Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Pokud přestáváte kouřit, jistě tušíte, že je to nelehký úkol a navíc běh na dlouhou trať. Známe ale několik potravin, které vám ve vašem snažení mohou zásadně pomoci.

Přestáváte kouřit? TYTO POTRAVINY vám v tom pomohou

Závislost na kouření
zdroj: Thinkstockphotos Závislost na kouření
aktualizováno 07.06.2018, 16:30 | 07.06.2018, 16:30 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Pokud přestáváte kouřit, jistě tušíte, že je to nelehký úkol a navíc běh na dlouhou trať. Známe ale několik potravin, které vám ve vašem snažení mohou zásadně pomoci.

Co kuřákům často chybí, není nutně chuť cigarety, ale způsob, jak zaměstnat ruce. Proto řada odvykajících kuřáků tloustne, protože co chvíli sáhnou po nějaké malé mlsce, čokoládičce, sušence, chipsům... Pokud nutkavou potřebu zaměstnat ruce nedokážete ovládnout, obklopte se zdravějšími svačinkami. Pokrájejte ovoce, nasypte si do misky semínka a oříšky, nakrájejte si na plátky tužší zeleninu, bohatou na vlákninu, a doplňte ji jogurtovým dipem.


Bonus navíc: Výrazná chuť ovoce překoná chuť po cigaretě, vláknina vás zas zasytí a zaměstná trávení.


Semínka a ořechy se doporučují ovšem i z jiného důvodu: působí totiž blahodárně na náš mozek a nervovou soustavu. A co nebudeme si nic nalhávat, chvíle bez cigarety jsou z počátku dost o nervy. Hrst mandlí nebo dýňových semínek je rozhodně lepší, než záchvat pláče nebo vyhrocená hádka s kolegy či partnerem, navíc kvůli naprosté trivialitě. A pokud je venku hezky, vyrazte určitě na slunce: to dostává do těla vitamin D, rovněž potřebný pro zdravé nervy a boj s depresemi.


Nalijte si čistého… mléka


Trik, na který bývalí kuřáci přísahají, je obyčejné mléko. Když máte nutkavou chuť na cigaretu, nalijte si místo ní sklenku mléka. Jeho chuť má nutkavou potřebu zastavit. Můžete vyzkoušet nejen kravské, ale i rostlinná mléka. Někteří nyní již nekuřáci radí mléko lehce osolit: slaná chuť prý účinněji zahání chuť na nikotin.

 


Med a čokoláda


Muka mohou přicházet v noci, kdy vám potřeba po cigaretě brání v klidném spánku. Proto si udělejte šálek teplého mléka s medem, nebo si dejte jen samotný med na lžičku, hezké sny pomůže navodit i vysokoprocentní čokoláda.


Voda, voda, samá voda


Abyste nikotin a usazené toxiny z těla rychleji dostali, nezapomínejte hodně pít. A to čistou vodu. Můžete přidat i detoxikační čaje a zelené potraviny: zelený ječmen, matcha čaj nebo prášek z mořských řas . Naopak omezte alkohol a silný černý čaj, zvládnete-li, pak i kávu.


ČTĚTE TAKÉ:

Dvanáct tipů, které vás možná zbaví cigaret jednou provždy
Snažíte se přestat kouřit? 5 méně známých důvodů, které vás budou motivovat
ŠOK! Kouření cigaret je i prospěšné! Odborníci odhalili jeho 5 výhod

Jablíčka, balzám pro plíce


Poslední tip není ani tak pro zahnání chutě na cigaretu, ale může posloužit jako výborná motivace. Chcete-li své zdevastované plíce dostat rychleji do formy, MUDr. Igor Bukovský, odborník na zdravou výživu, doporučuje jablka a rajčata. Jsou-li konzumována v syrovém stavu, velmi dobře pomáhají regeneraci plicní tkáně, a to i postižené letitým kouřením. Potěší vás, že jich ani nemusíte jíst kila: pomůže, když budete konzumovat 2 rajčata a dvě až tři jablka denně.
Tip mimochodem prospěje k lepšímu zdraví plic i nekuřákům. Zlepšuje jejich stav třeba po těžkých nemocích dýchacích cest, může zmírnit průběh astmatického onemocnění i alergií.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře