Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Konzumace tří a více hamburgerů týdně zvyšuje u dětí riziko astmatu a dechových obtíží.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Konzumace hamburgerů může zvyšovat riziko astmatu

hamburger
zdroj: profimedia.cz hamburger
aktualizováno 02.09.2010, 00:43 | 02.09.2010, 00:00 | doma.cz/kat

Konzumace tří a více hamburgerů týdně zvyšuje u dětí riziko astmatu a dechových obtíží.

Naopak středomořská dieta chrání nejen cévy a srdce, ale i před astmatem. K těmto závěrům došel mezinárodní tým vědců zkoumající vztah dietetických zvyklostí a plicních nemocí.


Najít příčinu není jednoduché


Počet dětí s astmatem a alergií v západních zemích stále roste. Najít příčinu není jednoduché, různých vysvětlení a hypotéz je celá řada, uvádí server ulekare.cz. Do souvislosti se s rostoucím výskytem těchto nemocí dává například vyšší hygienický standard, přílišná čistota, časté užívání antibiotik a podobně. Tým vědců vedený německou lékařkou se zaměřil na zkoumání vztahu mezi jídelníčkem, alergiemi a četností dechových obtíží u dětí mladšího školního věku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chronickou únavu možná způsobují viry

Vidí vaše dítě dobře? Ve škole to bude potřeba

Bolavé zápěstí z psaní na klávesnici: co dělat?

 

 

Zdravá strava chrání před astmatem


Bylo vyšetřeno 50 tisíc náhodně zvolených školních dětí mezi osmi a dvanácti lety z dvaceti různých zemí – jak západního světa, tak rozvojových. U více než poloviny vyšetřovaných dětí byly provedeny alergologické kožní testy, uvádí server pylovaslužba.cz. Výsledek potěšil zastánce zdravé stravy. Ukázalo se, že jídelníček sice nemá vliv na pozdější vznik alergie, ale že se zdravou stravou dá předejít astmatu. Nejlepší vliv měla středomořská strava, bohatá na zeleninu, ryby a ovoce. Na druhou stranu tří a více hamburgerů týdně rozvoj astmatu u zkoumaných dětí podporovalo.

 

hamburger
(Foto: profimedia.cz)

 

Další důvod pro zeleninu a ryby


Výsledek studie není tak velkým překvapením. Pravidelné stravování ve fastfoodech patří k méně zdravému životnímu stylu, často spojenému se sedavým, pohodlným, málo aktivním způsobem života. Naopak ovoce a zelenina obsahují vitamíny, antioxidanty a další biologicky aktivní látky.

 

V rybách jsou hojně obsaženy omega-3 nenasycené mastné kyseliny s protizánětlivými účinky. Jejich příznivý efekt na ochranu srdce a cév je znám již déle, stejně jako na dobrý rozvoj nervové soustavy u dětí. Ochranný vliv nenasycených kyselin na prevenci astmatu je však novinkou. Pokud tedy zařadíte do rodinného jídelníčku ryby a zeleninu pravidelně, můžete pro zdraví svých dětí učinit více, než by se na první pohled zdálo.

 

migréna

Gen migrény objeven »

Účinný lék pro boj s migrénou je na dohled. ... více»

únava

Chronickou únavu možná způsobují viry »

Vědci objevili skupinu virů, které s největší pravděpodobností mohou za chronický únavový syndrom. ... více»

hubnutí

Vyhublost a diety ohrožují plodnost »

Prudké snížení váhy nebo trvalá pováhy mohou mít za následek neplodnost. ... více»

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře