Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Odborníci tvrdí, že pracovní trh je v pohybu a právě teď můžete získat práci s výhodnějšími benefity nebo za víc peněz. Víme, jak neudělat na pohovoru faux pas nevhodnou otázkou.

Chystáte se na pohovor? Na tohle se nikdy neptejte

Zaměstnanec
zdroj: Profimedia Zaměstnanec
aktualizováno 12.04.2017, 16:17 | 12.04.2017, 16:17 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Odborníci tvrdí, že pracovní trh je v pohybu a právě teď můžete získat práci s výhodnějšími benefity nebo za víc peněz. Víme, jak neudělat na pohovoru faux pas nevhodnou otázkou.

Součástí úspěšného pohovoru jsou nejen otázky personalisty, ale i otázky uchazeče směrem k firmě, kde chce pracovat. Kandidáti se však často ptají špatně. A to je může na pohovoru potopit. Proto je nesmírně důležité připravit si vhodné otázky předem.

 

Zájemci o místo by se určitě měli vyhnout takovým typům otázek, které evokují primární zájem o výplatu. Neptejte se, kolik budete vydělávat, dokdy budete muset být v práci, či zda firma proplácí přesčasy.

 

Když se bude kandidát příliš zaměřovat na to, jak může firemní systém využít ve svůj prospěch, nebude působit jako skutečně nadšený uchazeč o danou práci. Naopak, bude vypadat jako někdo, kdo se soustředí více na odměnu za práci, jak na její kvalitu.

 

Pracovní pohovor - 1
(Foto: Profimedia)

 

Zaměstnavatelé dále zásadně nenajímají lidi, kteří se nezajímají o kvalitu své práce a jejich požadavky na odbornou způsobilost.

 

Důležité také je, aby zájemce o práci nepůsobil nepřipraveně. Neměl by se ptát, co firma vlastně dělá, jak dlouho funguje a kolik má zaměstnanců. To vše je dobré vědět předem, před pohovorem.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Návrat do práce po rodičovské: Stres, nestíhání i stesk. Jak to zvládnout?
Nedokáže zabezpečit rodinu!
ZAJÍMAVÝ VÝZKUM: Kolik stojí práce ženy v domácnosti? Budete se divit!

 

Není také dobré dávat "podezřívavé" otázky. Například zda firma kontroluje e-maily, nebo "co se stalo osobě na této pozici přede mnou". V prvním případě bude kandidát působit jako člověk, který tráví během pracovního dne hodiny na Facebooku, namísto toho, aby efektivně využíval svůj čas. U druhé otázky si o něm personalista vytvoří názor, že se zajímá více o druhé, jnež o sebe.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře