Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Vitamín C, aplikovaný injekčně ve velkých dávkách, zpomaluje růst zhoubných nádorů.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Vitamín C pomáhá léčit rakovinu

džus
zdroj: profimedia.cz džus
aktualizováno 17.02.2012, 00:00 | 17.02.2012, 00:00 | doma.cz/kat/Korzo

Vitamín C, aplikovaný injekčně ve velkých dávkách, zpomaluje růst zhoubných nádorů.

Předpokládá se, že toto zjištění bude mít zásadní vliv na boj s rakovinou.

Už v roce 1970 přišel doktor Linus Pauling, nositel Nobelovy ceny za chemii v roce 1954, s myšlenkou, že vitamín C, známý také jako kyselina askorbová, může být účinný v boji proti rakovině.

 

Jeho názor tehdy vzbudil kontroverzní reakce a následný výzkum jeho domněnku popřel. Tehdy se ale tato látka užívala orálně.


ČTĚTE TAKÉ:

Brokolice zpomaluje růst nádorů

Rakovina prsu: nová rizika objevena

 

Nový tým výzkumníků z amerického Národního zdravotního institutu aplikoval vitamín myším se třemi vysoce agresivními druhy nádorů - mozku, vaječníku a slinivky- pomocí injekcí tak, aby jeho koncentrace v organismu byla co nejvyšší.

 

Vedoucí výzkumu Dr. Mark Levine oznámil, že vitamín C má u pokusných zvířat účinky, které slibují účinnou léčbu i u lidí.
"Domníváme se, že zvýšená koncentrace vitamínu C vytváří v těle peroxid vodíku, který ničí nádorové buňky, ale zdravým buňkám neškodí. Dosud nám ale není známo, jakým způsobem celý proces probíhá," vysvětluje Levine.

 

Výsledky jeho studie byly publikovány v časopise Proceedings of the National Academy of Science.

 

Levine dále uvedl, že k podobným výsledkům došli i kanadští vědci. Podle nich má injekčně podávaný vitamín C na člověka minimální vedlejší účinky.

 

 

Začněte zdravě hubnout
(Foto: profimedia.cz)

 

 

 Co se ostatních nemocí týče, starší generace, pokud užívá denně víc než 400 mg vitaminu C, onemocní srdeční chorobami v podstatně méně případech. Snižuje se i riziko onemocnění šedým zákalem.

 

Sáhněte po citrusech, paprice nebo kysaném zelí a posílíte tak svou imunitu. Aby se dostavil pozitivní efekt, musíte denně zkonzumovat alespoň 200 mg vitaminu C.


Hodně vitaminu C obsahuje bohatý šípek ( pijte šípkový čaj zvláště v době nachlazení), dále např. citrusy, brambory nebo rajčata, papája, brokolice, černý rybíz, jahody, květák, špenát, kiwi, brusinky.


Předávkování se obávat nemusíte. Přebytek vitaminu C se z těla vyplavuje močí, nanejvýš se objeví lehká vyrážka.

 

Víte, že…


většina zvířat a rostlin si syntetizuje tento vitamín sama a nepotřebuje žádné jeho přídavky. Přirozenou cestou se nedokáže zásobovat vitamínem C pouze člověk, některé druhy primátů, morčata, indický netopýr a z vodní říše pstruh duhový a losos.


Nejvíc vitaminu C obsahují (na 100 g):


Šípky 1250 mg
Rakytník 450 mg
Černý rybíz 117 mg
Petržel166 mg
Paprika 121 mg
Brokolice 100 g
Papája 80 mg
Kedluben 63 mg
Citron 53 mg
Pomeranč 49 mg
Kiwi 46 mg
Mandarinka 30 mg
Grapefruit 44 mg
Kysané zelí 20 mg
Rajčata 19 mg
Brambory 17 mg
Jablko 12 mg

 

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře