Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Začít se cvičením je možné již velmi brzo po porodu, hned jak se tělo zregeneruje po velké zátěži, kterou tato událost bezesporu je. Nejkratší termín je okolo čtyř dnů po porodu, kdy lze začít např. s dýchacími cviky.

Kdy a jak je nejlepší začít po porodu cvičit?

Fit maminka
zdroj: Thinkstockphotos Fit maminka
aktualizováno 13.12.2017, 16:03 | 13.12.2017, 16:03 | doma.cz

Začít se cvičením je možné již velmi brzo po porodu, hned jak se tělo zregeneruje po velké zátěži, kterou tato událost bezesporu je. Nejkratší termín je okolo čtyř dnů po porodu, kdy lze začít např. s dýchacími cviky.

Samozřejmě jedná se o velmi individuální věc, která záleží na stavu a možnostech každé maminky.

 

Cvičení v šestinedělí


Jedná se o velmi individuální věc, dle pocitů a stavu maminek. Stále platí, že jsou vhodnější cviky malého rozsahu a nižší intenzity. Náročnější cvičení není doporučováno, ať již z hlediska fyzického stavu, tak také z důvodu zvýšené tvorby kyseliny mléčné v krvi, která se přenáší i do mateřského mléka. „Vhodné je začít cvičit velmi opatrnými fyzicky příliš nenáročnými cviky malého rozsahu,“ říká MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí.

 


A jak se cvičením po šestinedělí?


Záleží na zdravotním stavu maminky. Pokud se cítí dobře, netrpí žádnými obtížemi a vše postupuje bez komplikací, je možné intenzitu cvičení postupně zvyšovat. V opačném případě je nutné vždy „poslechnout“ naše tělo a zatížení snížit. I přesto je stále možné cvičit, ale je důležité si stanovit správný postup.


ČTĚTE TAKÉ:

Vyhlaďte kůži: Když visí věkem, po porodu i po zhubnutí
8 věcí, které jste možná nevěděly o sexu po porodu!
Chcete zhubnout po porodu? Pomůžou vám vaše děti


Pozor na procvičování břišních svalů


Samozřejmě po porodu císařským řezem je nutné nejprve počkat, až se plně zahojí jizva. V opačném případě by hrozilo, že si cvičením maminky více ublíží, než pomůžou. „Před samotným posilováním břišních svalů je nutné zaměřit se na dýchací cviky, protažení a posílení svalů pánevního dna. Tento postup ale platí i pro druhý případ porodu,“ dodává MUDr. Michaela Tomanová.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře