Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Čtyřicítka znamená pro nás ženy magické číslo.

Jak si udržet sexy křivky i po čtyřicítce?

Zdravá strava
zdroj: Getty Images Zdravá strava
aktualizováno 19.11.2018, 16:36 | 19.11.2018, 16:36 | doma.cz

Čtyřicítka znamená pro nás ženy magické číslo.

Mnohé z nás se ho obávají, protože po 40. narozeninách velmi jednoduše přibereme na váze, aniž bychom cokoliv změnily na svých zvyklostech či jídelníčku. „Může za to úbytek ženského hormonu estrogenu, snížení činnosti štítné žlázy a snížení hladiny inzulinu, který reguluje hladinu cukru v krvi,“ vysvětluje Dana Hodanová, osobní terapeut ve Studio Danah. Štítná žláza reguluje metabolismus našeho těla a ten se zpomaluje. Ať chceme nebo ne, budeme mít pocit většího hladu, a tím pádem budeme chtít i více jíst.

 

Navíc, pokud necvičíme, s přibývajícím věkem ztrácíme svalovou hmotu. Existuje přímá úměra mezi množstvím svalové hmoty a spalováním kalorií. Pokud budeme mít více svalů, budeme spalovat více kalorií. Ideální je tedy i po čtyřicítce praktikovat pravidelně silový trénink, ideálně v kombinaci s potravinami s vysokým obsahem bílkovin. Silový trénink nemusí znamenat jen zvedání závaží, není tedy třeba se obávat, že silový trénink znamená, že naberete hmotnost a budete vypadat mohutně. Můžete zlepšit svou sílu pomocí cvičení s vlastní vahou, či s gumami nebo s obyčejnými předměty, které máte doma, jako jsou PET láhve s vodou,“ dodává Samantha Clayton, fitness experka společnosti Herbalife.

 

Máme pro vás pár dalších tipů, jak si udržet sexy křivky i po čtyřicítce.

 

1. Pravidelně detoxikujte organismus

 

Ve vyšším věku se trávící systém více zanáší a zpomaluje nežádoucími toxiny, proto doporučujeme minimálně 2x ročně absolvovat kvalitní detoxikační kůru, která Vás zároveň vyživí vitamíny, minerály a antioxidanty. Zkuste pár dní jen na ovocných a zeleninových šťávách, týden bez masa, mouky, cukru a alkoholu, nebo detox postavený na pročišťujících čajích.

 

Štíhlé bříško
(Foto: oficiální zdroj)

 

2. Jezte pravidelně a nehladovte

 

Pokud si chcete udržet skvělou postavu i po 40, musíte jíst pravidelně. Nepravidelnost se vůbec nevyplácí, jen podporuje tělo k ukládání tukových zásob na horší časy. Proto si čas dobře naplánujte a jídlo předem připravte. Nestíháte? Zkuste proteinový nápoj, který se smíchá s vodou a můžete ho mít kdykoliv u sebe. Pravidelným příjmem potravy se totiž metabolismus zrychlí – dokud má tělo co zpracovávat, metabolismus pracuje na 100 %.

 

Jedině pravidelností v jídle předejdete nezkrotným chutím a nebudete sahat po polotovarech či sladkostech. Pokud si například večeře připravíte den předem, nemusíte se bát, že ve spěchu a stresu pak sáhnete po něčem nezdravém. Jezte dostatečně a především nehladovte.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak cvičit a jíst, když je vám 20, 30, 40, 50 nebo 60+
Čokolády se nevzdám! Aneb jak jíst sladké a zbavit se přitom kil navíc
Devět tajemství hubených žen: Proč jedí a nepřibírají?

 

3. Dodržujte pravidlo 80 %

 

Dodržujte pravidlo 80 %. Tedy 80 % svého snažení zaměřte na výživu, na cvičení stačí skutečně jen 20 %.

 

4. Upravte svůj jídelníček TRVALE

 

Zapomeňte na slovo dieta. Vytvořte si svůj zdravý jídelníček, který vám bude vyhovovat a nebude vás stresovat. „Po čtyřicítce byste měla ubrat v konzumaci potravin obsahujících lepek, laktózu a neměla byste jíst maso každý den. Vynechejte bílý cukr, bílou mouku, sladká jídla, bublinkové limonády, tučná a smažená jídla,“ radí Dana Hodanová. Přidejte do svého jídelníčku více bílkovin. Naučte se mlsat ovoce a jednoduché cukry (monosacharidy), které naše tělo dokáže zcela zužitkovat.

 

 

Den začněte sklenicí teplé vody s citrónem, potom kusem ovoce a nechte si hodinku na vytrávení, tím se metabolismus nastartuje. Pak pokračujte vydatnou snídaní. „Celkově dopolední strava je nejdůležitější z celého dne. Pokud ji vynecháte, jíte málo nebo nevhodně, hlad vás dožene odpoledne nebo večer. Žádné z jídel během dne se ovšem nesmí vynechat,“ varuje Dana Hodanová. Omezte alkohol, pokud zaměstnáte játra odbouráváním alkoholu, nemohou pak odbourávat toxiny ani přebytečné tuky v našem těle. A špatný metabolismus tuků v našem těle způsobuje nadváhu. Dejte si tedy občas skleničku, ideálně ale po obědě a ne večer. Pokud byste si chtěla dát skleničku večer, uplatněte pravidlo 80:20. 80 % večerů alkohol vynechejte a 20 % si ho dopřejte bez výčitek a stresu.

 

5. Obohaťte stravu čerstvou vlákninou (ovoce a zelenina), případně rozpustnou


Vláknina je velmi důležitou, ale zanedbávanou složkou našeho jídelníčku. Působí jak na trávící trakt, tak na imunitní systém, urychluje totiž průchod potravy střevem a stabilizuje střevní mikroflóru. Dospělý člověk by měl sníst 25–35 g vlákniny denně. Vláknina vám pomůže se zahnáním hladu. Zkuste ji užívat v odpoledních hodinách, tak aby vám pomohla k tomu, že už vás večer nebude trápit velký hlad.

 

6. Používejte probiotika


Přidejte si do svého jídelníčku probiotika a prebiotika. Tím posílíte nejen svou imunitu, ale podpoříte i svůj metabolismus k vyšším obrátkám. Najdete je nejen v jogurtech, ale i ve kvašeném zelí a jiné pickles zelenině, ale i v potravinových doplňcích.

 

Náš tip:

 

Probiotika v kapslích
(Foto: Archiv firem)

 

* ProbioLact, Favea Plus (30 tablet, 259 Kč). Výrazně posilují imunitní systém a vytváří ochranný štít zabraňující proniknutí škodlivin do organismu. Obsahují vyvážený komplex 5 různých kmenů živých mikroorganismů čítající až 10 miliard v jedné denní dávce.


* APO-Lactobacillus (30 kapslí, 261 Kč). Obsahuje 10 kmenů v počtu 12 miliard mikroorganismů. V každé kapsli navíc nalezneme 100 mg extraktu z brusinek a rovněž fruktooligosacharidy, které představují živnou půdu pro probiotické bakterie.

 

* Probicus Premium, Generica Bohemia (30 kapslí, 157 Kč). Podporuje růst a aktivitu přátelských bakterií. Vitamín B6 přispívá k normální funkci imunitního systému a jednotlivé kmeny probiotik jsou přesně sestavené dle mnohaletých studií k podpoře střevní mikroflóry při průjmech, při léčbě ATB, funkční jsou i u akutního infekčního průjmu u dětí či poruch trávení spojených s užíváním antibiotik


7. Pravidelně se hýbejte


Pokud si chceme udržet štíhlou postavu i po čtyřicítce, je nutné si naplánovat pravidelné cvičení alespoň třikrát týdně. Pohyb se musí stát důležitou součástí vašeho života. Pohyb celkově harmonizuje tělo, posiluje svaly, urychluje krevní oběh, látkovou výměnu a odbourává stres. Ideální je jóga, pilates nebo speciální cvičení s gumou SM Systém. Zkusme i něco nového – taneční lekce nebo běh, zkrátka najděme něco, co vám přinese radost. Nestíháte nebo nemáte náladu na tělocvičnu? Zkuste vyměnit jízdu autobusem za pěší procházku a výtah za schody.

 

Cvičení
(Foto: oficiální zdroj)

 

8. Vyjděte každé schody

 

Přestaňte používat výtah a vyjděte každé schody, které musíte zdolat při cestě do práce či domů. Při chůzi do schodů musí nohy překonávat gravitaci, dojde tedy k větší zátěži než při obyčejné chůzi. Jedná se také o aerobní aktivitu, tedy o aktivitu, kdy se naše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu, důsledkem čehož dochází k tomu, že tělo čerpá energii z tukových zásob a tuky naše tělo účinně spaluje. Pokud si nejste jistí správnou tepovou frekvencí při pohybu a zatím se vám nechce investovat peníze do drahého, ale velmi účinného pomocníka při měření, stačí malý trik. Pokud jste schopni při sportu souvisle mluvit, vaše tepová frekvence je v pořádku.

 

Pitný režim
(Foto: Getty Images)

 

9. Osvojte si pitný režim

 

Už na základní škole nás učili, že lidské tělo se skládá ze 70 % vody, proto je potřeba si hlídat vyvážený příjem a výdej tekutin. Voda z těla odplavuje toxiny a tím pročišťuje tělo. Pokud celý den nepijete a večer najednou vypijete 2 l tekutin, zatížíte tak ledviny a z těla se vám vyplaví minerály, které potřebujete. Důležité je se naučit pít pravidelně, aby tělo správně fungovalo. Mám pro vás malý trik: před každým jídlem vypijete sklenici vody, sníte tak méně potravy, ustoupí chutě na sladké a naučíte se pravidelně pít.

 

10. Dopřejte si dostatek spánku

 

Nedostatek spánku se vždy projeví, a to nejen na mrzuté náladě, ale především na váze, i když pravidelně cvičíte a jíte zdravě. Dopřejte si dostatek spánku v pohodlné posteli na kvalitní matraci v příjemném voňavém povlečení. Ideálně 7-8 hodin denně. Dbejte na to, aby kolem vás v noci nesvítila žádná rušivá světla, např. z mobilu, notebooku, televize apod. Kvalitní spánek je základem k tomu, abyste se celý den cítili dobře, netrpěli únavou a stresem.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře