Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chytrým jídelníčkem můžeme předcházet nemocem, nebo se i léčit.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Seznam superpotravin: houby patří mezi ně

potraviny
zdroj: profimedia.cz potraviny
aktualizováno 08.09.2010, 05:47 | 08.09.2010, 00:00 | doma.cz/kat

Chytrým jídelníčkem můžeme předcházet nemocem, nebo se i léčit.

Komu čest, tomu čest. A platí to i v říši potravin. Nechte mastný hamburger a závistí zelený salám stát v koutě a zařaďte do jídelníčku superpotraviny. Vědci neváhají některé potraviny takto označovat, uvádí server lecba-rakoviny.cz.

 

Patří mezi ně takové, které kromě své výživové hodnoty mají něco navíc: nějakou zvláštní vlastnost, která je odlišuje od řady ostatních. Superpotraviny tedy skutečně existují a pomáhají nám bojovat proti všem těm metlám lidstva, mimo jiné i rakovině.

 


Houby – přidání hub do potravy pokusných zvířat podpořil jejich imunitní systém, který bojuje proti infekcím a nádorovým buňkám. Stejnou službu mohou houby prokazovat i lidské imunitě.


Mandle – vychutnejte si tuhle svačinku. Vláknina obsažená v mandlích a ořeších snižuje absorpci tuku a napomáhá hubnutí. Mandle navíc pomáhají snižovat krevní tlak a obsahují vitamín E, který posiluje naši obranyschopnost – mimo jiné i proti rakovině.


potraviny
(Foto: profimedia.cz)

 

Kapusta – ze studie Michiganské univerzity vyšla kapusta jako vítěz. Ženy, které jedly více než tři šálky (tři malé porce) kapusty týdně, snížily riziko rakoviny prsu o padesát až sedmdesát procent.


Růžičková kapusta – zelenina, kterou jste v dětství nenáviděli, vám pomůže uchovat si mládí. Růžičková kapusta obsahuje velké množství vitamínů A a C, které podporují imunitní systém. Vitamín C je navíc nezbytný pro tvorbu kolagenu, který udržuje pokožku hladkou a bez vrásek.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Houby jsou zdravé a vhodné pro dietu

Šok pro abstinenty: výzkum potvrdil, že umírají dříve než pijáci

Líbání zdraví prospívá, ale někdy i zabíjí

 


• Káva – jeden až tři šálky kávy denně snižují riziko úmrtí na onemocnění srdce o celých 25 %, jak praví výsledky studie. Antioxidanty v kávě navíc pomáhají bojovat proti rakovině a v kombinaci s některými kyselinami snižují náchylnost k zánětu.


• Kari – tímto kořením rozhodně nešetřete. Jedna studie totiž ukázala, že konzumace kari jednou až dvakrát týdně snižuje riziko vzniku demence o polovinu. Kurkumin, pigment obsažený v kari, dokáže rozpouštět alzheimerovské plaky, které se ukládají v mozku, a je rovněž účinný v potlačování nádorových buněk.


potraviny
(Foto: profimedia.cz)

 

 

Hroznové víno – slupky čerstvých červených hroznů obsahují resveratrol, který udržuje náš mozek svěží a pomáhá proti rakovině i onemocněním srdce, uvádí server ulekare.cz. Co víc si může přát dnešní člověk, který nejčastěji umírá právě na rakovinu nebo srdeční nemoci, a pokud neumře, většinou ho postihne demence?

 

 

 

bolest

Mimoděložní těhotenství: jak ho rozpoznat? »

Plod se může vyvíjet pouze v děloze, na jiném místě se chová agresivně. ... více»

líbání

Líbání zdraví prospívá, ale někdy i zabíjí »

Za život si vyměníme na 100 tisíc polibků. Při líbání zapojujeme až 34 obličejových svalů. ... více»

únava

Chronickou únavu možná způsobují viry »

Vědci objevili skupinu virů, které s největší pravděpodobností mohou za chronický únavový syndrom. ... více»

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře