Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Známe časté důvody, které mohou způsobit pomalejší úbytek tělesné váhy v průběhu diety.

Hubnutí jde moc pomalu? 5 nejčastějších příčin

Hubnutí
zdroj: Profimedia Hubnutí
aktualizováno 06.12.2018, 16:28 | 06.12.2018, 16:28 | / doma.cz/dietaoxy.cz

Známe časté důvody, které mohou způsobit pomalejší úbytek tělesné váhy v průběhu diety.

Už několik týdnů jsi na dietě, ale kilogramy se ani nepohnou? Nakonec svedeš vinu na dietu, protože přece ty ji dodržuješ přesně dle instrukcí. Opravdu tomu tak je? Poznej 5 důvodů, které jsou častou příčinou chybějících efektů v průběhu držení diety.


1. Zapomínáš pít


Koncentruješ se na dietu, ale nezapomínáš na pravidelný přísun tekutin? Denně se doporučuje vypít 1,5 – 2 l (6–8 skleniček) tekutin a dokonce i více v případě větší fyzické aktivity nebo vyšší váhy. Jaké nápoje bys měla pít? "Minerální vodu, zelený čaj, bylinkové nebo ovocné čaje. Pij často po malých dávkách (kolem 1 skleničky najednou). Vyhýbej se ale ochuceným nápojům, nektarům, šťávám, perlivým a energetickým nápojům. Obsahují velké množství cukru, čímž dodávají organismu zejména nadbytek prázdných kalorií," radí odvbornice na hubnutí Anna Janiševská.


2. Vynecháváš jídla nebo zmenšuješ jejich porce


Zdá se ti, že čím méně jíš, tím je to lepší? Bohužel se mýlíš. Abys zhubla, musíš mít menší kalorický příjem než výdej, ale zase ne moc malý. Kalorický deficit by měl umožňoval redukci tělesné hmotnosti, ale neměl by mít vliv na zpomalování metabolismu. Pokud ho tedy pravidelně zvětšuješ tím, že se vyhýbáš jídlům nebo zmenšuješ porce, naservíruješ si dietu založenou na hladovce. K čemu taková dieta vede? Zbavíš se části vitamínů a minerálních složek, a tak značně zpomalíš svůj metabolismus, což způsobuje chybějící efekt na váze. Kolik a co tedy jíst pro účinné zhubnutí? V této věci uvěř dietologovi a nejez ani málo, ani moc.

 

 

3. Nejíš pravidelně


4 – 5 jídel denně v pravidelných časových odstupech je absolutní základ zdravé diety. Je také důležité jejich rozmístění v průběhu dne. Nezapomínej na snídaně – sněz ji do hodiny od probuzení. Poté se snaž jíst co 2,5 – 4 hodiny. Večeři sněz 2 – 3 hodiny před spánkem. Nepravidelné jídlo, které je snězené ve spěchu, je častá příčina nárůstu tělesné váhy, a také snižuje efekty diety.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 rad pro hubnutí bez diety
Polévková dieta: Za 5 dní 5 kilo dole!
Osmihodinová dieta: Amerika po ní šílí!


4. Hřešíš častěji, než je zdrávo


Od pondělí do pátku jsi „na dietě“ a o víkendu popustíš uzdu své chuti? Zní to povědomě? Několik drinků se známými, kousek pizzy a potom ještě dezert. Z jednodenního zhřešení může vzniknout celý víkend. Samozřejmě od pondělí se opět vracíš na zdravou cestu, ale tělesná hmotnost se nehýbe… Cheat day, tedy „hřešící den“, umožňuje uspokojit pokušení, která se objevují v průběhu diety. Je lepší, aby byl naplánovaný než náhodný. Může být využitý např. v průběhu narozeninové oslavy nebo návštěvy u babičky. Je potřeba ale mít na paměti, že by neměl vystupovat častěji než jednou týdně, v opačném případě bude efekt držené diety minimální.

 


5. Dáváš si nereálné cíle


5 kg týdně – očekáváš, že zhubneš hodně a rychle. Tudy cesta nevede! Takový cíl není možný realizovat, již po prvním týdnu budeš nespokojená s výsledky, začneš se stresovat a tvůj metabolismus zpomalí. Správná redukce tělesné hmotnosti a tedy i reálný cíl, jaký je možné si nastavit, je 0,5 – 1,0 kg týdně. Volnější proces hubnutí přinese mnohem trvalejší efekty. Volnější vůbec neznamená pomalejší! Pamatuj si také, aby ses nevážila častěji než jednou týdně – jedině, že se chceš zbytečně stresovat.


Shrnutí


Co je potřeba udělat pro zhubnutí? Dodržovat dietu od A do Z. Jíst pravidelně. Nezapomínat na přísun vody v průběhu dne. Čas od času si dovolit malé zhřešení a vytyčit si reálné cíle. To je 5 pravidel, na která často zapomínáš, a které utvářejí důležitý prvek při cestě k dosažení vysněné postavy. Jejich dodržování pomůže při redukci tělesné hmotnosti zdravým a bezpečným tempem pro tvůj organismus.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře