Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Léto, to je období grilování, válení u bazénu s koktejly a na dovolených, plných ochutnávání exotických dobrot. I proto bývá pro mnohé z nás paradoxně osudové - pro naši figuru.

Přes léto jste přibrala? 3 tipy, jak se dostat zpět do běžného režimu

Kavárna
zdroj: Thinkstockphotos Kavárna
aktualizováno 23.08.2018, 16:36 | 23.08.2018, 16:31 | MT

Léto, to je období grilování, válení u bazénu s koktejly a na dovolených, plných ochutnávání exotických dobrot. I proto bývá pro mnohé z nás paradoxně osudové - pro naši figuru.

Během letních radovánek příliš nad jídlem a pitím nepřemýšlíme, zkrátka si užíváme. Což je správné. S přicházejícím podzimem je ale zapotřebí své tělo i mysl vrátit zpátky do běžného režimu, tak, aby bylo pro tělo přechod do jiného období roku co nejpříjemnější. Jak na to?

 

Diáře a deníčky - 12
(Foto: oficiální zdroj)


1. Začněte plánovat


Změna začíná v hlavě. Proto je důležité vytyčit si správně své pracovní, ale i osobní cíle a pomalu ale jistě začít směřovat k jejich dosahování. Léto slouží především k dobití „vnitřních baterek“, a tak se příliš netrapte tím, že jste měla nastolený odlehčený režim, nejen co do jídla a pití, ale i práce a povinností. Naplánujte si pomalu ale jistě od září věci, které je třeba udělat, a pusťte se do jejich přípravy. Ale až v září. Teď si ještě užijte poslední letní dny.

 

Náš tip: S motivací i sledováním vašich pokroků vám pomohou různé zápisníky a motivační diáře (např. český Doller, koupíte na doller.cz), kam si můžete psát, lepit i kreslit.

 


2. Odlehčete stravu


Abychom získaly potřebnou energii na všechny ty aktivity, které nás čekají (a k podzimu se neodmyslitelně pojí), je třeba začít tělu dodávat kvalitní stravu. Podzimní strava se liší od té letní, pomalu ale jistě ubývá čerstvým potravin a salátů, a přecházíme na vařenou stravu. To ovšem neznamená, že byste na zeleninu měla zanevřít. Dopřejte si jí například v pečené nebo vařené podobě, formou polévek či zeleninových směsí.

 

Náš tip: Zařaďte do stravy více bílkovin, pomohou vám omezit zbytečné sacharidy a kila půjdou snáz dolů, aniž byste trpěla hladem nebo vás honila mlsná. Nestíháte-li, můžete běžnou stravu doplnit o různé proteinové tyčinky, nápoje a polévky v prášku nebo směsi pro přípravu kaší či dezertů (mrkněte na nabídku české značky KetoDiet na ketodiet.cz).

 

ČTĚTE TAKÉ:

ZPÁTKY DO FORMY: Na hubnutí je výborný běh

Chytré tipy, jak odtučnit jídelníček

Máma na živnosťák? Co naplánovat včas a jak ušetřit


3. Zařaďte pohyb


Pohyb je pro tělo stejně důležitý jako strava. Pokud jste mu v létě příliš nedala, začněte ho do svého denního režimu zasazovat nyní. Zlehka – rychlou chůzí nebo pomalým během. Dopřejte si dostatek času na to, abyste si na nový režim stihla zvyknout. Nespěchejte, a dělejte věci tak, aby vám byly příjemné a přirozené.

 

Náš tip: Fungujete-li lépe v týmu, mrkněte na nabídku běžeckých kurzů pro ženy - i naprosté začátečnice, třeba na jdubehat.cz. Najdete si parťačky, se kterými se můžete vzájemně motivovat, ale hlavně se vyvarujete začátečnických chyb, protože budete pod dohledem trenéra. Poradí vám, jak správně našlapovat, co s dechem, a pomůže, když vám bude slábnout motivace i fyzička. Mrkněte na jejich facebook.com/Jdubehat, na konci sprna můžete vyrazit zdarma na ukázkovou hodinu v Praze nebo Brně.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře