Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Dopřát si dostatek kvalitního spánku může být pro někoho obrovský problém.

15 jednoduchých triků, které vám vrátí KLIDNÝ SPÁNEK

Živé sny
zdroj: Thinkstockphotos Živé sny
aktualizováno 05.06.2017, 00:35 | 05.06.2017, 00:35 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Dopřát si dostatek kvalitního spánku může být pro někoho obrovský problém.

Trápí vás celý den únava a nemůžete se dočkat momentu, kdy si lehnete do postele? Když tak ale učiníte, únava jako by zmizela. Celodenní stres vám nedá spát a vy se druhý den probouzíte stejně unavení. Pokud si chcete dopřát kvalitní spánek, řiďte se kroky, které zveřejnil portál Brightside.

 

1. Jezte jídlo bohaté na magnézium

Výzkumy prokázaly, že magnézium nám pomáhá dobře spát. Jeho největším zdrojem jsou dýňová semínka, špenát nebo mangold. Pokud nedokážete během dne zkonzumovat dostatek jídla, které ho obsahuje, můžete jej doplnit i ve formě tablet.

 

Mohlo by se hodit:

 

Magnezium
(Foto: Archiv firem)

 

* K doplnění hořčíku slouží tekutý doplněk stravy Floradix Magnesium (250 ml, 319 K). Obsahuje dobře vstřebatelnou organickou formu hořčíku. Směs ovocných koncentrátů z ananasu, hrušek, manga, meruněk a dalšího ovoce dodává spolu s medem přípravku příjemnou chuť a zároveň přispívá k jeho lepší vstřebatelnosti.

 

* Koloidní hořčík + vitamín C Pharma Activ (300 ml, 242 Kč, dostupný na prozdravi.cz). Díky své tekuté formě a vitamínu C, který zvyšuje vstřebávání hořčíku, je velmi dobře vstřebatelné až z 98 % tj. až ve 20x větších dávkách než ve formě tablet.
 
2. Dopřejte si krátký spánek během dne

Pokud si dopřejete během dne krátký spánek, okolo 10 až 30 minut, budete se cítit nejen šťastnější, ale také odpočatější a máte větší šanci, že se v noci kvalitně vyspíte.

 

3. Ložnici používejte pouze na spaní

Všechny věci, které vás mohou při spánku rušit, z ložnice odstraňte.

 

4. Udržujte v ložnici stálou teplotu

Ani příliš teplo, ani příliš zima. Nejlepší bude, když teplotu v ložnici budete udržovat mezi 15 až 23 stupňů.

 

5. Dejte si před spaním horkou sprchu

Sprcha vám pomůže uklidnit se a zvýšit teplotu těla. Pokud tak učiníte, bude se vám lépe spát.

 

Mohlo by se hodit:

 

Sprcháč
(Foto: Archiv firem)

 

* Jemný mycí elixír na tělo s rakytníkem, šalvějí muškátovou a bramborou, Havlíkova přírodní apotéka (200 ml, 227 Kč). Směs výtažků tuzemských bylin s obsahem jemných tenzidů působí blahodárně na pokožku unavenou, dehydratovanou a podrážděnou.

 

* Harmonizující sprchový gel belgická čokoláda, Dermacol (250 ml, 59 Kč). Jemný sprchový gel s vůní čokolády s pomerančem dokonale čistí pokožku těla, zanechává ji sladce provoněnou a dodává pocit příjemné vláčnosti. Pomerančový olej osvěžuje mysl, rozveseluje, odstraňuje napětí a harmonizuje duši.
 

6. Nastavte si jednotný čas vstávání

Tak, jak chodíte ve stejnou dobu do postele, zkuste ve stejném čase i vstávat. Dodržujte to i o víkendech. Vaše tělo si na tento čas navykne a budete se probouzet plní energie.

 

7. Dožeňte to, co jste zameškali

Pokud jste minulou noc byli déle vzhůru, jděte dnes spát o něco dříve a doplňte hodiny spánku, které jste ztratili.

 

8. Nepřemáhejte to

Pokud ležíte v posteli více než 20 minut a nedokážete zabrat, nezkoušejte to déle. Jděte si raději číst nebo dělat něco, co vás unaví.

 

 

9. Nedívejte na hodinky

Pokud se nad ránem vzbudíte a hned se snažíte najít budík a zjistit, jak dlouho ještě můžete spát, nedělejte to. Pouze vás to znepokojí a bude se vám hůře usínat.

 

10. Používejte levanduli

Vůně levandule vám pomůže uklidnit se a snadněji usnout.

 

Mohlo by se hodit:

 

Levandule
(Foto: Archiv firem)

 

* Zvláčňující koupelová kulička s bambuckým máslem - levandule, Manufaktrua (85 Kč). Zvláčňující šumivá koupelová kulička s nostalgickou vůní levandule pro jedinečné chvíle relaxace a úlevu od stresu a napětí.

 

* Koupelový olej Dreamtime, Lush (20 g, 99 Kč)). Tahle olejová koupel zažene chmury (jasmín), zklidní mysl (levandule) a uvolní končetiny (santálové dřevo). Pořiďte si ji, když chcete nerušený spánek, krásné sny a hebkou pleť.

 

11. Uvolněte si svaly

Začněte od nohou a věnujte se každému velkému svalu zhruba pět minut. Večerní meditace vám pomůže usnout rychleji.

 

12. Odstraňte z ložnice veškerou elektroniku

Světla, které jsou na elektronice, mohou náš mozek často znervózňovat. Proto si pak neumíme dopřát kvalitní spánek.

 

13. Dopřejte si čerstvý vzduch

Otevřete si na noc okno. Pokud vám bývá zima, otevřete okno v jedné z místností vašeho bytu. Postarejte se o to, abyste měli dostatek čerstvého vzduchu. Pomůže i před spaním místnost vyvětrat.

 

Pokoj můžete provonit i zklidňujícími vůněmi. Aromaterapie má magické účinky.

 

Mohlo by se hodit:

 

Kosmetika
(Foto: Archiv firem)

 

* Lehký parfém na tělo a tkaninu Happy Mist, Rituals… (50 ml, 480 Kč). Svěží vůně pomeranče a cedrového dřeva. Pro klidnější spánek naneste na povlečení.


*Porcelánový aroma difuzér Chando (ARIA PURA, 1898 Kč). Porcelánový kvítek difuzéru nasaje fragranci a vypařuje ji do svého okolí. Zkuste třeba zklidňující šalvěj v kombinaci s mámivou ambrou.
 

ČTĚTE TAKÉ:

Poloha ve spánku prozradí váš charakter
Spíte dost? PŘEHLED, kolik spánku potřebujete v jakém věku!
Spánek a štíhlá linie: jak spolu souvisí?

 

14. Dejte si před spaním něco teplé na pití

I když není vědecky dokázáno, že sklenice teplého mléka vás uspí, je jisté, že vás uklidní. Stejně i teplý čaj nebo horká čokoláda.

 

15. Dejte si stroužek česneku pod polštář

I když to může vypadat jako úplný nonsens, stroužek česneku vám může opravdu pomoci dobře se vyspat. Obsahuje silné aroma, která má uklidňující účinek.

 

A co na přivolání spánku pomáhá vám?

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře