Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Přirozeně, že se všechny chceme udržovat štíhlé a krásné po celý rok. Ne vždy jsou k tomu ale vhodné předpoklady. Horké léto nám ideální podmínky zkrátka neposkytuje, a tak je potřeba volit takový pohyb, který našemu zdraví prospěje, nikoli ohrozí.

Ve fitku je na omdlení? 3 tipy, jak se udržovat v kondici i v horkých letních dnech

paddleboarding
zdroj: Getty Images paddleboarding
aktualizováno 01.08.2018, 16:28 | 01.08.2018, 16:28 | doma.cz

Přirozeně, že se všechny chceme udržovat štíhlé a krásné po celý rok. Ne vždy jsou k tomu ale vhodné předpoklady. Horké léto nám ideální podmínky zkrátka neposkytuje, a tak je potřeba volit takový pohyb, který našemu zdraví prospěje, nikoli ohrozí.

Přestože je v létě náročnější sportovat, rozhodně to není nemožné. Co všechno můžete dělat, abyste se neutrápila vedrem, a zároveň jste si dopřála v zdravý pohyb v rozumné míře?


1) Zapomeňte na "maraton"
Zejména pokud nejste zvyklá na větší sportovní výkony, jako jsou dlouhé běhy, procházky anebo cyklistické výšlapy, rozhodně se s tím nevyplatí začínat teď - ve 30stupňových vedrech. V takovém dusnu je náročnější každý větší pohyb a snadno se vám může stát, že ho vlivem dehydratace nebo nedostatku energie zkrátka "neustojíte". Ideální variantou jsou proto nenáročné procházky v brzkých ranních nebo pozdních večerních hodinách, kdy jsou teploty snesitelnější.

 


2) Zvolte pohyb ve vhodnějších podmínkách
Skupinové lekce v moderních klimatizovaných zařízeních nebo fitness centrech jsou v tomto období roku "to pravé ořechové". V létě navíc tyto budovy paradoxně nebývají ani tolik přecpané, a tudíž se nemusíte za své výkony stydět před hromadou dalších cvičících. Vsadit můžete také na nějakou taneční lekci nebo pomalejší hodinu jógy.

 

Náš tip: Většina lidí s fitkem začíná v září nebo po novém roce, maká před palvkovou sezonou, takže v létě ení o sportovní centra takový zájem. Klidně se podívejte i po nabídce dražších a luxusních center (vybavených na rozdíl od vašeho obvyklého levného suterréního centra nebo sokolovny klimatizací), na léto mívají krátkodobé, cenově zvýhodněné členství, nebo třeba nabídku vyzkoušet si jejich služby až na týden třeba i úplně zadarmo.

 


3) Vodní sporty
No a nejideálnější variantou v takovém teple jsou bezesporu různé vodní sporty. Nemusíte se pouštět jen do plavání, buďte odvážnější a vyzkoušejte i další sporty, které jsou momentálně v kurzu, přestože jsou o něco "náročnější". Které se rozhodně vyplatí vyzkoušet?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak v létě bezpečně sportovat? Aktivity vhodné pro lidi s bolestmi kloubů

Užijte si letní sporty

Žebříček venkovních sportů pro perfektní postavu


Tipy na originální letní sporty:


1) Paddleboarding, neboli pádlování vestoje na prkně. Dá docela zabrat udržet rovnováhu, ale v tomto teple vlastně vůbec nevadí, že se sem tam vykoupete ve vodě.


2) Vodní polo je jedním ze skvělých způsobů, jak se hýbat a vlastně to ani příliš nevnímat. Kromě toho do něj můžete také zapojit svou rodinu nebo přátelé.


3) Milujete snowboard? V tom případě se vám bude líbit i wakeboard, což je sport, kdy se ve stoje snažíte udržet balanc na prkně, zatímco se vezete přivázané za jedoucí motorovou loď.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře