Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Stačí 10 speciálních cviků a protažení a stres je minimalizován.

Pociťujete napětí a stres? 10 kroků k fyzické úlevě

V kanceláři
zdroj: Thinkstockphotos V kanceláři
aktualizováno 09.01.2017, 00:15 | 09.01.2017, 00:15 | doma.cz

Stačí 10 speciálních cviků a protažení a stres je minimalizován.

Stres může se zdravím často pořádně zamávat. Vyzkoušet můžete progresivní svalovou relaxaci, jejímž základem je napínání a poté uvolňování svalových skupin. Během několika minut tak lze zklidnit tělo i duši.

 

Při progresivní svalové relaxaci zapněte každou svalovou skupinu na deset vteřin a poté uvolněte. Několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte a všímejte si pocitu, který nastane, když se svaly uvolní. Přeskočte místa, kde cítíte při napínání bolest.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Terapie na 5 minut: Zbaví vás stresu!

VŠE O BOLESTECH ZAD: Co pomůže?

 

1. Pohodlně se posaďte a zavřete oči. Párkrát se zhluboka nadechněte, při nádechu rozepněte břicho, při výdechu jej stáhněte.


2. Při relaxaci začněte u hlavy a postupujte směrem dolů. Napněte svaly v obličeji, silně přivřete oči, nakrčte ústa a sevřete čelisti. Chvíli napětí udržte, pak jej uvolněte a dýchejte.


3. Silou zvedněte ramena k uším, vydržte několik sekund, poté povolte a opět dýchejte.


4. Pravou ruku zatněte v pěst, napněte svaly předloktí i paže, chvíli vydržte a pak paži uvolněte. Po dýchání zopakujte celý postup na levé končetině.

 

 


5. Soustřeďte se na svaly na zádech a stáhněte lopatky k sobě. Chvíli vydržte a poté povolte. Zopakujte několikrát nádech a výdech.


6. Vtáhněte břicho dovnitř. Udržte deset sekund, pak uvolněte. Zhluboka dýchejte.


7. Stáhněte zadek, chvíli napětí vydržte, poté jej uvolněte. Nadechněte se a vydechněte.


8. Napněte pravé stehno a povolte. Po dýchání zopakujte celý postup i na levém stehně.


9. Zpevněte pravé lýtko, chvíli jej udržte zatnuté, poté povolte, nadechněte se a vydechněte. Pak procvičte i na levé straně.


10. Stáhněte prsty pravé nohy i všechny svaly chodidla, chvíli vydržte, poté svaly uvolněte, nadechněte se a vydechněte. Postup zopakujte i na levém chodidle.

 

Vyzkoušejte deset jednoduchých kroků, které vám pomohou zbavit se nadbytečného napětí. Progresivní svalová relaxace je metodou vhodnou nejen pro pacienty s revmatickým onemocněním, ale i pro všechny, které trápí chronický stres.

5 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře