Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Kila navíc se týkají většiny novopečených maminek a dovedou nepěkně potrápit. Boj s nimi není předem prohraný, má ale svá pravidla, která se nesnažte obejít.

Jak zhubnout po porodu? Nedělejte těchto 5 chyb

Cvičení
zdroj: Thinkstockphotos Cvičení
aktualizováno 09.04.2018, 00:46 | 09.04.2018, 00:46 | doma.cz

Kila navíc se týkají většiny novopečených maminek a dovedou nepěkně potrápit. Boj s nimi není předem prohraný, má ale svá pravidla, která se nesnažte obejít.

Poporodní deprese spojené s věčnou únavou a pohledem na povolené bříško přivádí nejednu maminku na pokraj zoufalství. Často se tak stává, že se ženy snaží své tělo získat zpět všemi možnými drastickými způsoby, a to nejlépe hned. Hned to ovšem nejde.

 

1. pravidlo: Respektujte čas

 

Jen devět měsíců trvalo celé těhotenství a přibližně stejně dlouhou dobu může trvat, než budou přebytečná kila dole a svaly zpevněné. Nehledě na to, že pro matku i dítě je nebezpečné trápit se nejrůznějšími dietami. Základem je tak přijmout fakt, že celý proces hubnutí nějakou chvíli potrvá. Stejně tak se nedoporučuje bezprostředně po šestinedělí začít s brutálním silovým tréninkem. Vše chce svůj čas, a i k cvičení je třeba přistupovat pozvolně.


2. pravidlo: Základem je strava


Nejprve je třeba upozornit na to, že neexistuje univerzální jídelníček pro matky po porodu. Každá žena má jiný energetický výdej, od kterého se odvíjí potřebný denní příjem. Základem jsou ovšem druhy potravin, které jsou - v době kojení - prospěšné jak pro matku, tak i pro dítě. Jídelníček by měl obsahovat kvalitní bílkoviny, obiloviny, zeleninu, ovoce, mléčné výrobky, rybí a drůbeží maso, vejce a luštěniny. Nutné je také dodržovat pravidelný pitný režim, a to v podobě čisté vody a bylinných čajů. Vynechat je dobré perlivé nápoje a nápoje s vysokým obsahem cukru, jako jsou sladké šťávy, džusy a limonády.

 

Anketa
Kolik jste vážila zhruba rok po porodu vy?
 


3. pravidlo: Vaše nové tělo může reagovat jinak

 

Těhotenství je pro ženské tělo obdobím krásným, ale i velkou zátěží. Stejně tak po dobu, kdy kojíte, je ovládáno hormony jinak než dosud. Nedivte se proto, když se vám navrácením k původnímu jídelníčku a cvičebnímu režimu nedaří dostat i do původní velikosti oblečení. Nehne-li se ani po ukončení kojení ručička na váze, přestože jíte dle svého nejlepšího svědomí, nebojte se navštívit výživového poradce. Je možné, že máte špatně nastavený denní energetický příjem či volíte nevhodné kombinace potravin. Vyvarujte se také dojídání zbytků po dítěti, půjdete mu tím navíc příkladem již od útlého věku právě tím, že správně nastavíte i své stravovací návyky.

 

Těhotná
(Foto: oficiální zdroj)


4. pravidlo: Nemáte čas cvičit? Najděte čas se hýbat

 

Pravidelný pohyb je nutností nejen z důvodu shazování přebytečných kil, ale pomůže vám zbavit se stresu, vyčistíte si díky němu hlavu a zlepší se vám fyzička – a tu s rostoucím dítětem rozhodně upotřebíte. Hned po porodu se však doporučují nenáročné aktivity, třeba i každodenní procházky s kočárkem, kdy můžete střídat pomalejší tempo s rychlejším. Zařadit také můžete jógu a protahovací cvičení.


Po šestinedělí poté můžete zvolna zařadit aerobik a procvičování břišních a zádových svalů. Pořádány jsou také lekce cvičení, které jsou určeny přímo matkám po porodu a které se zaměřují na problémové partie. Tyto kurzy většinou naleznete ve všech větších městech a v rámci zdravotního pojištění mohou být částečně hrazeny pojišťovnou, poptejte se na příspěvek u té vaší.


ČTĚTE TAKÉ:

Jak hubnou celebrity po porodu? Diety jsou často drastické!
Kdy a jak je nejlepší začít po porodu cvičit?
Sex po porodu: posilujte svalstvo a nechte relaxovat mysl


Hlavně se nevymlouvejte, že na cvičení nemáte čas. Existují lekce pro maminky, kde vám zároveň vašeho potomka pohlídají. Můžete si s partnerem domluvit, kdy chcete mít pravidelné volno na cvičení a hlídání dítěte bude na něm. Volný večer bez dítěte vám prospěje i psychicky. Nemusíte chodit na hodiny s předepsaným časem, zařaďte pohyb do každé chvilky, kterou během dne najdete. Najděte například v okolí dětské hřiště, které nabízí i cvičební stroje pro dospělé, můžete posilovat zadarmo, což oceníte, pokud máte díky mateřské omezenější rozpočet.


5. pravidlo: Stres zahánějte včas


Přestože se tento krok lehce řekne a o poznání hůř provede, je nutné mít na paměti, že stres opravdu dokáže pozastavit jakýkoli progres. Pokuste se tedy být pozitivně naladěné a nedívat se nejen na kila navíc jako na něco ošklivého. Vždyť se koneckonců jedná jen o jednu malou nepříjemnost na cestě životem.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře