Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Kila navíc a nelichotivé křivky nás donutí zamyslet se nad svým denním rituálem a jídelníčkem, který se okamžitě snažíme změnit. Co nás ale časem při tomto radikálním rozhodnutí změní, je naše ne příliš důsledná zásadovost…

Pravidlo, na které nezapomínejte: Při hubnutí je důležitá hlavně zásadovost

Sladkost
zdroj: Thinkstockphotos Sladkost
aktualizováno 26.11.2017, 00:32 | 26.11.2017, 00:32 | doma.cz

Kila navíc a nelichotivé křivky nás donutí zamyslet se nad svým denním rituálem a jídelníčkem, který se okamžitě snažíme změnit. Co nás ale časem při tomto radikálním rozhodnutí změní, je naše ne příliš důsledná zásadovost…

Kila navíc jsou výsledkem našeho životního stylu a životosprávy. Stres, celodenní vysedávání v práci, každodenní rodinné povinnosti a upřednostňování priorit, které se nám zdají být nejdůležitější, se odráží nejen na naší celkové psychické, ale hlavně fyzické podobě.

 

Buďte alespoň pár minut denně sobečtí


Člověk se často zastaví a zamyslí se nad svým životem až tehdy, kdy začíná být zle a jde do tuhého. Během zimních měsíců, kdy člověk zpomalí a odpočívá, si obvykle dopřeje věci, kterým se v průběhu roku snaží vyhýbat. Je to i tím, že si výrazně psychicky odpočine a ruku v ruce s tím jde mlsání nezdravých pokrmů a „pohodlí“ člověka. Namísto toho, abychom vyrazili ven na procházku nebo na běžky, se pohodlně usadíme před televizi a sledujeme filmy s lupínky v misce.


Odpočívat se samozřejmě musí, ale ve zdravé míře. Na jaře přijde vystřízlivění a my s hrůzou zjišťujeme, že naše figura nebude vypadat v plavkách až tak dobře, jak jsme si představovali. Pokud si myslíte, že se do kondice dostanete během pár dní, mýlíte se. Důležité je dodržovat zdravý životní styl celoročně. Staňte se proto trošku sobcem a věnujte denně alespoň pár minut sami sobě.


Naučte se vhodně využívat pauzy


Pro zdraví ducha, ale i těla je důležitý každodenní pohyb. Vyměňte výtah za schody. Jednou minutou chůze do schodů dokážete spálit průměrně až 10 kalorií. Pokud jezdíte denně na oběd autem, zkuste to raději po svých. I když jsou venku mínusové teploty, svěží vzduch a pohyb v těle rozproudí krev a vyventiluje od rutinní práce v zaměstnání. Jestli jste se rozhodli cvičit, vytvořte si plán. Snažte se ho dodržovat a začleňte ho do týdenního programu. Buďte zásadoví a nedovolte, aby vaše plány pokazily výmluvy. Navíc cvičit můžete i doma. Dlouhé reklamní spoty během sledování oblíbeného seriálu nabízí prostor pro dřepy či „břišáky“. Stačí vám 20 minutové cvičení, což v pohodě stihnete během reklamních bloků ve večerním filmu.

 


Ano, i voda je důležitá


Stále opěvovaný pravidelný pitný režim má také něco do sebe. Mnohdy si hlad popleteme s žízní. Dospělý člověk by měl denně vypít 20 – 40 ml tekutin na 1 kg své váhy, což je přibližně 2 – 3 litry denně. Důležité ale je, co pijeme. Do pitného režimu nezařazujte hektolitry kávy, slazené nápoje ani alkohol. Nejlepší je pít čistou pramenitou vodu či bylinné čaje.


Kalorická náročnost slazených nápojů je úplně kontraproduktivní a umělé slazené tekutiny tělo nedokáže skrze signály z chuťových pohárků oddělit, a tak se při nich chová jako při konzumaci cukru – dává signál k ukládání tuků. Potřebné tekutiny můžete tělu dodávat i formou ovocných a zeleninových šťáv. Tady ale pozor – ovocná šťáva obsahuje přírodní cukry, takže se to s její konzumací nesmí přehánět. Vyzkoušejte si jí zředit s vodou nebo si připravte smoothie převážně ze zeleniny nebo méně sladkých druhů ovoce.


Náš tip:


* Pít můžete i ochucené vody, pozor však na jejich složení. Ideálně pokud neobsahují žádná sladidla, kalorie ani cukry, jako například Toma Nádech Citronu (1,5 l, 14,90 Kč), která je obohacená jen o trochu bublinek a přírodní aroma.
 

Pitný režim
(Foto: Archiv firem)

 

* S Teekanne Rooibos Caramel (48,70 Kč) máte možnost si tento nápoj, kterým se jihoafričtí domorodci posilňují již po staletí, vychutnat v unikátní kombinaci s karamelem a jemným nádechem smetany.

 

Čaj
(Foto: Archiv firem)


* Osvěžující zelený čaj se sedmikráskou, lípou a heřmánkem, Manufaktura (80 g, 109 Kč). Sedmikráskové květy obsahují mnoho cenných látek (třísloviny, hořčiny, minerální látky, organické kyseliny, flavonoidy…) a v lidovém léčitelství se ve formě nálevů užívají již po staletí - zejména při nemocech dýchacích a močových cest. Své kvality si uchová v Originální čajové plechové dóze Manufaktura (89 Kč).

 

ČTĚTE TAKÉ:

Mýty, které vám kazí hubnutí
Dietní slovník: Bez těchto pojmů hubnutí nepůjde!
Rychlé způsoby hubnutí, kterých se nemusíte bát

 

Jídlo pod dozorem


Strava je další nevyhnutelnou součástí každodenního bytí. Jsme to, co jíme. Takže teď upřímně. Dali byste ruku do ohně za to, že je vaše strava vyvážená, plná vitaminů a zdravých dobrot? Základem je i čas strávený při jídle, množství a pravidelnost stravování. Co se týká času: snídat bychom měli nejpozději hodinu po probuzení, s obědem nikdy nespěchat a vybírat si ho s rozvahou a aby vám správně fungovalo trávení. Snažte se dodržovat 12 hodinovou pauzu. Pokud si zvyknete snídat v 7 hodin, poslední jídlo si dejte nejpozději v 19 h večer.


Jezte pravidelně a menší porce. Sladkosti během dne vyměňte raději za oříšky či sušené ovoce. Neznamená to, že se musíte svým oblíbeným dobrotám úplně vyhnout. Důležité je množství. Malá tabulka čokolády vám na váze nepřidá. Hořká čokoláda navíc působí proti stresu a obsahuje antioxidanty. Pokud jste si dali předsevzetí, že svůj životní styl změníte, začněte hned a bez podvádění. Jediný, koho při nedodržování určitých zásad klamete, jste vy sami.

0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře