Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Není škrob jako škrob a mnozí z nás se ho bojí. Ale existuje škrob, který má dobrý účinek na náš organismus a nemusíme z něho přibrat - tzv. rezistentní.

Pravdy a mýty o škrobu v potravinách: Existuje i takový, ze kterého se netloustne?

třicítka 1
zdroj: Thinkstockphotos třicítka 1
aktualizováno 19.04.2017, 16:04 | 19.04.2017, 16:04 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Není škrob jako škrob a mnozí z nás se ho bojí. Ale existuje škrob, který má dobrý účinek na náš organismus a nemusíme z něho přibrat - tzv. rezistentní.

A jaké má vlastnosti? Je to vlastně nestravitelný, nerozpustný škrob (vláknina) , který projde střevy, aniž by si z něj tělo něco vzalo. "Čím více je zastoupen v plodině, kterou jíme, tím se hůře vstřebává jakýkoliv cukr a jeho hladina po jídle tak nestoupá. Toto je jediný jeho zdravotně prospěšný účinek," řekl odborník na výživu a gastroenterolog Petr Minárik.

 

Potraviny s rezistentním škrobem

 

Nejvíce, až 12 procent, se ho nachází v ovesných vločkách. Dále ho najdeme v luštěninách, bramborách, kukuřici, rýži, banánech, některých druzích chleba i těstovinách.


Na to, abychom zachovali v jídle rezistentní škrob, neměli bychom uvařené potraviny přihřívat. A co se dá, to nevařte vůbec, jezte v syrovém stavu.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

6 nejrychlejších způsobů, jak se zbavit tuku na břiše
ZPÁTKY DO FORMY: Týdenní jídelníček pro lepší postavu
Shoďte až 8 kilo za měsíc! Vyzkoušejte DĚLENOU STRAVU!

 

Náš tip:


* Pokud nám zůstanou do druhého dne uvařené brambory, rýže nebo těstoviny, měli bychom je jíst studené, resp. ohřát jen na úroveň pokojové teploty, protože pouze tak se dostaneme do těla dobrý škrob.


* Při dietách nemusíme z jídelníčku vynechat těstoviny. Je třeba je však uvařit al dente pro zachování pozitivních vlastností.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře