Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Alergici zažívají v těchto dnech jedno z nejhorších období v roce. Naštěstí existuje celá řada rad, jak si ulevit.

Co pomůže při alergii? Uleví i kombinace vhodných vitamínů

Alergie
zdroj: oficiální zdroj Alergie
aktualizováno 09.05.2018, 16:30 | 09.05.2018, 16:30 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Alergici zažívají v těchto dnech jedno z nejhorších období v roce. Naštěstí existuje celá řada rad, jak si ulevit.

Jedna z osvědčených metod je navýšit příjem ovoce a zeleniny ve stravě. Ideálně především v syrové podobě. Ty nás totiž chrání nejen před otravnými alergeny, ale i před stresem, pomáhají rovněž vzhledu, protože zpomalují procesy buněčného stárnutí.

 

Z tohoto ohledu je syrová zelenina a ovoce nejvhodnější, rozhodně se ji ale nevzdávejte ani v tepelné úpravě. Může sice klesat množství některých vitamínů, některé druhy zejména zeleniny jsou ale tepelně upravené mnohem lépe stravitelné.
 

„Syrová zelenina je rovněž prospěšná pro mozek. Jíme-li ale například špenát nebo mrkev tepelně upravenou, dodáváme tím tělu hodně karotenoidů, které nás chrání před rakovinou,“ radí MUDr. Igor Bukovský, odborník na zdravou výživu.

 

Anketa
Trpíte na jaře alergií?
37 hlasů
Ano, je to děs.
2 hlasy
Ne.
Hlasovalo 41 lidí
 


V obchodě si vybírejte


Jídelníček bohatý na vitaminy je ideální dodržovat na denní bázi po celou dobu pylové sezony, můžete s ním začínat i dříve a svou imunitu a obranyschopnost posílit. Do jídelníčku zařaďte zejména banány, grep, citrony či kiwi, z domácích plodů jablka a jahody. Ze zeleniny si dopřejte především špenát, okurky, mrkev a listový salát.

 

Řepka
(Foto: Profimedia)

 

Co by nemělo chybět pro vaši lepší odolnost:


- vitamin D – zejména D3, ideálně 3000 MJ
- lněný olej jako zdrojomega-3 mastných kyselin – 2-3 čajové lžičky, ideálně v panenské kvalitě
- probiotika – pokud volíte tablety, tak 2x denně
- hořčík – pomáhá lepšímu vstřebávání vitaminu D, 100 – 200 mg na den

 

V každém jídle by pak neměl chybět zdroj vitaminu C a také flavonoidu kvercetinu, které v těle tlumí vyplavování histaminu. A právě histamin je příčinou nejrůznějších alergických projevů. Vitamin C hledejte v chřestu, cibuli, citrusech, jahodách, petrželové nati, ale i v zeleném čaji.


ČTĚTE TAKÉ:

Top potraviny skrývající nejvíc vitaminů a minerálů: Levné, exotické, i ty, které končí v odpadu
Postihla vás nečekaně alergie? Proč přichází i v dospělosti a jak na ni
Alergie, klimatizace nebo počítač? Víme, jak odhalit, proč vás pálí oči

 

Kvercetin patří mezi velmi účinné antioxidanty. Najdete ho zejména v kapustě, jablkách, cibuli, brokolici, borůvkách, ale i zeleném a černém čaji nebo červeném víně. Při alergiích pomáhá rovněž díky své schopnosti snižovat v těle množství histaminu. Prospívá ale i astmatikům, chrání srdce a cévy, zkoumá se i jeho pozitivní vliv na snížení rizika výskytu rakoviny prsu a plic.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Maxim 11:48 05.06.2018
Mě hodně pomohlo si nechat byt vyčistit ozónem http://www.ozonovani.cz/ Nejen že mi to ulevilo od alergií, ale také mě to zbavilo různých pachů domácnosti. Jinak pomáhá klasicky časté praní, větrání a vysávání. Jím zdravě, nějaké vitámíny si občas dám, hlavně pak kolagen. Ten beru pravidelně, ale homeopatikům moc nevěřím