Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pokuste se být maximálně efektivní, využijte každé volné chvíle a nepromarněte možnost udělat něco pro sebe.

Desatero pro vaši kondici: Jak se udržovat fit, i když jste díky rodině v jednom kole?

Fit maminka
zdroj: Thinkstockphotos Fit maminka
aktualizováno 02.11.2017, 16:58 | 02.11.2017, 16:58 | doma.cz

Pokuste se být maximálně efektivní, využijte každé volné chvíle a nepromarněte možnost udělat něco pro sebe.

Vaše tělo bude vděčné, že o něj pečujete, mysl si odpočine od každodenních starostí a povinností a vy načerpáte energii a s chutí se pustíte do zdolání dalších úkolů.


1. Červená na semaforu = zelená pohybu


Co křižovatka, to červená. Využijte to, zatáhněte ruční brzdu a posilte břišní svaly. Uvolněte ramena, dlaněmi se opřete o volant (pozor na klakson) a s dlouhým výdech se zapřete, jako byste chtěli volant posunout vpřed. Na další křižovatce můžete pro změnu nadzvednout nohy z podlahy, tlačit pupík dovnitř a držet pár vteřin. Zasoutěžte si se spolucestujícími. Hluboký nádech a kdo bude mít nejdelší výdech? U cviků aktivujete hluboký stabilizační systém.


Čekání na zelenou lze efektivně využít i u přechodu pro chodce. Postavte se vzpřímeně a na délku natažené paže ke sloupu semaforu. Předpažte jednu ruku a dlaní lehce zatlačte do sloupu. Dbejte na stažená ramena od uší, pevný střed těla a nezapomeňte vyměnit paže.


2. Nákupy s dvojím cílem


Vyhněte se výtahům a raději využijte eskalátory. Zapojíte přední stranu stehen a vytvarujete si pevný zadeček. I nákupní košík lze použít jako činku, řeč je o tom do „ruky.“ Pevně uchopte ucho košíku a zvedejte ho nahoru a dolu. Pokud je váš nákup natolik objemný, že nejde zvednout, stačí košík oddálit od těla a nést jej. Soustřeďte se na rovná záda, nenaklánějte se a střídejte strany. Procvičíte svaly na pažích, zádech a šikmé břišní.


3. Kočárek jako pomůcka


Sportujte s kočárkem. Stačí si obléknout pohodlné oblečení, boty a můžete vyrazit. Zaměřte se na nohy a hýždě. Vyšlápněte si kopec a nahoře udělejte několik výpadů vpřed. Využijte toho, že jste v parku a udělejte si dřepy nebo úklony. I běh či cval bokem je ideální pro spalování tuků a trénování vytrvalosti.


Náš tip:

 

Sportovní oblečení
(Foto: Archiv firem)
 


* Modré kalhoty Anette (Odlo, 3360 Kč, dostupné na odlo.cz)

* Bunda, Roxy (7590 Kč)

* Tenisky Nike Lunar Force 1 Duckboot (180 eur)
* Sportovní top, Benger (499 Kč, prodává Hervis)



4. Cvičení s miminkem


Lehněte si na záda, pokrčte kolena a do klína si položte své miminko. Stačí zvedat zadek nahoru a dolu. Uchopte miminko pod pažemi, lehce pokrčte lokty, držte rovná záda a zpevněte střed. Pár dřepů s živou zátěží stačí. Inspirujte se pohyby svého dítka a zkuste sama některé napodobit. Děti ještě nemají špatné pohybové návyky, které jsou patrné u většiny dospělé populace.


5. Kancelářsky strečink


I sezení za stolem si můžete zpříjemnit. „Narovnejte si záda, uvolněte krční páteř jemným kroužením. Protáhněte si předloktí, sedněte si vzpřímeně, rozpažte a zatlačte dlaněmi od sebe. Vydržte alespoň 20 vteřin, uvolníte tím napětí v unavených rukou a je to skvělá prevence proti zánětu karpálního tunelu. Využijte stůl a zpevněte si paže. Opřete se o kraj desky a kliky půjdou samy,“ radí osobní trenérka Monika Brodská. Nezapomínejte ani na nohy, těm se věnuje málokdo. Zaměřte se na chodidla a dopřejte jim masáž. Dejte si pod stůl pár oblázků nebo míček a hrajte si. Aktivujte svaly na chodidlech, sbírejte kamínky, kružte s nimi po balónku.

 


6. Zastávka MHD á la minifitko


I čekání na tramvaj nebo autobus si můžete zkrátit. Pokud máte dostatek času, dojděte pěšky na další zastávku, chůze je totiž nejzdravější pohyb. Zbývá-li vám par minut, můžete je využít efektivně. Vyzkoušejte stát na jedné noze, zapojíte hluboký stabilizační systém a svaly chodidla. Snad na každé zastávce se nachází lavička, použijte ji. Dřepy a kliky jsou skvělou možností.

 

Náš tip: Nevymlouvejte se na obavy z fleků od potu. Ty vám při minirozcvičce nehrozí. Pokud chcete mít stoprocentní jistotu, mějte u sebe pro všechny případy deodorant nebo antiperspirant a oblíbenou vůni, případně ubrousky pro intimní hygienu.

 

Hygiena
(Foto: Archiv firem)

 

* Dámský antiperspirant Rexona Active Shield Fresh ve spreji (78 Kč).
* Intimní ubrousky Everyday Care, FemFresh (25 kusů, 75 Kč).

 

 

7. Nepromarněte ani minutu


Máte domluvený čas, místo, ale kamarádka stále nikde. Místo rozčilovaní využijte těch pár minut na protáhnutí. Postavte se s nohama mírně od sebe a zatlačte je do země, kolena směřují rovně nad špičky a zůstanou uvolněná. Pánev lehce podsaďte, vyvarujte se zatnutí hýždí. Paže zůstanou volně viset podél těla, lopatky stáhněte dolu a ramena vytahujte do stran. Hlava je v prodloužení páteře. Nyní se stačí soustředit na nádech a hluboký výdech. Vyhněte se dýchání do prsou, snažte se vzduch nahrnout do břicha a beder.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Krásky Victoria’s Secret prozradily svá fitness tajemství
Fitness těhotenství: Zdravý životní styl, nebo hazard se životem miminka?
Fitness: Tréninkové metody a principy nejen pro začátečníky


8. Obývák a kuchyň místo fitka


Uklízení sice nepatří mezi oblíbené činnosti, ale i luxování a vytírání může být přínosné. Popadněte hadici nebo mop a pusťte se do toho. Namísto popocházení můžete udělat několik výpadů. Pro ty, komu myčka na nádobí neušetří čas a umývají nádobí „po staru“, mohou ke cvičení využít i stání u dřezu. Opláchněte vždy dva talíře a potom si udělejte dva dřepy. I žehlení může být efektivní. U žehlicího prkna střídejte vzpřímený postoj s výpony na špičky.


9. Venčení skvělým startem dne


Teprve svítá a váš čtyřnohý miláček už vás tahá ven? Po probuzení je nutné nechat metabolismus nastartovat. Potřebuje přibližně 20 minut, aby se tělo po noci přebralo. Začněte sklenkou vlažné vody, vezměte si pohodlné oblečení a vyrazte vstříc novému dni. Váš organismus vám bude vděčný. Než si váš chlupáč očuchá vzkazy od kamarádů, můžete si udělat pár dřepů, kliků nebo angličáků.


10. Odložte stereotypy


Zautomatizované pohyby u čištění zubů nahraďte a přesvědčte se, zda je i druhá ruka tak šikovná. Procvičíte motoriku a zapojování druhé poloviny mozku je prevencí proti Alzheimerova chorobě. Pohrajte si i u zapínání pračky, pouštění vodního kohoutku nebo otevíraní dveří.

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

drokokospellhome 16:43 07.11.2017


Nedávno som videli svedectvo o nejakom druhu kúzla
svedectvo v blogu, ktorý som navštívil pre vzťah a datovanie
poradenstvo, pretože som so mojim manželom vážne problémy
a sme boli ženatí šesť mesiacov, len sa náhle zmenil, on
začal podvádzať, bol ma zranil toľkými spôsobmi, ako som nikdy nepomyslel
bolo možné, aby sa mohol zmeniť a byť zase dobrý a ja som si myslela, že ja
by mal kontaktovať kúzelníka Dr Okoko, možno som to skúsil zúfalý
nejakého druhu a kontaktoval som ho. Najskôr sa cítilo všetko zasnežené
a neuveriteľné, konzultácie boli zvláštne a bol som vystrašený
trochu som čítal a počul veľa príbehov o falošnej kúzlo
kolesá, podvody a nikdy som skutočne neveril v mágiu. Tak som hral
s malou nádejou a vierou, a preto ma požiadal, aby som mu poslal sumu veci
čo povedal, pomôže pri príprave kúzla a ja, keď on
dokončil kúzlo, po ktorom mi poslal pár kúskov
pripravil to a na moje najväčšie prekvapenie to fungovalo ako zázrak!
všetko šlo do nového smeru, to bolo a je úžasné, môj
manžel začal milovať mňa spôsob, akým nemôžem vysvetliť ... Myslím, že to bolo
všetko kvôli dobrej viere, ktorá ma prinútila čítať tento konkrétny príspevok
že verný deň .. Dúfam, že môže pomôcť aj iným ľuďom ako on
urobil mi ... urobil som trochu a dostal som všetko, čo som chcel a chcel
Pro. Aj vy môžete získať pomoc od tohto skvelého kúzelníka, pretože on
povedal mi, že môže pomôcť v akomkoľvek probléme.Email Drokokospellhome@yahoo.com Ďakujem vám pane za vašu pomoc a jeho dobrotu

Ak prežívate ťažký život a potrebujete pomoc pri riešení problémov, ako sú:

(1) Ak chcete, aby váš ex lover späť.
(2) ak máte vždy zlé sny.
(3) Chcete byť povýšený vo svojej kancelárii.
(4) Chcete, aby ženy / muži bežali po vás.
(5) Ak chcete dieťa. s Bylinkami pomoc
(6) [Chcete byť bohatí.
(7) Chcete, aby váš manžel a manželka boli vaše navždy.
(8) Ak chcete, aby ľudia priznali vašu požiadavku.
(9) Ak chcete zastaviť rozvod.
10) Pomôžte ľudí dostať z väzenia


E-mail na adresu Drokokospellhome@yahoo.com