Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Mnoho žen i v mladém věku trápí problém s otěhotněním. I když po gynekologické stránce je vše v pořádku, tak otěhotnění bývá často komplikované a stojí mnoho psychického úsilí. Dobrou metodou, jak si početí potomka usnadnit, je třeba i vhodné cvič...

Cvičením k miminku? Tyhle cviky vám usnadní otěhotnění

Cvičení v těhotenství
zdroj: oficiální zdroj Cvičení v těhotenství
aktualizováno 31.07.2018, 16:53 | 31.07.2018, 16:07 | doma.cz

Mnoho žen i v mladém věku trápí problém s otěhotněním. I když po gynekologické stránce je vše v pořádku, tak otěhotnění bývá často komplikované a stojí mnoho psychického úsilí. Dobrou metodou, jak si početí potomka usnadnit, je třeba i vhodné cvičení.

Kromě celkové zdravé životosprávy je k usnadnění těhotenství důležité také cvičení zaměřené na správnou funkci pánevního dna. „Na takzvané funkční neplodnosti se mohou podílet i faktory, jako jsou neustálý stres, nedostatek pohybu nebo sedavé zaměstnání. Může dojít k nevyváženosti pánevního dna včetně celého postavení těla a ke změně poměrů v pánvi. Tím dochází k horší funkci i pánevních orgánů včetně reprodukčních,“ vysvětluje MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu a Infinity Clinic.

 

Proto může mít vhodně zvolené cvičení velmi významný vliv při odstraňování funkční neplodnosti nejen u žen, ale i u mužů. Cviky přitom nemusí být vůbec náročné. Naopak, mohou být prováděny pouze v milimetrech, a tak si je můžete zacvičit téměř kdekoliv, aniž by to někdo jiný věděl.


Vyzkoušejte následující cvik:


Sedneme si vzpřímeně, pokud to lze, na kraj židle, nohy rozkročíme na šířku ramen. Paže skrčíme v lokti, opřeme se malíkovou hranou o střední část stehen. Odtlačíme se horními končetinami od stehen, dolními končetinami od podlahy, pánví resp. sedacími kostmi se odtlačíme od židle, jen velmi jemně - narovná se pánev a současně dochází ke stažení spodní části zadečku a pánevního dna, narovnáme se, vytáhneme hlavu nahoru. To znamená, že se odtlačíme o ruce, zadeček a nohy, jako bychom chtěli vstát a celé tělo se nám samo napřímí a současně se aktivuje pánevní dno.

 

Těhotenství
(Foto: oficiální zdroj)


Intenzivní cvičení je spíše na škodu


S cvičením to ale rozhodně nepřehánějte. Podle nejnovějšího výzkumu vědců z University of North Carolina totiž ženy, které pravidelně cvičí s těžkými činkami, nebo se věnují extrémním, několikahodinovým workoutům, neprokazují dobrou službu svému sexuálnímu životu. Intenzivní cvičení totiž efektivně zabíjí ženské libido a vede i k potížím s otěhotněním.


Na vině je podle studie prosté vyčerpání organismu z velké fyzické zátěže v posilovně, v příliš zatěžovaném těle se navíc mění i hladina hormonů. Extrémní cvičení totiž ovlivňuje hypofýzu neboli podvěsek mozkový, který pak produkuje méně ženského hormonu estrogenu.


„Ženská rozmnožovací soustava k řádnému fungování vyžaduje určitý podíl tělesného tuku a samozřejmě i hormonální rovnováhu. Snížená produkce estrogenu navíc v sexuálním životě způsobuje, že ženy nemají chuť na partnerský sex ani na masturbaci, což také není v pořádku,“ vysvětluje Adam Durčák ze sexshopu Ruzovyslon.cz, který se zabývá problematikou zdravé sexuality.


Kromě toho, že intenzivní a dlouhodobý trénink ubíjí sexuální touhu, ovlivňuje i samotnou plodnost ženy. To potvrzuje i výzkum norských odborníků z Norwegian University of Science and Technology provedený na vzorku 3 000 respondentek. Z něj vyplývá, že existují dvě skupiny žen, u nichž se problémy s početím objevily nejčastěji. Do první skupiny patří ženy, které denně intenzivně trénovaly, do druhé pak ty, jež cvičily do naprostého vyčerpání. „Již dávno bylo prokázáno, že atletky a vrcholové sportovkyně mívají často problém otěhotnět. Při těžkém cvičení se totiž ve svalech ve větší míře vytváří hormon testosteron, jehož zvýšená koncentrace ženskou schopnost početí negativně ovlivňuje,“ dodává Adam Durčák. Po zmírnění cvičení se podle lékařů hormonální hladina obvykle postupně navrátí do rovnováhy a plodnost se obnoví.

 

I v těhotrenství je pak vhodné cvičit. Které cviky jsou prospěšné a které miminku nesvědčí, napoví následující video.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nemůžete otěhotnět? Tyto DVĚ ČASTÉ PŘÍČINY můžete změnit vy sama
Umí každý počít dítě? Neplodnost je nemoc, která je stále ještě TABU

 

Jídelníček obohaťte o doplňky stravy


Pokud se rozhodnete pro početí, je dobré začít brát vhodné doplňky stravy s obsahem kyseliny listové, která působí preventivně proti defektu neurální trubice u dítěte. Pravidelné užívání doporučených dávek kyseliny listové snižuje riziko těchto vrozených vad o 50 až 70 %.

 

Dobrou volbou je také vitamín skupiny B Inositol. Ideální je doplňky stravy začít konzumovat dva měsíce před prvními pokusy o otěhotnění. Pokud jste chudokrevné, je také vhodné zvýšit denní přísun železa.

 

Které potraviny naopak nesvědčí, ať už se o miminko snažíte, nebou ž ho pod srdcem nosíte? Poradí Maminy, s rozumem.

 


Záleží na poloze při sexu?


Mnoho žen si též myslí, že k početí jim dopomůže i vhodná sexuální poloha, jedná se ale spíše o mýtus, pokud je žena i muž v dobrém zdravotním stavu. Obecně lze ale říci, že výhodnější je poloha, kdy je muž nahoře a žena má podloženou pánev polštářem, takto se sperma dostane nejsnadněji k děložnímu čípku. Naopak nejméně vhodné jsou polohy, kdy je partnerka v sedu.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře