Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Trpíte-li artritidou nebo jiným revmatickým onemocněním, měli byste si ušít jídelníček na míru. Zaměřte se proto na ty potraviny, které vám prospívají.

Potraviny pro zdravé klouby: které to jsou?

Bolestivý loket
zdroj: Thinkstockphotos Bolestivý loket
aktualizováno 25.07.2016, 00:23 | 25.07.2016, 00:23 | doma.cz/kat/vac

Trpíte-li artritidou nebo jiným revmatickým onemocněním, měli byste si ušít jídelníček na míru. Zaměřte se proto na ty potraviny, které vám prospívají.

Artritida zahrnuje záněty jednoho nebo více kloubů v těle. Postižené klouby pak způsobují bolesti, které pacienta často hendikepují. Chcete-li nalézt recept na bolest, kromě podávaných léků, fyzikální terapie či dalších procedur se zaměřte na zdravou výživu. Budete-li jíst správné potraviny, zmírníte příznaky nemoci.

 

Jídlem ke zdravým kloubům:

 

1. Přidejte do stravy omega-3 mastné kyseliny – jsou považovány za nejzdravější formu tuků pro lidi nemocné artritidou. Tyto zdravé mastné kyseliny snižují zánět tím, že se sníží produkce enzymů zodpovědných za poškození kloubní chrupavky a následný zánět v kloubech. Nejlepším zdrojem jsou losos, sardinky, tuňák, pstruh, makrela, vlašské ořechy, mandle a lněné semínko. Denně byste měli přijmout 2–4 g těchto omega mastných kyselin.


Obtížné vstávání
(Foto: oficiální zdroj)

 

ČTĚTE TAKÉ:

Alergická rýma: z nosu teče jako z vodovodu

 
2. Jezte více zeleniny – rostlinná strava je efektivní způsob snižování nepříjemných příznaků artritidy a dalších zánětlivých onemocnění. Ideálními druhy jsou například brokolice, špenát, růžičková kapusta, dýně, zelí či brambory. Červené maso, mléčné výrobky a drůbež obsahují kyselinu arachidonovou, která naopak může ve vyšším množství způsobit zánět. Sledujte i příjem bílkovin, abyste jich neměli málo – jezte hrášek, kukuřici, fazole či ořechy.


3. Nevynechávejte ovoce – ananas obsahuje enzym zvaný bromelin, který je natolik silný, že dokáže snížit otok zanícených tkání. Látky obsažené v hroznovém víně zase blokují zánětlivý proces v buňkách. Ovoce bohaté na vitamin C (jahody, broskve, maliny, mango, kiwi, pomeranče) jsou také vynikajícím pomocníkem, protože vitamin C poskytuje živiny pro kolagen, který pomáhá hojení poškozených tkání chrupavky při artritidě.

 

Bolestivé koleno
(Foto: oficiální zdroj)


4. Kořeňte – zkuste například kurkumu nebo zázvor. Obsahují totiž látky, které potlačují zánětlivé procesy a snižují bolest.


5. Používejte při přípravě jídla olivový olej. Tento druh oleje obsahuje mononenasycené tuky, které chrání tělo před záněty.

3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Monika 12:14 21.02.2017
Už víc lidí i v mém okolí to dost chválí. Tak asi taky konečně vyzkouším :)
Denisa 12:26 20.02.2017
Tak jsem se koukala a má i Vitamin C a kyselinu hyauloronovou. A je to právě i na prevenci holky.
Denisa 14:05 14.02.2017
on má dokonce 4 typy toho kolagenu.
Zuzana 10:04 13.02.2017
U kloubů je důležitý kolagen a ten má právě ten dias nápoj, jak píšou holky.
Danuse 14:54 10.02.2017
Souhlasám s Kristy. Tomuhle je důležité předcházet, jinak vás to dožene.
Kristy 12:22 09.02.2017
Problémy nemáš teď, ale můžou se objevit zničehonic.
Miki 12:09 07.02.2017
Ten dias pije maminka a také si ho pochvaluje. Já naštěstí problémy s klouby zatím nemám :)
Julie 15:06 06.02.2017
Priessnitz neznám, tak nemůžu říct, ale rozpustný Dias nápoj piju také a cítím se lépe.
Barča 14:14 03.02.2017
Mně teda ten Priessnitz vůbec nepomáhal, až když jsem začala užívat DIAS Forte, tak jsem pocítila zlepšení.
Lenka Laskavá 14:55 13.01.2017
osobně myslím, že zdravá strava a přírodní pomůcky jsou základ. Mohu doporučit i článek o eterických olejích: http://www.originalatok.cz/klouby-bolestive/ které jsou velmi účinné a hlavně přírodní na 100%...
1 2