Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Tmavá čokoláda nebo červené víno? Bez výčitek. I tato jídla mohou snížit riziko infarktu.

Bojíte se infarktu? 15 potravin, které vás před ním uchrání

Čokoláda
zdroj: Thinkstockphotos Čokoláda
aktualizováno 15.05.2017, 00:09 | 15.05.2017, 00:09 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Tmavá čokoláda nebo červené víno? Bez výčitek. I tato jídla mohou snížit riziko infarktu.

Srdce je nejdůležitější orgán v našem těle. Abychom mohli prožít dlouhý a zdravý život, je třeba se o něj příkladně starat. I to, jak se stravujeme, se odrazí na naší postavě či zdraví. Portál Brightside zveřejnil seznam jídel, které nám nejen prodlouží život, ale i pročistí cévy, zlepší imunitní systém a sníží šanci dostat infarkt.

 

Olejovité ryby

Makrela, losos nebo skvrnitá treska patří mezi ty ryby, které dokážou snížit riziko srdeční arytmie nebo aterosklerózy. Nejlepší je konzumovat je dvakrát až třikrát týdně.

 

Ovesné vločky

Obsahují vlákninu, která snižuje cholesterol a zdokonaluje trávicí systém. Jejich konzumace je nejlepší ke snídani s trochou ovoce.

 

Jídla ve kterých je více soli než jste si mysleli - ovesné vločky
(Foto: oficiální zdroj / Twitter)

 

Bobulovité ovoce

Borůvky, ostružiny, brusinky nebo maliny snižují krevní tlak, regulují glukózu v krvi a zpevňují cévy.

 

Tmavá čokoláda

Čokoláda musí obsahovat minimálně 60 až 70 procent kakaa. Má příznivý vliv na krevní tlak a má protizánětlivé účinky.

 

Ořechy

Ořechy obsahují vlákninu a vitamín E. Ten pomáhá snížit cholesterol.

 

Olivový olej

Stačí jen pár čajových lžiček olivového oleji denně, aby vám snížil cholesterol a glukózu v krvi.

 

 

Červené víno

Existují různé teorie o tom, že pohár červeného vína se vyrovná hodině v posilovně. Pravda však je, že pomáhá udržovat cévy zdravé, zhubnout a je dobré na detoxikaci. S jeho konzumací byste to však neměli přehánět. Pro ženu jsou dvě deci za tři dny optimální množství.

 

Zelený čaj

Šálek zeleného čaje denně snižuje cholesterol a zrychluje metabolismus.

 

Brokolice a špenát

Obsahují vitamíny, minerály a antioxidanty, které jsou pro tělo prospěšné. Pumpují srdce a stabilizují hladinu glukózy v krvi. Také jsou bohaté na vlákninu.

 

Avokádo

Toto malé zázračné ovoce obsahuje zdravé tuky, které jsou pro nás důležité. Také snižuje cholesterol a pročišťuje cévy.

 

Granátové jablko

Krevní tlak nebo cirkulace krve. I na tyto funkce má granátové jablko pozitivní vliv. Na co si však je třeba dát pozor, je, že zvyšuje hemoglobin, což je dlouhodobá hodnota glukózy v krvi. Také obsahuje antioxidanty.

 

Skořice

Už i malá dávka je prospěšná. Zrychluje metabolismus a snižuje glukózu v krvi.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zhubněte 3 kila za 3 týdny - s vlákninou
Dva kusy denně a zdravotní stav se vám zlepší! Víte, o jakém ovoci je řeč?
10 superpotravin, které prodlouží váš život

 

Červený meloun

Ten má významnou roli v péči o cévy. Stabilizuje cholesterol a obsahuje antioxidanty, které nám pomáhají z těla vylučovat škodlivé látky.

 

Česnek

Ačkoliv nám tato potravina způsobuje nepříjemný zápach z úst, je velmi zdravá. Rozšiřuje cévy a označuje se také za přírodní antibiotikum.

 

Hrušky a jablka

Obsahují vlákninu, která je prospěšná pro srdce. Hrušky a jablka normalizují cirkulaci krve a jsou levnější verzí granátového jablka.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře