Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Připravte své tělo na rizikové podzimní období. Silnou imunitu lze vybudovat kvalitní stravou.

Co jíst CELÝ PODZIM pro lepší imunitu?

Nemoc
zdroj: Thinkstockphotos Nemoc
aktualizováno 09.10.2017, 00:57 | 09.10.2017, 00:57 | doma.cz

Připravte své tělo na rizikové podzimní období. Silnou imunitu lze vybudovat kvalitní stravou.

Po letním uvolněném režimu se s nástupem podzimu vrací naše životy do zajetého řádu a koloběhu běžných činností, které jsme v průběhu léta ze svého programu mnohdy zcela vytěsnili. Děti se vrací do školek a škol, pracovní kolotoč se opět začíná naplno roztáčet. Mění se také počasí, dny se zkracují a rtuť v teploměrech nenápadně klesá, což se může negativně podepsat jak na náladě, tak na našem zdravotním stavu. Babí léto je zřejmě definitivně pryč a první říjnové dny dávají tušit, že chladná část roku je na spadnutí.


Jak se s takovou změnou co nejrychleji vyrovnat a předejít tak riziku vzniku případných zdravotních komplikací? Nejdůležitějším pilířem pro zachování pevného zdraví je bezpochyby správně fungující imunitní systém. Pokud jsme však dennodenně vystaveni vnějším negativním vlivům, jakými jsou například stres, nadměrná fyzická aktivita s nedostatkem regenerace nebo pobyt v prostředí společně s velkým množstvím dalších osob, může docházet k oslabení imunity a tím ke snížené obranyschopnosti těla proti infekcím. Zvýšenému riziku jsou přitom vystavovány nejvíce děti předškolního věku, které v září poprvé navštěvují školky a prochází tzv. „imunitním tréninkem“. Proto pokud je vaše dítě náchylné k častým virovým či bakteriálním onemocněním, je právě toto období nejvhodnější dobou pro zavedení preventivní ochrany imunitního systému.


Kvalitní strava je základ


Děti jsou odrazem svých rodičů a ve stravování to platí dvojnásob. Pokud se tedy vy sami nebudete zdravě stravovat, nemůžete totéž vyžadovat ani od svých potomků. Nejlépe uděláte, pokud začnete sami u sebe a svůj jídelníček obohatíte o kvalitní a zdravé suroviny. Základem je dostatek syrové zeleniny a sezonního ovoce, kvalitní bílkoviny, luštěniny a zejména pak oříšky a semínka, které jsou zdrojem zdravých tuků napomáhajících vstřebání vitaminů důležitých pro správný chod imunitního systému. Velkou službu svému tělu prokážete také v případě, pokud omezíte konzumaci mléčných a masných výrobků, a rafinované cukry a bílé pečivo vyměníte za celozrnné alternativy a cukrovinky slazené hroznovým cukrem, medem, agávovým sirupem nebo rýžovým sladem.

 

Podzim
(Foto: oficiální zdroj)


Jaké vitaminové doplňky zvolit pro posílení imunitního systému?
Jako prevenci nebo v případě již vypuklé nemoci je dobré zařadit do jídelníčku vitaminové doplňky na přírodní bázi. Nejlepší službu bezesporu prokáže rakytník, který je výborným zdrojem vitaminů A, C a E. Jeho konzumace přispívá k posílení přirozené obranyschopnosti organismu a díky antioxidantům zároveň zbavuje tělo volných radikálů. Nejčastěji se s ním setkáte ve formě šťáv a sirupů, které jsou vhodné i pro nejmenší pacienty, konzumovat ho lze ale i čerstvý.


Obdobné účinky má také šípek, který by v podobě čaje nebo sirupu neměl chybět v žádné domácí lékárničce při léčbě zejména chřipkových onemocnění.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vyrobte si domácí bonbony proti kašli, stoprocentně přírodní
15 tipů na posílení imunitního systému
10 rad zkušených matek, jak posílit imunitu u dětí


A jak nejlépe pomoci organismu, pokud se již se zákeřnou chorobou potýká? Vsaďte na kapky z lichořeřišnice, která je považována za jedno z nejsilnějších přírodních antibiotik. Jejich užíváním příznivě napomůžete k léčbě stafylokokových a streptokokových onemocnění a oceníte je i při zánětech močového ústrojí.


Vyzkoušejte preventivně i v případě potíží echynaceu neboli třapatku. Tato bylinka je proslulá právě pro svou schopnost posílit imunitní sytém a dokáže lidskému organismu pomoci hned v několika rovinách – ulevuje při bolesti v krku, snižuje horečku, podporuje odolnost dýchacích cest, léčí zánět středního ucha, dutin a chronickou bronchitidu, a urychluje zotavení z chřipek a nachlazení. Zkuste sirup (například Farmářský od Topvet), kapičky (např. od Dr. Theiss) nebo homeopatické tablety (např. Traumeel).

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Radka 07:42 11.10.2017
A málem bych zapomněla... hodně kysaného zelí jíst :-)
Radka 07:40 11.10.2017
O lichořeřišnici jsem se dozvěděla nedovno od kamarádky a rostlina je to teda kvělá. A v létě, jak chutnají její květy!!! Já osobně z léků nedám dopustit na wobenzym. Skvěle posiluje přirozenou organischonost těla.