Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Silné a zdravé srdce je nezbytné pro naši celkovou pohodu. Stejně tak důležitý je i náš krevní oběh. Jak ale předejít ucpání tepen a snížit šanci na infarkt? Zařaďte těchto dvacet potravin do svého jídelníčku.

Nechte se inspirovat: Tyto potraviny vás ochrání PŘED INFARKTEM

Infarkt
zdroj: Thinkstockphotos Infarkt
aktualizováno 12.07.2017, 14:52 | 12.07.2017, 14:52 | doma.cz / sim

Silné a zdravé srdce je nezbytné pro naši celkovou pohodu. Stejně tak důležitý je i náš krevní oběh. Jak ale předejít ucpání tepen a snížit šanci na infarkt? Zařaďte těchto dvacet potravin do svého jídelníčku.

1. Chia semínka – Chia semínka pomáhají regulovat krevní tlak a příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu v krvi. Zároveň obsahují vlákninu a mastné kyseliny, které jsou dobré pro kardiovaskulární systém.


2. Špenát
– Tato zelená listová zelenina je jedním z nejlepších přírodních doplňků pro úpravu krevního tlaku. Kyselina listová a draslík pomáhají vyčistit tepny a podporovat tok krve do celého těla. V kuchyni ho můžete připravit hned na několik způsobů.

 

 

3. Avokádo – Avokádo, právem patřící mezi superpotraviny, snižuje špatný cholesterol a naopak zvyšuje ten dobrý. Je také výborným zdrojem vlákniny (zhruba 30 procent denní doporučené dávky), minerálních látek a vitaminu K, který stimuluje rychlé hojení ran a zabraňuje vzniku krevních sraženin. Avokáda jsou bohatá na zdravé tuky a to z nich dělá ideální doplněk salátů a dipů.

 

4. Tučné ryby – Losos nebo tuňák. Tyto ryby by se měly objevit alespoň dvakrát týdně v našem jídelníčku. Obecně jsou tučné ryby dobré pro hojení zúžených tepen.

 

5. Kokosový olej – Kokosový olej je zdravým zdrojem nasycených tuků, které pomohou udržet cévy zdravé a zajistí dobrý průtok krve. Měli byste se ale držet v rozmezí mezi 15 až 30 mililitry denně.

 

6. Zelený čaj – Zelený čaj je jedním z nejlepších přírodních zdrojů katechinů. Katechiny pomáhají tělu při trávení a jsou to účinné antioxidanty. Antioxidanty jak známo omezují proces oxidace v organismu. Svou činností přispívají k ochraně imunitního systému, zpomalují proces stárnutí a preventivně působí proti srdečnímu onemocnění a infarktu. Nejznámějšími antioxidanty jsou například vitaminy A, E, C. Jeden až dva šálky zeleného čaje denně jsou tedy velkým přínosem pro vaše tělo.

 

7. Brokolice – Jeden z nejlepších zdrojů vitamínu K – ano, to je brokolice. Při její konzumaci předejdete ucpání tepen a snížíte tlak v nich. Pozor ale na její rozvaření, zničíte tak většinu živin. Nejlepší způsob, jak udržet všechny živiny, je vařit ji v páře pouze pár minut.

 

8. Skořice – Zlatavý prášek je fantastický pro vyvážení krevního tlaku a snížení hladiny cholesterolu. Pouhých 5 gramů skořice denně bude mít významný vliv na váš cholesterol a zároveň také zajistí přísun základních antioxidantů.

 

 

9. Chřest – Tento poklad je oproti jiným potravinám dražší. Důvod je ale jasný. Je to jak jeho jedinečná chuť, tak hlavně množství důležitých živin, vlákniny a vitamínů.

 

10. Lněná semínka – Lněná semínka jsou výborným zdrojem kyseliny alfa-linoleové, která snižuje krevní tlak a efektivně minimalizuje zánět v tepnách. Jen malé množství lněného semínka denně zajistí zdravý krevní oběh v celém těle. Můžete si je přidávat do jogurtu nebo smoothie.

 

 

11. Kurkuma – Takzvaný starobylý všelék či lék pro zdraví i krásu. Zázračné koření má více než 3000 specifických použití potvrzené moderní medicínou. Jeho antioxidační, protizánětlivé a antibakteriální vlastnosti snižují riziko hromadění plaku a zánět cév. Snižuje také tukové usazeniny v tepnách. Dále pomáhá i při trávení, výzkumy doložily i příznivé účinky na obranyschopnost a vitalitu organismu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tohle OVOCE vás ochrání před vysokým tlakem i mrtvicí!

Šokující objev: Bílý chléb je pro některé lidi zdravější než celozrnný

Strava pro zdravé srdce: 5 mýtů a pravd

 

12. Káva – Jeden ze dvou nejpopulárnějších nápojů na zemi (druhý je voda) pomáhá podporovat pocit uvolnění a pohody. Tři až čtyři šálky kávy denně výrazně snižují riziko vzniku srdečních chorob.

 

13. Mandle – Mandle jsou výbornou svačinkou, kterou můžete zařadit do každé diety. Podporují kardiovaskulární systém a krevní oběh. Pomáhají také potlačit chutě. Vhodnou alternativou pro ty, kteří mandle nemají zrovna v lásce, jsou vlašské ořechy.

 

14. Vodní meloun – Mimo to, že je meloun v těchto horkých dnech osvěžujícím občerstvením, obsahuje aminokyselinu L-citrulin. Ta snižuje krevní tlak a snižuje riziko zánětu v cévách. Meloun také pomáhá produkovat tělu vyšší hladinu oxidu dusnatého, který je skvělý pro celkové zdraví vašich tepen.

 

Kaki
(Foto: oficiální zdroj)

 

15. Tomel (kaki) – Tomel je exotické ovoce, které sice není tak snadně dostupné, za to je velmi zdravé. Vysoký obsah antioxidantů reguluje hladinu cholesterolu. Tomel můžete jíst vařený, syrový nebo dokonce sušený.

 

16. Olivový olej – Středomořská strava, která obsahuje vysoké množství kvalitního olivového oleje, prokazatelně snižuje riziko jakéhokoliv kardiovaskulárního onemocnění. Olivový olej obsahuje všechny esenciální mastné kyseliny, které jsou potřebné pro bezproblémový krevní oběh.

 

17. Brusinky – Brusinky dodávají řadu antioxidantů, které jsou dobré jak pro vaše srdce, tak i cholesterol a oběhový systém. Kromě toho mají vliv i na močové cesty a ochranu žaludeční sliznice. Pokud se chcete vyhnout ostré chuti brusinek, lze je nahradit červenou nebo černou hroznovou šťávou.

 

18. Spirulina – Spirulina je forma řasy, které lze považovat za doplněk stravy, nebo je možné je přidat do smoothies. Spirulina také reguluje hladinu tuků.


19. Pomerančový džus – Pomerančový džus je bombou v obsahu vitaminu C a dalších důležitých živin a minerálních látek, které mají přínos pro celé tělo. Pomerančový džus konkrétně pomáhá regulovat krevní tlak.

 

20. Granátové jablko – Aromatické ovoce se sladkokyselou chutí obsahuje některé z nejsilnějších antioxidantů. Zároveň snižuje stres. Semínka granátového jablka můžete přidat do salátů, zatímco jejich šťáva je chutnou alternativou pro běžné občerstvení.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře