Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Sezóna chřipek, rýmy a nachlazení je tu, podívejte se, které potraviny vám pomůžou posílit imunitu a odradit protivné viry a bakterie.

Pátek 1. července | svátek má Jaroslava

Těchto 10 potravin vám pomůže zlepšit imunitu

Potraviny, které zlepší imunitu
zdroj: Tn.cz/ thinkstockphotos.com Potraviny, které zlepší imunitu
aktualizováno 23.01.2016, 00:36 | 23.01.2016, 00:36 | TN.cz / hel

Sezóna chřipek, rýmy a nachlazení je tu, podívejte se, které potraviny vám pomůžou posílit imunitu a odradit protivné viry a bakterie.

Vyhnout se protivným zimním chorobám vám také pomůže, pokud se budete vyhýbat nastydlým kamarádům a kolegům, nadopujete se vitamíny a nebudete se přetěžovat. Nutriční specialistka Andrea Mossová potom doporučuje 10 potravin, které jsou dobrou zbraní pro vaši imunitu. tohle je jejich seznam.

 

Česnek
Možná nevoní zrovna vábně, svými antibakteriálními a antivirovými schopnostmi je ale proslulý. "Je to můj favorit," řekla Andrea listu Daily Mail. "Doporučuju ho jíst syrový. Když vás začne škrábat v krku a máte pocit, že na vás něco leze, nakrájejte stroužek na několik plátků a spolkněte jako prášek."

 

Jogurt
V poctivém jogurtu jsou probiotika, tedy hodné bakterie, které posilují imunitní systém a napomáhají správné funkci střev. "Vybalancovaná střevní flóra je pro zdraví základ. Naučte se z jogurtu udělat pravidelnou součást vašeho jídelníčku," říká nutriční specialistka.

 

Kuřecí vývar
Kuřecí nebo slepičí polévka je recept na nachlazení a chřipku už našich prababiček. "A opravdu funguje. Vývar vás udrží hydratované a je v něm spousta minerálů, jako je hořčík a fosfor, a působí protizánětlivě."

 

ČTĚTE TAKÉ:

Máte rýmu? Nesmrkejte, jinak vám bude ještě hůř!
Chřipka a rýma: 20 babských receptů! Inspirujte se
Rýma: co nám uleví + TEST Jaký typ rýmy máte?

 

Špenát
Čerstvý uvařený špenát pomáhá opravovat buňky a je v něm kromě mnoha jiných užitečných látek hromada vitamínu C. "Také je to skvělý zdroj draslíku a hořčíku."

 

Brokolice
Lidé a hlavně děti mají tendenci se brokolici vyhýbat, je to ale škoda. "Je to skvělý bojovník za lepší imunitu a také je vhodná k celkovému detoxu organismu. Je v ní navíc hodně vitamínů a vápníku. Jezte ji alespoň dvakrát týdně."

 

 

Grapefruit
Taková půlka grapefruitu vám zachrání den. "Pomáhá mírnit symptomy nachlazení i chřipky a brání ničení volných radikálů, které posilují imunitní systém. Pomáhá i při detoxu." Dopřejte si ho párkrát týdně.

 

Skořice
Nasypte si trochu třeba do kafe. "skořice je neuvěřitelně antivirová, antibakteriální a protiplísňová. také napomáhá dobrému zažívání. Také zahřívá ledviny."

 

Meloun
Na vychlazeném melounu si nejraději pochutnáváme v létě, měli bychom ho ale jíst nejlíp celý rok. "Je v něm spousta vitamínu C, a i dalších, zmírňuje infekci i zánět." Problém je trochu v tom, že dobrý meloun se v zimě shání dost blbě.

 

Ústřice
Ústřice jsou známé spíše jako afrodiziakum, ale ta samá látka, co vás může dostat do nálady, tedy zinek, je skvělá i pro imunitu. "A zmírňují všechny ty protivné příznaky nachlazení i chřipky. Jediná jejich nevýhoda je, že jsou drahé."

 

Houby
"Je to jedna z mála přírodních potravin, která obsahuje vitamín D, tedy sluneční vitamín, kterého se nám nedostává celou zimu." Navíc je to skvělý zdroj zinku a jsou v nich podobné patogenní látky jako v lidech, takže působí jako přírodní antibiotikum.

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Romana 10:31 25.01.2016
Kdysi dávno mi ještě babička dělala domácí šťávu z echinacey na imunitu... teď už tu bohužel není, ale na echinaceu vzpomínám... koupila jsem si echinacea kapky od Imunitu, které se mi ze všech, které jsem vyzkoušela zdali nejlepší a užívám pravidelně a preventivně a účinek tam je - ještě jsem nebyla nachlazená takže klepu ;)