Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

I když byste si nejraději dopřávaly kyselé okurky se šlehačkou, nezapomeňte na to, že během těhotenství je potřeba svůj jídelníček obohatit o nespočet živin, které vám i vašemu miminku pomohou následující měsíce v klidu zvládnout.

Jak přizpůsobit svůj jídelníček TĚHOTENSTVÍ?

těhotné 4
zdroj: Thinkstockphotos těhotné 4
aktualizováno 09.07.2016, 00:24 | 09.07.2016, 00:24 | Doma.cz/tvnoviny.sk

I když byste si nejraději dopřávaly kyselé okurky se šlehačkou, nezapomeňte na to, že během těhotenství je potřeba svůj jídelníček obohatit o nespočet živin, které vám i vašemu miminku pomohou následující měsíce v klidu zvládnout.

Informací, které kolují na internetu o stravě během těhotenství, je nespočet. Najdete zde doporučenou stravu i zakázané potraviny. Nikdo vám však nedá konkrétní seznam jídel, která byste měly nebo neměly konzumovat.


Rada nad zlato
Kvalita je důležitější než kvantita, takže byste se měly vyhýbat potravinám bohatým na sůl, cukr, tuk, umělé chemikálie a konzervační látky. Strava bohatá na vlákninu je tím správným rozhodnutím pro všechny budoucí maminky.

 


Pestrá strava
Podle jistých studií dokáže pestrost stravy v těhotenství ovlivnit preference dítěte po narození. Dokážete tak ovlivnit vybíravost v jídle vašeho dítěte i v budoucnosti.


Jezte zdravěji a s mírou
Panuje mylná představa, že těhotná žena musí jíst za dva. Milé dámy, vyvedeme vás z omylu. Určitě nemusíte zdvojnásobit příjem potravy. Ve skutečnosti byste se měly zaměřit na obsah živin a celkovou kvalitu vaší stravy. Dokonce byste si měly hlídat příjem kalorií. V prvním trimestru není nutné navyšovat jejich počet, v druhém je doporučeno přijmout o 340 kalorií více a ve třetím až o 450 více, ve srovnání s obvyklým příjmem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Čím těhotenství devastuje vaši pleť a jak katastrofám předcházet?
Erotické hračky v těhotenství: tabu nebo dovoleno?
Těhotenství a veganská strava - nešidíte své miminko?


Co je nejdůležitější?
I když k jídlu syrových ryb během těhotenství spadá jisté varování, protože mohou obsahovat vysoké množství znečišťujících látek, ryby jako takové jsou důležitou součástí zdravé výživy. Vyhněte se zejména žralokům a jiným dravým rybám, které rovněž obsahují různé škodliviny. Vhodnými druhy ryb je treska, sumec, losos či krab, mušle a krevety. Jakékoliv libové maso a ryby jsou nejlepším zdrojem esenciálních mastných kyselin, jako například omega-3. Blahodárně působí na celkový vývoj dítěte a zároveň na stav maminky.


Hlavně zdravě
Vitamíny můžete přijímat pomocí různých výživových doplňků, ale odborníci doporučují získávat je v co nejpřirozenější formě, a to ze stravy. Nejspolehlivější doplnění potřebných živin získáte prostřednictvím listové zeleniny, libového masa, mléčných výrobků, ořechů a luštěnin.

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře