Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Možná vás překvapí, že některé rostlinné zdroje obsahují více bílkovin, než třeba obligátní vajíčko.

5 veganských potravin, které obsahují více bílkovin než vejce

vajíčko
zdroj: Getty Images vajíčko
aktualizováno 08.07.2018, 00:00 | 08.07.2018, 00:00 | doma.cz

Možná vás překvapí, že některé rostlinné zdroje obsahují více bílkovin, než třeba obligátní vajíčko.

Veganská strava bývá často kritizována za to, že obsahuje příliš málo bílkovin. Patříte mezi běžné masožravce a lámete si hlavu nad tím, kde tito strávníci vlastně berou tak důležité živiny, jako jsou bílkoviny?

 

Dýňová semínka
Přestože dýňová semínka bývají nutričními terapeuty vyzdvihována hlavně pro svůj vysoký obsah magnesia, možná vás bude zajímat, že jedna porce (1/4 hrnku) obsahuje 10 g bílkovin. Dopřejte si je čas od času jen tak ke svačině nebo jich pár jednoduše přihoďte do salátu.

 

tofu
(Foto: Getty Images)


Tofu
Tofu je nejznámější rostlinnou alternativou masa. Tento produkt připravený z fermentované sóji obsahuje 9 g bílkovin na 100 g porce. Zařadit ho můžete do jakéhokoli hlavního jídla nebo z něj třeba udělat pomazánku.


Mandle
I mandle jsou kromě vysokého obsahu magnesia a vitamínu E proslulé svým vysokým obsahem bílkovin. Jedna porce (zhruba 1/4 hrnku) obsahuje 7,5 g bílkovin. Mandle jsou ideální dopolední svačinou nebo se hodí jako součást snídaně.

 

vegan potraviny
(Foto: Getty Images)


Cizrna
Cizrna je co do obsahu bílkovin naprostou královnou veganské kuchyně. Nejen, že obsahuje 12,5 g bílkovin na porci (1 hrnek), ale kromě toho vašemu organismu dodá také železo, zinek anebo vápník. Už jste zkoušely absolutně nejchutnější veganskou pomazánku - hummus?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Mléko vám nedělá dobře? Konečně víme, co si dát místo něj

Nejčastější dietní neřesti, které mohou za vaše kila i zkažený žaludek

Jak si udržet váhu i přes léto? Jednoduché triky, díky kterým to zvládnete


Ovesné vločky
I tato oblíbená potravina obsahuje velké množství bílkovin. Konkrétně 7 g na porci (1/2 hrnku). S ovesnými vločkami si můžete skutečně vyhrát a už dávno nemusíte skončit pouze u klasické ovesné kaše. Skvělou snídaňovou alternativou jsou například ovesné lívance nebo muffiny.

 
2 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

janimullerova 10:55 09.07.2018
snad mylně,od vyjm.slova mýlit se, ne???
anna 21:40 08.07.2018
Aco takhle ?Mylně?Jako omyl?
Tomasss 12:02 08.07.2018
Ale není bílkovina, jako bílkovina. Záleží na aminokyselinovém spektru, které má vejce lepší, než nějaká rostlina s více gramy bílkovin. U rostlinných bílkovin je třeba kombinace více druhů, aby se složilo kompletní aminokyselinové spektrum. Což u vejce nemusí být. Ale věda to není, stačí jíst vyvá]ženě a pestře a tělo si to vždycky nějak složí dohromady, spektrum, nespektrum :)
RP 10:09 08.07.2018
Tofu až 20g bílkoviny/100g , záleží na konkrétním výrobku (obsahu vody), pod 12g určitě ne. Průměrné vejce při váze 50g, má 6g bílkoviny, tudíž více než když trochu milně píšete o hodnotě bílkovin v tofu. Cizrna po uvaření má 8g/100g, tedy méně než vejce. Mandle mají více bílkovin než vejce, ale také 5x více tuku (50g/100g). Takže, potraviny uvedené ve článku nepochybně do jídelníčku dobré, ale dost nekomplexně a bohužel některé i milně popsané.