Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Každé jídlo, které přes den zkonzumujete, má vliv na vaše zdraví. Je ale důležité se naučit, ve který čas vám jeho snězení prospěje. Podívejte se na seznam, ve kterém naleznete, kdy je například ta nejvhodnější doba na čokoládu nebo oříšky.

Dopřát si dobré jídlo a neztloustnout? Trik je ve správném načasování!

Oběd
zdroj: Thinkstockphotos Oběd
aktualizováno 20.03.2017, 00:01 | 20.03.2017, 00:01 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Každé jídlo, které přes den zkonzumujete, má vliv na vaše zdraví. Je ale důležité se naučit, ve který čas vám jeho snězení prospěje. Podívejte se na seznam, ve kterém naleznete, kdy je například ta nejvhodnější doba na čokoládu nebo oříšky.

Jestli jste dosud konzumovali tyto potraviny nesprávně, máte šanci to napravit a dodat tělu všechny prospěšné vitamíny.

 

Tmavá čokoláda
Dopřát si čokoládu ke svačině? Tak to je obrovská chyba! Naopak zkuste zařadit kousek tmavé čokolády do vaší snídaně. Čokoláda dodá vašemu tělu antioxidanty, které bojují proti stárnutí, a také vám dodá potřebnou energii do nového dne. Pokud si ji dopřejete později, vaše tělo přemění látky, které přijme, na tuky.

 

Maso
Je rozdíl, zda sníte maso k obědu, nebo si ho dopřejete až k večeři? Ano, je! Na jeho strávení potřebujete kolem pěti hodin. Pokud si ho dáte až večer a půjdete brzy spát, můžete si poškodit trávicí systém. Naopak konzumací masa v čase oběda z něj získáte všechny prospěšné látky.

 

 

Oříšky
Skoro nikdo z nás nechce konzumovat kalorická jídla plné sacharidů k večeři. A tak často sáhneme po oříšcích. Ty zasytí a vy usnete s dobrým pocitem, že jste měli lehkou večeři. Tímto jste ale oklamali jenom svou hlavu. Oříšky jsou bohaté na tuky a kalorie, proto jejich konzumování večer způsobuje tloustnutí. Dejte si raději 30 gramů oříšků k obědu, dodají vám omega 3 mastné kyseliny a nepřiberete. Oříšky mají také blahodárný vliv na vaše cévy, funkci plic a také regulují krevní tlak.

 

Ovoce
Pomeranče jsou chutné, zrychlují metabolismus a chrání vás před nemocemi. Nicméně aby měly dobrý vliv na vaše tělo, je důležité pomeranče konzumovat ke svačině. Pokud jste měli ve zvyku pochutnat si na nich během snídaně, mohli jste si přivolat alergickou reakci nebo bolest žaludku. Naopak jablka si dejte k snídani, jedině tak vyloučíte z těla karcinogenní látky. Banány jsou zase vhodné k obědu, dokáží stabilizovat náš trávicí trakt.

 

 

Těstoviny
Abyste získali z těstovin všechny prospěšné látky, měli byste je konzumovat ke snídani nebo nejpozději k obědu. Těstoviny odvádějí z těla toxiny a díky svému nízkému glykemickému indexu snižují riziko onemocnění cukrovkou druhého typu. Takový studený těstovinový salát ke snídani nemusí být špatná volba.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Jarní dieta: 12 malých kroků pro velké hubnutí
Seznamte se: Přírodní pomocník pro hubnutí, detox i lepší trávení
Hubnutí ve čtyřiceti: těchto dietních chyb se vyvarujte


Další přílohy

Tuky z rýže se vám přes noc v těle uloží. Proto se nedoporučuje jíst rýži na večeři. Pokud si ji však dáte na oběd, dodá vám energii a zasytí vás na zbytek dne. Brambory se zase doporučují jíst ke snídani, snížíte tím cholesterol a doplníte tělu chybějící minerály.


Zelenina
Cuketa je výborným zdrojem vlákniny, která je prospěšná k pročištění střevního traktu. Nejideálnější doba na její konzumaci je večer. Naopak s konzumací rajčat k večeři buďte opatrní! Mohou vám způsobit otok hrtanu. Když si je však dáte ke snídani, regulují funkci žaludku a slinivky.

 

 

Sýr
Pokud si ho dáte ke snídani, zbavíte se nadbytečných kil rychleji. Večer to se sýrem příliš nepřehánějte. Obsahuje mnoho tuků, které by se vám mohly uložit v těle.


ČTĚTE NA DALŠÍCH MAGAZÍNECH:

Nejčastější chyby, které děláme při hubnutí
Hubnutí podle typu postavy
Nebezpečné a drastické diety. Pravdy a mýty o hubnutí

 

Cukr
Pokud patříte k lidem, kteří nedokážou vyřadit cukr z jídelníčku, určitě si ho dopřejte během snídaně. Kalorie, které z něj přijmete, spálíte rychleji.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Hana 14:54 23.03.2017
Takže když to shrneme: Večer NE - čokoládu, maso, oříšky, ovoce, těstoviny a další přílohy, sýr, rajčata... ANO - zbyla jen cuketa bez ničeho .. doboru chuť.. autor článku jistě dodržuje.
Věra 18:06 21.03.2017
Vy už to prosím Vás nekuřte.