Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Podzim všeobecně přináší velké změny – výrazné ochlazení a zkracování dne ve prospěch temných večerů a nocí má velký vliv i na naše duševní a tělesné zdraví.

Podzim versus zdraví? Nejvíc hrozí deprese, bolest zad i nachlazení

Podzim
zdroj: Thinkstockphotos Podzim
aktualizováno 18.10.2017, 16:27 | 18.10.2017, 16:27 | doma.cz

Podzim všeobecně přináší velké změny – výrazné ochlazení a zkracování dne ve prospěch temných večerů a nocí má velký vliv i na naše duševní a tělesné zdraví.

Letos jsme si babího léta příliš neužili a nízké teploty a ostrý vítr nás zaskočily dříve než obvykle. Výkyvy nálad a nachlazení jsou častými průvodními znaky měnícího se ročního období. Jaké jsou další projevy podzimního počasí na našem zdraví a jak se proti tomu bránit?

 

Listí na stromech žloutne, dny se krátí a sluneční paprsky už nemají takovou sílu jako v létě. Místo toho je tu podzim a s ním i plískanice, sychravé počasí a ranní mrazíky. Změna ročního období je tradičně spojená s nachlazením a dalšími zdravotními neduhy. Jak se jim vyhnout a užít si toto krásné barevné období ve zdraví?

 

Podzimní splín


Změna teplot, počasí a zkrácení dne. Není divu, že podzim se přímo promítá i do toho, jak se cítíme. Sport jde po létě do ústraní a lidé málo vycházejí ven, raději se zavírají doma a relaxují jen pasivně. Podzim je také období pestrých barev, prodlužujících se večerů a létajících draků, nenechte si ho proto zkazit depresí. Zajděte si na masáž, pokud se cítíte unavení a ve stresu. Na uvolnění odborníci doporučují aromaterapeutickou, čokoládovou nebo masáž lávovými kameny. Nezapomínejte na pohyb, který pomáhá vyplavovat hormony štěstí. Nejpřirozenější je chůze, takže pro začátek choďte do práce či na nákupy pěšky. Chcete vyzkoušet něco nového? Teď je ideální čas na zápis do kurzů! Vyberete si tanec, jógu nebo thajský box. Neváhejte se pustit do něčeho, co vás vždy lákalo. Posílíte psychické i fyzické zdraví.

 

 

Akutní bolest zad


Většinou je za bolestí zad nějaký vnější faktor. Bývá to nepřiměřená fyzická aktivita, špatný pohyb v předklonu nebo rotace. Poznáte to neomylně tak, že uděláte špatný pohyb a ustrnete v dané pozici. Pohnout se zpět je zdrojem ještě palčivější bolesti. Tehdy přesně víme, co bolest způsobilo, a s tím potom přicházíme za lékařem nebo fyzioterapeutem. Avšak na podzim přibývá lidí, kteří si původce bolesti nejsou vědomi. Na podzim se totiž objevují nejen virové epidemie, ale také epidemie problémů především s krční páteří. Výjimkou nejsou ani bolesti hrudní a bederní části páteře. Za vším stojí podcenění teplotních změn, přebíhání z vnitřních a venkovních prostor s různou teplotou a nevhodná volba oblečení. Stačí se jen zlehka zpotit cestou do práce, vystoupit z tramvaje, kdy spodní část zad nebo krk ofoukne mrazivý ranní vítr, a může se stát, že se druhý den ráno z postele ani nezvednete.


ČTĚTE TAKÉ:

Doopravdy dokážete poznat rozdíl mezi nachlazením a chřipkou? Liší se pouze tři příznaky
Trpíte na podzim při menstruaci víc? Víme proč i jak na bolest vyzrát
Co jíst CELÝ PODZIM pro lepší imunitu?

 

Přibývá těch, kteří bolest hned nechtějí řešit tabletkami. Léky proti bolesti sice rychle a spolehlivě zaberou, ale jsou to chemické látky, které tělo těžko zpracovává a odbourává. Zvláště pro zmírnění lehké a střední bolesti můžete zkusit léčivé homeopatické přípravky na rostlinné bázi: zkuste třeba prohřívací koňskou mast Herbamedicus, konopné mazání Thermolka, uvolňující Tatranský bylinný gel nebo homeopatickou mast Traumeel.

 

Nachlazení


Existuje vůbec účinná prevence proti rýmě? Stoprocentní ochrana před kapénkovou infekcí neexistuje, ale částečně jí lze předcházet. Rýma je především virová infekce a vyhnout se jí jde jen těžko, protože druhů virů je velké množství. Nejlepší prevencí je posilování obranyschopnosti organismu otužováním, zdravou výživou bohatou na ovoce, zeleninu, podáváním vitamínů a volbou vhodného oblečení. Bylinky, ovoce a zelenina jsou velkou zbraní v boji proti nachlazení a rýmě. Účinnými pomocníky jsou například cibule, černý bez, lipový květ, jitrocel či šalvěj. Všeobecně známé přírodní antibiotikum je také česnek.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Diana 13:31 09.11.2017
Zuzko, my máme s mandličkama taky problém a trhání nás asi čeká. Lymphomiosot vyzkouším, třeba nás to taky zachrání. Dík za tip :) :) :) :) :)
Katka 16:19 08.11.2017
Už ho taky zobem. Dám vědět, jestli Lymphomyosot pomohl !!!!
Zuza 10:41 08.11.2017
Katko, určitě se na to mrkni a zeptej, je to skvělý. Našim dětemto zachránilo trhání mandlí. Lymphomyosot dávám dceři, které je rok a to mělajít an trhání mandlí a zaplať pánbůh už nemusí!
Katka 10:33 26.10.2017
Tyjo, dekuju moc Dano za tip. Jeste sem o nem neslyseela, ale urcite se na nej mrknu dekuju
Danuška 15:24 24.10.2017
Katko, to jsem taky resila. Teď zkoušíme Lymphomyosot. A zatím suprovej!!
Katka 09:33 24.10.2017
nachlazení, to je u nás doma klasika. :( Mám tři děti a všechny jsou od října do března usmrkaný jak něco