Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Podle amerických výzkumů byly plody borůvek zařazeny mezi deset nejzdravějších potravin.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Máte rádi borůvky? Vaše srdce také

borůvky
zdroj: profimedia.cz borůvky
aktualizováno 27.07.2010, 00:41 | 27.07.2010, 00:00 | doma.cz/kat

Podle amerických výzkumů byly plody borůvek zařazeny mezi deset nejzdravějších potravin.

Výzkum doktora E. Mitchella Seymoura z Michiganské univerzity potvrdil to, co naše babičky věděly už dávno. A sice že borůvky jsou nejen výborné svojí chutí, ale také zdraví velice prospěšné, uvádí server kardiochirurgie.cz. A to nejen pro oči, ale především pro srdce.


Stará moudra stále platí


Borůvky lidé sbírali už od pradávna a už tehdy věděli o jejich léčivých účincích. Tým doktora Seymoura se zaměřil na vliv konzumace borůvek na srdečně-cévní onemocnění a cukrovku. Identifikoval v borůvkách látku, která snižuje hladinu cholesterolu a cukru v krvi a taktéž působí proti hromadění tuku v oblasti břicha.



"Co je tmavé, to je zdravé“


Touto látkou je anthocyanin. Rostlinný antioxidant, který se přirozeně vyskytuje v tmavě zbarveném ovoci a zelenině. Můžeme ho také nalézt v brusinkách, ostružinách, černém rybízu, hroznovém víně, ale také v červeném zelí a lilku.
Co rozhoduje o tom, zda náš práh bolesti bude vysoký nebo nízký? Kdo vnímá bolest intenzivněji, muži nebo ženy? Jak se bolest léčí?

 

borůvky
(Foto: profimedia.cz)



Krysí dieta


Dr. Seymour s kolegy vyzkoušeli účinek borůvek na tlustých laboratorních krysách. Po devadesát dní je krmili práškem ze zmrzlých, vysušených borůvek, přičemž polovina z nich byla navíc ještě na nízkotučné dietě. Naopak druhá polovina si mohla dopřávat vysokotučnou stravu.


ČTĚTE TAKÉ:

Zdravotní klauni léčí smutné děti v nemocnicích

Prvorodičkou ve 34 letech: příliš stará maminka?

 


Hubnutí bez práce


Po devadesáti dnech měly krysy méně tuku v oblasti břicha, nižší hladinu cholesterolu a škodlivých triglyceridů. Stejný efekt se projevil na snížení hladiny cukru v krvi a na zvýšeném účinku inzulinu na buňky. To mimo jiné vysvětluje, proč téměř každý čaj pro diabetiky obsahuje výtažky z borůvek, uvádí server ulekare.cz.

 

V konečném výsledku konzumace borůvek prospěla více krysám na nízkotučné dietě. Ale také u krys se stravou s vyšším obsahem tuků prokázaly borůvky velmi dobrý účinek.
Podle amerických výzkumů byly plody borůvek zařazeny mezi deset nejzdravějších potravin.

 

Pokud si v létě najdete trochu času, určitě neváhejte a vyrazte do lesa na borůvky. Vždyť kde jinde máte tu možnost získat zadarmo to nejcennější ovoce?

 

dovolená

Alergici to s výběrem dovolené nemají jednoduché »

Každý, kdo trpí alergií a chystá se na dovolenou, to má s jejím plánováním o poznání těžší. ... více»

matka

Prvorodičkou ve 34 letech: příliš stará maminka? »

Je to pro ženy a jejich děti vůbec zdravé, otěhotnět a porodit prvního potomka až v relativně pozdním věku? ... více»

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře