Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Slyšela jste už někdy o cvičení HIIT? Jak vyplývá z anglického názvu High-Intensity Interval Training, jedná se o pohyb o vysoké intenzitě, při kterém se pořádně zadýcháte a váš puls vystoupá do maximálních výšin.

Jak nakopnout metabolismus? Vyzkoušejte HIIT!

hiit - 1
zdroj: Getty Images hiit - 1
aktualizováno 13.08.2018, 16:31 | 13.08.2018, 16:31 | MT

Slyšela jste už někdy o cvičení HIIT? Jak vyplývá z anglického názvu High-Intensity Interval Training, jedná se o pohyb o vysoké intenzitě, při kterém se pořádně zadýcháte a váš puls vystoupá do maximálních výšin.

Je ideální variantou pro ty, které už nějakou dobu bojují s tím, že nehubnout, případně se ručička jejich váhy zasekla na jednom místě. Je to zkrátka ideální nový start nebo impuls k pokračování. Jaké jsou jeho největší výhody a proč byste s ním i vy měla začít?


1. Více kalorií za méně času
Vzhledem k tomu, že se jedná o skutečně intenzivní cvičení, postačí vám kratší množství času, které tréninku věnujete. Při jedné lekci, která obvykle trvá 25-30 minut spálíte až o 30 % více kalorií než při běhu nebo jízdě na rotopedu. A to už stojí za zváženou, no ne?

 

hiit - 2
(Foto: Getty Images)


2. Nepotřebujete členství do fitka
Další výhodou je, že pro jeho provozování si nemusíte kupovat žádná členství do fitka, můžete si sama zorganizovat tréninky i čas, po který se sportu budete věnovat. Vzhledem k tomu, že si za poměrně krátkou dobu zlepšíte svou fyzičku, ideálně se hodí také pro ty, které se zatím stydí chodit do fitness center, a cvičení tak může posloužit jako jakýsi odrazový můstek. Na Youtube najdete velké množství různých videí, podle kterých si můžete zacvičit. Tady máte jedno pro inspiraci:

 


3. Nakopnete svůj metabolismus
Jednou z největších výhod je bezesporu také to, že kalorie pálíte nejen během tréninku, ale také po něm. Přirozeně tak zlepšíte svůj bazální metabolismus, a tudíž budete hubnout rychleji a efektivněji. No a čas od času si můžete bez výčitek dopřát i nějaký ten dortík.

 

Tip navíc: Potřebujete sledovat svůj bazální metabolismus, počet spálených kalorií nebo tepovku? Využijte šikovné aplikace do chytrých telefonů. Prvodce těmi nejzajímavějšími najdete v následujícím videu:

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

 Ve fitku je na omdlení? 3 tipy, jak se udržovat v kondici i v horkých letních dnech

Přibíráte? Zrychlete svůj metabolismus

TEST: Který druh pohybu je pro vás ten pravý?


4. Zlepšíte své zdraví
Posledním (nemalým) důvodem, proč byste měla rozhodně HIIT zvážit, je posílení vašeho srdce. Tím, že je cvičení intenzivní, nutíte své srdce pracovat rychleji, a tudíž ho přirozenou cestou posilujete. Pozitivně působí také na udržování stabilní hladiny cukru v krvi.


Tak co, kdy začnete?

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře