit za něco, co vám udělá radost.


Tip č. 12: Dělejte to pro zdraví

Nezapomeňte, že kromě ušetřených peněz si odvykáním pravděpodobně přidáte pěkných pár let zdravého a kvalitního života navíc, připomíná server ulekare.cz. Užijte si každý nový den bez cigarety!
 

 
6 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

monika 11:38 04.03.2011
ja sem kourila 7 let coz není moc ale prestala jsem,ze dne na den a uz to bude rok co nekourim,zatim se drzim a doufam,ze budu:)
martina1 11:28 04.03.2011
S tím kouřením je to pravda.30.10.2009 jsem se také naštvala,cigarety neustále zdražovaly,tak jsem také ze dne na den přestala.Kuřákům se nevyhýbám,nevadí mi zakouřené prostory.Prostě to chce ---opravdu chtít přestat,nic jiného v tom není.....
klaun10 11:12 04.03.2011
Jak přestat kouřit? Rád vám poradím. Sám jsem kouřil 48 let a denní počet cigaret se pohyboval od 10 do 60 kousků, ale průměrně tak 20 kusů. Množství bylo závislé na únavě, čím větší únava tím více cigaret a kávy. Rodina mně za kouření doma nechválila. Cigaretový kouř dokáže udělat z útulného a čistého bytu docela zapáchající prostředí.
Před necelými pěti lety jsem při pohledu na Jyrku v telce si docela zanadával a rozhodl jsem se, že nebudu podporovat jeho sádelnatý proces. Tohle se stalo v neděli. V pondělí jsem vykouřil pouze dvě cigarety, v úterý jen jednu a od té doby naprosto žádnou.
Musím podotknout, že krabičku cigaret jsem měl neustále v kapsičce u košile včetně zapalovače. Nebudu tvrdit, že to bylo jednoduché, slintal jsem každou chvíli jak bernardýn, ale vydržel. V červnu to bude již 5 let co jsem nekuřák. Po celou dobu odvykání jsem se nevyhýbal kuřákům a zakouřenému prostředí a kamarádi mně to taky se "snažili ulehčit"a u pívečka neustále nabízeli, však marně.
V současné době jsem rád že jsem vydržel, a věřte že i po takové době jednomu občas přijde chuť na cigaretu. Je však potřeba si tu chuť nechat zajít.
Každý kdo chce přestat kouřit to může dokázat bez jakýchkoliv dalších výdajů a návštěv různých poraden a lékařů. Vždyť každý máme svou hrdost a nikdo snad nechce trpět posměchem okolí že je slaboch. Nebojte, do očí vám to nikdo neřekne, ale za zády.......... .
Každému, kdo skutečně chce přestat kouřit přeji silnou vůli a vytrvalost.
Bábunek Pavel 10:54 04.03.2011
Snažím se ale nervy mi to nedovolý v dnešní době
Dijeg0 09:25 04.03.2011
Když se chce všechno jde. Nechápu jak někdo může být na něco takového závislý. Mě to přijde směšné :D