Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Podzimní únavu považují odborníci za reálný fenomén, který postihuje stále více lidí.

Proti podzimní únavě vám pomůže pět NAPROSTO VŠEDNÍCH věci

Unavená žena - 1
zdroj: Thinkstockphotos Unavená žena - 1
aktualizováno 30.10.2017, 00:08 | 30.10.2017, 00:08 | Doma.cz/tvnoviny.sk

Podzimní únavu považují odborníci za reálný fenomén, který postihuje stále více lidí.

Projevuje se podle nich vyčerpaností, nedostatkem energie či dlouhodobým pocitem zhoršené nálady či dokonce smutku. Experti naštěstí doporučují i řešení, kterými lze podzimní únavě čelit.

 

Prvním z nich je správný pitný režim. Tělo podle odborníků signalizuje nedostatek tekutin v podobě bolesti hlavy, únavy i trávicích obtíží. Pravidelný pitný režim pomáhá metabolismu, má příznivý účinek na stav pokožky, činnost mozku a může pomoci i při časté únavě během sychravých dní.

 

"Jakýkoliv pohyb pomáhá okysličení organismu a v konečném důsledku uvolňuje do těla endorfiny. V boji proti podzimní únavě však většině klientů doporučuji pohyb na čerstvém vzduchu," přiblížil další tip na boj proti podzimní únavě fitness trenér Edo Polakovič. Lidé, kteří se necítí na běh či příliš náročné aktivity, se do nich nemusí nutit. Postačí i osvěžující procházka.

 

 

Wellness a spa procedury jsou podle expertů další možností, jak se dostat do fyzické i duševní pohody. Například saunování tělo zahřeje a zrelaxuje. Pocení pomáhá eliminovat toxiny, teplo napomáhá regeneraci a bojuje proti virům. Blahodárný účinek mají také aromatické koupele s esenciálními oleji.


ČTĚTE TAKÉ:

Šest tipů, jak přežít podzim i zimu bez nemoci
20 důkazů, díky kterým si uvědomíte, že je PODZIM NEJKRÁSNĚJŠÍ ROČNÍ OBDOBÍ
Šest kousků, které vám nesmí na podzim chybět!

 

Správné složení stravy může podle odborníků také přispět k eliminaci podzimní únavy. Vedle omezování cukrů a tuků by lidé neměli zapomínat na bílkoviny, které jsou "klíčem" k energii. "Bílkoviny více nasytí a pocit sytosti po jejich konzumaci obvykle přetrvává déle než po tucích nebo sacharidech," říká gastroenterolog Peter Minárik. Dostatek proteinů obsahuje například jogurt nebo tvaroh se semínky ze slunečnice, dýně a goji.

 

Během podzimu může lidskému organismu chybět tzv. hormon štěstí - serotonin. Odborníci radí podpořit jeho produkci konzumací tmavé čokolády s minimálně 70-procentním obsahem kakaa, která obsahuje i množství antioxidantů. Pozitivně ovlivňují kardiovaskulární systém a podporují přirozený obranný mechanismus lidského organismu.

1 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Markéta K. 16:57 31.01.2018
jo ve zdravem tele zdravy duch. Ja beham a ted o vikendu jsem to nedala. Chrchlam az hanba a uvazuju co do sebe koupnout driv. Ale stejne se behu nevzdam. RUn RUn RUn 4ever
Kláruška 15:06 19.01.2018
Teším se az zacnu zase behat. To je ta nej prevence na unavu a nemoc. Taky pojdte do toho a nebudete litovat!! Kláruška
DandiDa 15:57 18.01.2018
u mě začla podzimní únava a eště neskončila
Cathrinecka78 15:22 16.01.2018
Ano ano... prochazka a pak to zajíst čokoladou :-) :) :) Jdu na to dobře. Zatím jsem zdravá. Tento článek mě potěšil :)
Denisa 15:32 27.11.2017
Jo tak o Lymphomyosot jsem četla už na spoustě diskusí. Čtu samou chválu, tak se třeba taky rozhoupeme a vyzkoušíme ho koupit domů .
Janička jednička 09:31 21.11.2017
No právě proto, že ho chci vyzkoušet. Děkuju za odpověď. Už jsem Lymphomyosot taky koupila no tak uvidíme :)
RUMová víla 11:39 20.11.2017
Jani, je to tak 3 měsíce co jsem Lymphomyosot koupila a začala používat, proč?
Janička jednička 10:19 16.11.2017
Ahoj Vílo, jak dlouho už ho používáte? Jsem si ten Lymphomyosot googlila a přemýšlím že ho vyzkoušíme
Anička 12:08 14.11.2017
Jo je pravda že rýma atd dokážou pškně skazit náladu. Taky ten Lymohomyosot vyskousim teda
Víla RUMěnka 16:03 13.11.2017
Ahoj Oli. Souhlasím s tebou, to je taky podle mě věc co spoustu lidí podceňuje. Já dětem i sobě začala dávat Lymphomyosot a jsme spokooo :) :) :)
1 2