Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pravidelné pití zeleného čaje ochrání mozek před vznikem Alzheimerovy choroby a dalšími formami demence.

Středa 23. května | svátek má Vladimír

Zelený čaj ochrání proti rakovině i demenci

Čaj
zdroj: profimedia.cz Čaj
aktualizováno 08.02.2012, 00:00 | 08.02.2012, 00:00 | doma.cz/kat

Pravidelné pití zeleného čaje ochrání mozek před vznikem Alzheimerovy choroby a dalšími formami demence.

Tento nápoj navíc působí i proti vzniku rakoviny. To jsou výsledky studie vědců z univerzity v anglickém Newcastlu.


Trávením vznikají ochranné látky

 

Tým vědců se pokoušel zjistit, zda často zmiňované prospěšné účinky zeleného čaje se mohou skutečně projevit i v praxi. Již dříve totiž byly ze zeleného čaje izolovány sloučeniny s pozitivním účinkem na lidské zdraví, uvádí server lecba-rakoviny.cz. Až dosud však nebylo jasné, zda se uvedené pozitivní účinky projeví i poté, co tyto sloučeniny projdou zažívacím traktem člověka a celým procesem trávení. Studie ale ukázala, že sloučeniny vznikající trávením zeleného čaje mají ve skutečnosti ještě silnější ochranný účinek než původní látky izolované z čaje samotného.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proti chřipce alternativně: bylinky, homeopatie...

Vůli žen přestat kouřit ovlivňuje menstruce

 


Prevence musí být komplexní

 

Zelený čaj je pro své blahodárné účinky již po staletí používán v tradiční čínské medicíně a nyní se konečně objevují vědecké důkazy, které jeho užívání ospravedlňují i v očích skeptického člověka západní kultury. Příštím logickým krokem v objasňování účinků zeleného čaje bude zapojení zdravých dobrovolníků a první klinické pokusy.

 

Samotné pití zeleného čaje jistě pomůže, ale jen to nikoho nespasí. Lékaři stále upozorňují, že na vzniku tak komplexních onemocnění, jako je rakovina nebo Alzheimerova choroba, se vždy musí podílet více faktorů.

 

Začněte hubnout
(Foto: profimedia.cz)

 

Udělejte více pro své zdraví:

 

Zdravě jezte – dostatek vlákniny, vitaminů a minerálů najdete v ovoci a zelenině. Přidejte bílkoviny v podobě bílého libového masa.


Sportujte.


Odpočívejte.


Vyvarujte se stresu.


Doplňujte tekutiny – kromě zeleného čaje si dopřejte dostatek vody, případně ředěných džusů a zeleninových šťáv.

 

Samotné pití zeleného čaje jistě pomůže, ale jen to nikoho nespasí, uvádí server ulekare.cz Lékaři stále upozorňují, že na vzniku tak komplexních onemocnění, jako je rakovina nebo Alzheimerova choroba, se vždy musí podílet více faktorů.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Candy. 16:10 13.03.2012
TOTÁLNÍ, ale TOTÁLNÍ nesmysl, co jsi napsala. Kofein pomáhá při hubnutí, zelený čaj neobsahuje klasický kofein, ale jsou na něm navázané i další alkaloidy, takže se uvolňuje postupně. Děláš tady snad reklamu na Aquilu? A co, že má málo sodíku? Jako, že v pití nemám sůl, tak to je nějak neobvyklé, nebo co?
Janka 15:22 16.02.2012
Zelenej čaj je sice dobrej na x věcí, ale taky obsahuje hodně kofeinu a dokonce víc než káva!!! Což je docela masakr, kafe nepijeme, ale zelenej čaj jo a ve velkym množství.. nad tim bysme se měli asi všichni zamyslet .. takový ty psychopatky, co chtěj hubnout pijou zelenej čaj o sto šest, ale nějak jim jaksi nedochází právě ten kofein- to je trochu k smíchu :-)))) Takže předevšíííím pít obyčejnou vodu a něco, co nezatěžuje tolik ledviny.. je teda jasný, že pro nějaký anorektičky je dobrý, že to odvodňuje- nejsou oteklý.. ale myslim, že šetrnější a příjemnější volba na nezavodňování se je akvilla, která je právě proti zadržování vody v těle, díky jejímu extrémně nízkýmu obsahu sodíku ..