Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Také jste si na dovolené ve slunném Chorvatsku nebo Itálii kladly otázku, jak to místní obyvatelé dělají, že jsou tak štíhlí, plní energie a na první pohled zdraví a vitální? Není to jen mořem a sluncem, ale také životním stylem a stravováním, kte...

Středomořská dieta: Životní styl, který vás bude bavit, ubere kila a dodá energii

Žena vaří
zdroj: Getty Images Žena vaří
aktualizováno 13.01.2019, 00:00 | 13.01.2019, 00:00 | doma.cz

Také jste si na dovolené ve slunném Chorvatsku nebo Itálii kladly otázku, jak to místní obyvatelé dělají, že jsou tak štíhlí, plní energie a na první pohled zdraví a vitální? Není to jen mořem a sluncem, ale také životním stylem a stravováním, který nazýváme středomořská dieta. Jaké jsou její zásady?

Středomořská dieta není dietou v pravém slova smyslu. Jedná se spíše o životní styl. Nemá žádná striktní pravidla a nevyžaduje, abyste počítaly kalorie a hladověly. Kila při ní sice nejdou tak rychle dolů jako u klasické diety, ale vaše tělo ji uvítá, jelikož při dodržování základních zásad pocítíte příval energie, síly a výsledky budou trvanlivější.

 

salát
(Foto: Getty Images)

 

V čem spočívá?


Strava by se měla skládat především ze zeleniny, ovoce, ořechů, luštěnin, celozrných výrobků, ryb, drůbežího masa a denně dovoluje dokonce i sklenici čereného vína. Jíst by se mělo pravidelně, střídmě a tak akorát do sytosti. Důležité je také dostatečné množství tekutin – konkrétně čisté vody například s citronem. Měly byste se úplně vyhnout slazeným nápojům.

 

Výživa
(Foto: oficiální zdroj)

 

ČTĚTE TAKÉ:

Potřebujete porazit únavu, stres i kila navíc? 5 kroků ke zdravějšímu životnímu stylu
Pět dietních prohřešků, které kazí předsevzetí zhubnout

Hubnutí jde moc pomalu? 5 nejčastějších příčin


Dále se doporučuje dodržovat tyto zásady:


•  Klasický olej, máslo a sádlo nahraďte extra panenským olivovým olejem. Vyhněte se fritovaným jídlům.
•  Snižte porci sacharidů v podobě přílohy, kterou raději doplňte štědrým množstvím zeleniny v podobě salátů.
•  Dejte přednost rybám, které občas můžete nahradit lehkým drůbežím masem. K dochucení používejte čerstvé bylinky. Nepřehánějte to se solí.
•  Snídejte a svačte sezonní ovoce. Doplnit ho můžete bílým jogurtem a trochou oříšků.
•  Jezte pomalu a připravujte jídlo s láskou. Udělejte si z toho příjemný rituál.
•  Nezapomeňte na pravidelný pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu. Nemusíte navštěvovat posilovnu, stačí si občas udělat procházku místo jízdy tramvají, nebo vyběhnout schody místo jízdy výtahem.

 

Je vám tento životní styl sympatický?

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře