Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

V sauně může být i veselo a navíc posílíte své zdraví!

Vyrazte do sauny! Víme, na které nemoci pomůže

Sauna
zdroj: isifa.com Sauna
aktualizováno 08.11.2016, 16:26 | 08.11.2016, 16:26 | doma.cz/kat

V sauně může být i veselo a navíc posílíte své zdraví!

Rozhodně není vhodné navštěvovat saunu s akutním zápalem cest dýchacích, s nakažlivou kožní chorobou nebo gynekologickým zánětem, tedy zejména pokud míříte do sauny veřejné. Každý nemocný by měl svůj záměr sanovat se konzultovat s lékařem.

 

Určitě není vhodné ve stavu nemocných se sanováním teprve začínat, takže nováčkové by se jí měli obloukem vyhnout, protože může představovat pro organismus nezvyklou zátěž. Sauna by totiž měla být brána hlavně jako jeden ze způsobů prevence a otužování.


Pokud jste ale víceméně pravidelnými návštěvníky sauny, jsou případy, kdy vám návštěva sauny naopak pomůže.

 

Bolesti zad

 

Na páteř a namožené svaly působí sauna jako balzám. Nahřátí a následné ochlazení způsobí dobré prokrvení tkání. Svaly se uvolní a tělo je dobře připraveno např. na následnou masáž. Sauna dobře působí i při revmatických potížích, ale saunování můžete absolvovat pouze, pokud netrpíte akutním zánětem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Hnisavá rýma: potřebujeme antibiotika? TEST

Jak se zbavit rýmy: Babské rady i nejnovější trendy!

 

Rýma


Při rýmě a nachlazení si sanováním koledujete o prudký rozvoj nemoci. Proto saunu nechte napotom.

 

Astma


Pokud trpíte akutními astmatickými problémy, saunu vynechte. Jinak ovšem sauna posiluje imunitu, v teple dochází k rozpouštění hlenů a celková psychická pohoda přispívá k prodlužování klidového stádia nemoci.

 

Sauna
(Foto: isifa.com)

 

Oční problémy


Šedý zákal není překážkou návštěvy sauny, ale vše je nutné konzultovat s lékařem. Důležité je sledovat nitrooční tlak.

 

Křečové žíly


Při křečových žilách nepřeháníme saunování do extrémů – je vhodná kratší doba pobytu v saunovací kabince. Saunovací cykly by měly být spíše kratší (cca 5 minut), ale o to častější. Střídáním teplot se posiluje pružnost žilních stěn. U pacientů s nemocemi oběhového ústrojí, včetně vysokého tlaku a stavu po infarktu, je konzultace s lékařem nutná. Těm, kteří trpí nízkým krevním tlakem sauna spíše pomůže tlak stabilizovat. Pokud máte sklon k omdlévání, upozorněte na tento fakt svého společníka v sauně, ale opět platí, že byste se měli sanovat s mírou.

 

Snížená sexuální aktivita


Praktické zkušenosti ukázaly, že po saunování se aktivita této stránky života, zejména u mužů, zlepší. Ukázalo se, že u funkčních sexuálních poruch se pravidelným saunováním dosáhlo výrazné úpravy. Pokud se sanujeme nazí, dochází po psychické stránce k úplnějšímu přijmutí vzhledu našeho těla se všemi jeho nedokonalostmi, což např. některým ženám sexuální prožitek komplikuje.

4 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

marta 11:46 25.11.2016
sauna je perfektní SPOUŠTĚČ migrén !
a kdo trpí na časté krvácení z nosu měl by se sauně též vyhnout