Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nevařte příliš často s pomocí polotovarů!

Tichý zabiják se ukrývá v mrazáku!

Lednice
zdroj: isifa.com Lednice
aktualizováno 05.09.2012, 00:00 | 05.09.2012, 00:00 | doma.cz/kat

Nevařte příliš často s pomocí polotovarů!

Myslíte si, že na způsobu přípravy jídla z hlediska zdraví příliš nezáleží? Omyl. Právě v něm lze spatřovat tichého zabijáka zdraví našeho srdce. Když jde takové smažení ruku v ruce s polotovary, které dávno neplní mrazáky jen Američanům, ohroženo není jen srdce, ale i hmotnost a chuťové pohárky.

 

Nemoci srdce totiž sice závisí především na genetických vlivech, které nemůžeme nijak ovlivnit, ale také na životosprávě – a tu máme zcela ve svých rukou.


Dr. Dolan sestavil deset rad pro jídelníček, který našemu srdce zaručeně prospěje:

 

- Nakupujte suroviny v potravinách ve svém okolí, kde je bohatá nabídka čerstvých produktů, mořských plodů a masa.


- Zcela vyřaďte zmrazená a konzervovaná jídla. Ta často obsahují velké množství sodíku a jednoduché sacharidy, které nejsou zdravé.


- Užívejte k ochucení a k obarvení pokrmů čerstvé bylinky místo soli a sáčkových koření. Čerstvá bazalka, máta, rozmarýn a česnek jsou pro zdraví úplně ideální.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Super postava i ve zralé věku: ideální cvičební plán

 

Lednice
(Foto: isifa.com)

 


- Typická snídaně – chléb s máslem – se dá připravit zdravěji: máslo zkuste nahradit olivovým olejem s čerstvým tymiánem nebo bazalkou.


- Samozřejmostí by mělo být odstranění smažených jídel, pečených pochoutek a také grilování – existují zdravější způsoby přípravy jídla.


- Jako vhodná příprava pokrmů je doporučena pomalejší tepelná příprava, abychom zajistili lepší aroma zeleniny, drůbeže a ryb.


- Jezte více ryb a drůbeže. Obě masa obsahují málo tuku, ryby navíc obsahují tzv. omega mastné kyseliny, které jsou důležité pro metabolismus tuků.


- Omezujte červené maso a vepřové maso. Ta naopak obsahují více tuků a urychlují proces kornatění tepen, což vede k onemocnění srdce, uvádí serve kardiochirurgie.cz.


- Místo dezertů, jako jsou vysokokalorické dorty, krémy a zmrzliny, ochutnejte čerstvé ovoce.


Když pijete alkohol, žádné drama, ale omezte se na jeden drink za den! Červené víno v malém množství obsahuje srdce chránící látky, ale při větším množství může vést k alkoholismu, vysokému tlaku, nadměrné hmotnosti a mozkovým příhodám.

 

Na první pohled se může zdát, že budete muset předělat celý svůj dosavadní jídelníček. Když se ale podíváte blíže, zjistíte, že pravidla jsou velmi jednoduchá a vše je jen otázkou zvyku, tvrdí server ulekare.cz.
 

 
3 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře