Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Konečně vyšší teploty vybízejí k odložení vrstev oblečení a odhalení těla v krátkých sukních či kraťasech a trávení dní venku. Nestihli jste se ale zbavit nadbytečných kilogramů a na sundávání svršků se necítíte?

4 tajemství dokonalé postavy: Stihnete zhubnout do plavkové sezony

Opalování
zdroj: Thinkstockphotos Opalování
aktualizováno 15.05.2017, 16:55 | 15.05.2017, 16:55 | doma.cz

Konečně vyšší teploty vybízejí k odložení vrstev oblečení a odhalení těla v krátkých sukních či kraťasech a trávení dní venku. Nestihli jste se ale zbavit nadbytečných kilogramů a na sundávání svršků se necítíte?

Nezoufejte a začněte včas s redukcí váhy. Klíčem k úspěchu je dodržování následujících kroků.

 

Základem úspěchu je správný jídelníček


Redukční jídelníček by měl být rozdělen do 5-6 porcí. Měl by obsahovat 3 větší jídla: snídani, oběd a večeři a mezi těmito jídly by měly být svačiny. Vhodnou snídani představuje celozrnné pečivo, šunka, nebo 30% sýr a zelenina.

 

Máte-li rádi sladké snídaně, dopřejte si cereální vločky s jogurtem a čerstvým ovocem. Svačiny by se měly skládat buď z mléčného výrobku a ořechů, nebo z kvalitního bílého jogurtu a ovoce. „K obědu doporučuji volit cereální přílohy. Kromě klasické přílohy, jako jsou brambory a rýže, je vhodné obohatit jídelníček o cereální výrobky, jako jsou celozrnné těstoviny, neloupaná rýže, pohanka nebo quinoa. Dále by se oběd měl skládat z jedné porce drůbežího nebo rybího masa, zeleniny a rostlinného tuku lisovaného za studena,“ radí nutriční specialistka Pavla Gazdíková. Rozhodně se vyhněte smaženým a tučným jídlům, jako jsou knedlíky, smažený sýr, řízky, omáčky apod. Večeře by se měla skládat z jedné porce odtučněného tvarohu nebo vejce. Vhodné jsou také luštěniny nebo tofu. Pečivo volte celozrnné žitné, sezónní zeleninu a rostlinný olej za studena lisovaný.


Bez pohybu nemá redukční jídelníček smysl


Sport pomáhá předcházet svalové ochablosti, podporuje metabolismus a spalování tuku. Důležitá je pravidelnost sportovních aktivit a kontrola tepové frekvence. „Chcete-li hubnout při fyzické aktivitě, je nutné pohybovat se v hranicích aerobního pásma. To je mezi 55 – 70 % maximální tepové frekvence“, uvádí Pavla Gazdíková. Pro zjištění, zda jste v aerobním pásmu, si můžete také vypomoci jednoduchým testem: pokud nelapáte po dechu a dokážete říci souvislou větu (ovšem už ne souvětí), pohybujete se v aerobním pásmu. Jestliže se zalykáte a jen stěží vyhrknete slovo či dvě, zpomalte. Zrychlit můžete, až když budete moci při sportovní aktivitě normálně mluvit a dýchat. Tepovou frekvenci a výdej energie dokáže přesně změřit tzv. sporttester. „Doporučuji zařadit aerobní pohyb (kolo, rotoped, běh nebo nordic walking) 2-3x týdně a 1x týdně pohyb zpevňující svaly. To může být např. power plate, power jóga, kruhový nebo funkční trénink“, vyjmenovává Gazdíková.

 


Pozor na nežádoucí jo-jo efekt


Pod pojmem jo-jo efekt se skrývá neustále se opakující snižování a zvyšování váhy, které se zpravidla objevuje při radikálním hubnutí ve velmi krátké době. Pokud hubnete příliš rychle, nutíte své tělo spotřebovávat energii ze svalů a ne z tukových zásob. „Ideální rychlost redukce je 250 – 500 g tuku týdně. Pokud hubnete rychleji, je to pravděpodobně ze svalů. Tento omyl vás stojí zaškrcení bazálního metabolismu, odvodnění a svalovou ochablost“, říká Pavla Gazdíková. Správná rychlost redukce není důležitá jen pro adaptaci metabolismu na nové podmínky, ale také adaptaci vaší psychiky. Na novou váhu si musíte zvykat postupně!

 

ČTĚTE TAKÉ:

HUBNEME DO PLAVEK: odbourávače tuků!
HUBNEME DO PLAVEK: časté omyly při dietách!
HUBNEME DO PLAVEK: Jak správně jíst

 

Podpořte hubnutí a vyhněte se jo-jo efektu


Významný podíl na hubnutí má i vláknina. „Ideální je denně zkonzumovat 30 g vlákniny, čemuž odpovídá příjem cca ½ kg zeleniny a 200 g ovoce denně. Ne vždy je možné takové množství sníst, proto můžete vaše úsilí podpořit doplňkem stravy“, doporučuje Pavla Gazdíková.

 

Důležité je i dodržování pitného režimu, díky němuž může vláknina, ať už z potravy nebo doplňků, plnit svou roli. „Prevencí jo-jo efektu je tedy správné nastavení redukčního režimu, pohyb, který vede ke zpevnění, a přírodní doplněk, který pomůže od zbytečného přejídání nebo nedodržování stanovené redukce“, doplňuje Gazdíková.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře