Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nepodceňujte protahování – vyzkoušejte pár jednoduchých cviků, díky kterým bolest a pocit ztuhlosti rychle ustoupí.

Bolavá záda a ztuhlý krk? Poradíme vám cviky pro RYCHLOU ÚLEVU

Bolest zad
zdroj: Thinkstockphotos Bolest zad
aktualizováno 05.07.2018, 00:00 | 05.07.2018, 00:00 | doma.cz

Nepodceňujte protahování – vyzkoušejte pár jednoduchých cviků, díky kterým bolest a pocit ztuhlosti rychle ustoupí.

Hrozí nejen v zimě z prochladnutí, ofouknout vás může i v létě, když se špatně obléknete, podceníte chladný večer, nebo trávíte příliš času v klimatizovanýc prostorách. Bolest zad je nepříjemná a ochromující, ale lze se s ní vypořádat i bez léků.

 

Protažení zad, šikmých břišních svalů


Postavte se rovně, nohy na šířku pánve, pravou ruku dejte v bok a levou ruku zvedněte nad hlavu, dlaň směřujte vpravo. S výdechem se ukloňte vpravo, chvíli v pozici setrvejte a poté se vraťte zpět do výchozí pozice a vyměňte ruce.

 

Protažení
(Foto: oficiální zdroj)

 

Protažení zad, ramen


"Posaďte se, levou nohu skrčte pod sebe, pravou (pokrčenou) dejte přes ni, celou plochou chodidla se opírejte o zem. Levý loket zapřete o pravé koleno, pravou ruku dejte za sebe a s výdechem přetočte celý trup směrem vpravo a podívejte se přes pravé rameno. V této pozici chvíli setrvejte a poté se vraťte do výchozí, vyměňte nohy a přetočte se na druhou stranu," popisuje cvik trenérka fitness centra pro ženy Contours Markéta Brožová.

 

Protažení
(Foto: oficiální zdroj)

 

Prospěje to zejména lidem se sedavým zaměstnáním nebo s častými, tupými bolestmi zad.


ČTĚTE TAKÉ:

Bolí vás záda? Ve skutečnosti to může mít psychické a emoční důvody
Prochladlá záda nebo kolena? Rychlá pomoc proti bolesti i blokádě
Máte sedavé zaměstnání? Tohle vám pomůže proti bolesti zad

 

Protažení vzpřímovačů, uvolnění trapézových svalů a krční páteře


Položte se na záda, ruce podél těla, nohy jsou natažené. S výdechem začněte zvedat nohy a položte je za hlavu. Ruce můžete spojit pod tělem. Pokud zvládnete, můžete položit kolena vedle uší, nebo za hlavu. V této pozici chvíli setrvejte, nezadržujte dech. Poté se pomalu vraťte zpět. Nohy pokládejte opravdu velmi pomalu. Páteř je roztažená a při rychlém „hození“ nohou zpět byste si mohli ublížit.

 

Protažení
(Foto: oficiální zdroj)

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře