Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Těhotenství je jedno z nejkrásnějších období v životě ženy. Nastávající maminky chtějí pro své miminko jenom to nejlepší, ale občas zapomínají na to, že jejich strava je na devět měsíců i potravou pro miminko.

Jste těhotná? TĚMTO POKRMŮM se obloukem vyhněte

Těhotenství
zdroj: Getty Images Těhotenství
aktualizováno 17.06.2018, 00:00 | 17.06.2018, 00:00 | doma.cz

Těhotenství je jedno z nejkrásnějších období v životě ženy. Nastávající maminky chtějí pro své miminko jenom to nejlepší, ale občas zapomínají na to, že jejich strava je na devět měsíců i potravou pro miminko.

Nutriční terapeutka Catherine Jeans pro Mirror.uk prozradila, kterým potravinám by se nastávající maminky měly vyhnout, a které suroviny by naopak do své stravy měly zařadit.

 

Během těhotenství raději zapomeňte na...

 

1. Měkké sýry s bílou plísní
Rozhodně se vyhněte měkkým sýrům s bílou plísní, které by mohly mít špatný vliv na vývoj miminka. Pokud ale po sýru opravdu toužíte, pak si ho dopřejte až po tepelné úpravě.


2. Měkké modré sýry
Také u sýrů typu gorgonzola, roquefort či niva hrozí, že se v nich nachází nebezpečná listerie. Nutriční terapeutka opět doporučuje, aby všechny druhy modrých sýrů byly nejprve tepelně upraveny. Obloukem se vyhněte také nepasterizovaným měkkým sýrům.


3. Paštiku

Zapomeňte na všechny druhy paštiky, které máte rádi. Možná vás překvapí, že i zeleninovou paštiku by těhotné ženy neměly konzumovat.

 


4. Syrové vejce a nedovařené vejce
U vajíček hrozí riziko salmonely, a tak není vhodné, abyste si během těhotenství dopřávala syrová nebo nedovařená vajíčka. Dejte si také pozor na majonézu, která je z vajíček připravována. Obzvláště se jí vyhněte v bistrech a rychlých občerstveních.


5. Ryby
S rybami je to velmi komplikované. Některé druhy, jako je mečoun nebo žralok, byste v žádném případě neměla jíst. Pozor si ale dejte třeba i na tuňáka, který obsahuje rtuť. Rozhodně to s ním nepřehánějte a pochutnejte si maximálně na čtyřech středních konzervách tuňáka týdně.


6. Syrové a nedopečené maso

Odpusťte si tatarák nebo medium steak a raději si dopřejte maso, které bude 100 % dopečené. Opatrná byste měla být i s konzumací studeného masa. Během těhotenství se vyhněte vnitřnostem. 

 

Těhotenství
(Foto: Getty Images)

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zázrak zrození: 9 úžasných změn, které během těhotenství proběhnou v těle ženy
Vše, co byste měla vědět o SEXU V TĚHOTENSTVÍ
Těhotenství a veganská strava - nešidíte své miminko?

 

A co byste naopak měla během těhotenství jíst?


PRVNÍ TRIMESTR

Během prvního trimestru se zaměřte na ovesné vločky, které udržují rovnováhu krevního cukru v těle. Navíc obsahují mnoho živin, které jsou důležité nejen pro vás, ale i pro miminko. Důležité je, abyste ovesnou kaši nepřipravovala z pytlíku! Dále se zaměřte na přísun kyseliny listové, a to v podobně listové zeleniny, kapusty nebo brokolice. V neposlední řadě nezapomeňte na vitamín D, bez kterého naše tělo nedokáže absorbovat vápník.


DRUHÝ TRIMESTR

Ve druhém trimestru dochází ke kosternímu vývoji dítěte. Je nanejvýš důležité, abyste se zaměřila na příjem vitamínu D, který můžete získat z ryb či mléčných výrobků. V kondici udržujte i své zažívání, neboť hormonální změny mohou způsobit zácpy. Do stravy tak zařaďte mnoho zeleniny. Nezapomínejte ani na brokolici, která je skvělým zdrojem vápníku a hořčíku. V šestnáctém týdnu se u maminek kontroluje hladina železa. Zvyšte jeho příjem prostřednictvím bílého masa, zeleniny, ořechů a luštěnin.

 


TŘETÍ TRIMESTR

Třetí trimestr se nese ve znamení vývoje dětského mozku. Veškerou svou pozornost věnujte potravinám, které jsou bohaté na omega-3-mastné kyseliny. Dobrou volbou můžou být makrely nebo sardinky, které si dopřejte dvakrát týdně. Pozor si dejte na konzumaci tuňáka, který obsahuje stopy rtuti. Nezapomínejte ani na zinek, neboť jeho nedostatek vede ke vzniku postnatální deprese. V boji proti této depresi vám pomohou dýňová semínka a pekanové ořechy.

 
1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

donalabuznika 05:52 18.06.2018
Když jsem byla těhotná, tak pro mě tím nejlešpím jídlem byla grilovaná polenta dle tohoto receptu http://www.grilykrby.cz/recepty-na-grilovani/grilo... Pro těhotnout to nejlepší co může být :)
Petra 19:40 17.06.2018
Těhotenství mám už za sebou a že zkušeností ,žádná potravina když se jí s mírou neublíží...ujistil mě i doktor.....když by se každá potravina pozvala do detailu tak zjistíte že by těhotná nemohla nic jíst....tyto články akorát straší prvorodicky
MAKY.OREL 15:29 17.06.2018
... poslední, co jsem o tepelné úpravě sýrů s bílou plísní slyšela na fakultě, bylo, že grilování hermelínu v troubě je skvělý způsob, jak udělat z té plísně naprosto suverénní koktejl jedů.
Salmonela je taky jediné častější riziko masa a vajec a tím pádem jsou na to také pečlivě testovány veterinární kontrolou, takže mít v těhotenství hysteráky z vajíček na měkko a práce s masem je většinou zbytečné, pokud dodržuju hygienu. Pak už stačí kupovat čerstvé, rychle zpracované od ověřených dodavatelů.
U ryb je přítomnost těžkých kovů způsobena životem v nezrovna zdravém prostředí přímořských oblastí Asie, nebo míst, kam znečištěné vody táhnou mořské proudy apod. Stejný problém je ale i s mořskými plody jako krevety apod., které navíc dneska mohou obsahovat stopy antibiotik. Není problém s rybou jako takovou, problém je hlavně s jejím původem, který je třeba hlídat, nebo pro klid v duši přejít na sladkovodní ryby z tuzemských chovů. Mimoto dneska se dá kvalita tuňákových konzerv ověřit na netu v mnoha nezávislých testech na obsahy právě těchto látek.

Vůbec z toho mám dojem, že ten článek má akorát strašit a rozčilovat budoucí matky. Jste si jistí, že jste vhodně přeložili a převzali výroky oné nutriční terapeutky a že také ona sama vychází z rozumných zdrojů?