Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Bolest zad patří mezi nejčastější důvody, proč se rozhodneme navštívit lékaře. Až 80 % lidí se s bolestí setkalo minimálně jednou ve svém životě. A nejčastěji nás trápí právě krční páteř.

Bolí vás za krkem? Triky pro okamžitou úlevu

Bolest zad
zdroj: Thinkstockphotos Bolest zad
aktualizováno 03.04.2017, 00:08 | 03.04.2017, 00:08 | doma.cz

Bolest zad patří mezi nejčastější důvody, proč se rozhodneme navštívit lékaře. Až 80 % lidí se s bolestí setkalo minimálně jednou ve svém životě. A nejčastěji nás trápí právě krční páteř.

Taky vás dokáže čas od času potrápit? Zjistěte, co tuto nepříjemnou bolest způsobuje a jak s ní nejlépe bojovat.

 

Vše je dáno současným životním stylem. Nejčastější příčinou bolesti zad je nesprávně držení těla. Ne nadarmo mluvíme o takzvané civilizační chorobě. Vadné držení těla si totiž způsobujeme sami. Přes den trávíme pracovní dobu nejčastěji u počítače a někteří z nás se od něj nedokážou odtrhnout ani doma ve volném čase.

 

„Zírání do obrazovky a ťukání do klávesnice způsobuje takzvaný husí krk, tedy předsazení brady směrem dopředu. To může v důsledku způsobit i změnu v pozici krčních obratlů a vyhřeznutí plotýnky. Silná, ostrá bolest a omezení pohyblivosti je v tu ránu na světě,“ vysvětluje MUDr. Václav Cikánek, garant projektu Život plný zdraví.

 

Na bolest zad a šíje je nejlepší prevence. Nepodceňujte pravidelné cvičení a protahování. Pokud máte sedavé zaměstnání, myslete na to, že minimálně každé dvě hodiny byste si měli vyhradit „protahovací pětiminutovku“. Vstaňte od stolu, projděte se po místnosti, zakružte hlavou a ulevte namáhané šíji a ramenům.

 

Bolest zad
(Foto: oficiální zdroj)

 

Tipy na uvolňovací cviky:


Cvik první – pomáhá při bolestech hlavy
- Postavte se rovně, ukloňte hlavu na levou stranu
- Dbejte na to, aby rameno bylo od uší
- Levou rukou se chytněte u pravého ucha a rukou tlačte proti hlavě a naopak
- Vydržte několik vteřin a opakujte
 

Cvik druhý – uvolňuje ramena a trapézy
- Lehněte si na podložku
- Ruce ohněte v lokti a zvedněte nahoru, aby tělo bylo v poloze svícnu
- Bedra a ramena tlačte k zemi, bradu k tělu
- Uvědomujte si, zda se všechny části lopatek dotýkají země
- Vydržte několik vteřin a opakujte
 

ČTĚTE TAKÉ:

Tipy, jak předejít bolestem zad při jarním zahradničení
Fakta o bolesti zad! Proč nás tak trápí?
Bolí vás často záda? Neignorujte to, může to být vážné!

 

Co když ani prevence nepomáhá?


Pak je potřeba nasadit léčbu. Člověk s bolavou krční páteří často nejprve navštíví praktického lékaře, který jej po různých vyšetřeních, v lepším případě, pošle k rehabilitačnímu lékaři. Následuje rehabilitační proces, kdy pacient dochází do nemocničního zařízení na nejrůznější procedury. Velmi často se zde objevuje léčba magnetickým polem. „Pulzní magnetoterapie působí proti bolesti, ale její epicentrum zároveň léčí,“ dodává MUDr. Václav Cikánek. Podobné přístroje je možné pořídit i pro domácí použití a v pohodlí ložnice či obýváku jej snadno obsluhovat. Pulzní magnetoterapie zároveň slouží i jako účinná prevence nejrůznější zdravotních obtíží, nejen bolesti krční páteře.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Martina 08:31 25.04.2017
Se zády trpím pořád, co bych taky chtěla, když tvrdnu pulku dne v praci u kompu :-( Zkusila jsem si pomoct Thermolkou co jsem viděla v telce v reklamě, moc jsem tomu nevěřila, ale nedám na ni dopustit!Díky ní se mi hned uleví, záda se mi krásně prohřejí a celkkově si oddychnu od bolesti :-)