Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Podzim přináší delší a bolestivější menstruaci, pomoci může červený jetel nebo ořechy.

Trpíte na podzim při menstruaci víc? Víme proč i jak na bolest vyzrát

Bolesti břicha
zdroj: Thinkstockphotos Bolesti břicha
aktualizováno 14.10.2017, 00:50 | 14.10.2017, 00:50 | doma.cz

Podzim přináší delší a bolestivější menstruaci, pomoci může červený jetel nebo ořechy.

Chladné a sychravé podzimní počasí spolu s úbytkem světla mívá neblahý dopad především na ženské zdraví. Zkracující se dny a podzimní nenálada se na ženách nejvíce podepisuje v době menstruace. Ta se může jevit jako delší a bolestivější, dokonce může být v důsledku psychické nepohody také méně pravidelná. Při bolestech je nápomocný červený jetel, při vyčerpání zase ořechy. Důležitý je zvýšený příjem vitamínu B a dostatek hořčíku.

 

S podrážděností a únavou si poradí ořechy


Za nedostatek energie může úbytek denního světla. Menší přísun slunečního svitu způsobuje, že nám ubývají zásoby vitamínu D, bez něhož býváme unavení, bez síly a též bez nálady. Na podzim bychom proto měli využít každý slunečný den k procházkám, půlhodina denně postačí. Nedostatek déčka lze částečně kompenzovat i stravou, pomůže konzumace ryb, vajíček a mléčných výrobků.


Kromě vitamínu D jsou zejména pro menstruující ženy důležité vitamíny skupiny B, které pomáhají ulevit od nepříjemných projevů premenstruačního syndromu, především od únavy či vyčerpání. Vitamín B6 pomáhá regulovat hormonální aktivitu během menstruace a spolu s vitamíny B2 a B12 přispívá k psychické pohodě. Kvalitním zdrojem béček jsou ořechy, ideální jsou kešu nebo pekanové oříšky. Ořechy kromě řady vitamínů z řady B obsahují i hořčík, který napomáhá našemu tělu v obraně proti stresu. Dostatek hořčíku navíc výrazně snižuje nervozitu a podrážděnost.

 


Červený jetel pomáhá v boji s nepravidelností


Psychická nerovnováha může mít za následek nepravidelnou nebo velmi bolestivou menstruaci. V tomto případě je potřeba optimalizovat hladinu hormonů, s čímž může pomoci červený jetel. Ten díky vysokému obsahu fytoestrogenů napomáhá k úpravě nepravidelnosti cyklu a pomáhá ke zlepšení psychické pohody.

 

Květy červeného jetele jsou bohaté na flavonoidy, fenoly, silice, vitamíny C a E a především fytoestrogeny, pro něž je tato rostlina nejvíce ceněná. Ty díky své podobnosti s ženskými hormony estrogeny pomáhají harmonizovat hormonální soustavu u žen, příznivě působí při křečích a napomáhají srovnávat měsíční krvácení. Mohou také pomoci stabilizovat výkyvy nálad a zlepšit pleť. Červený jetel může mít pozitivní vliv rovněž na bolestivá a přecitlivělá prsa, což někdy menstruaci doprovází. Koupíte ho jako bylinný čaj nebo jako doplněk stravy v tabletách (např. Sarapis Mensis, Klimakterin, Izoflavony Duo).

 

ČTĚTE TAKÉ:

Masturbujete během menstruace?
Sexuální tabu mnoha žen: Sex během menstruace!
Jak se zbavit silné a bolestivé menstruace? RADY


Pozor na kofein a cukr, nepříjemné stavy zhoršují


Jako hůře zvládnutelný se ženám v tomto období může zdát i premenstruační syndrom. Podzimní chmury svádí sáhnout po čokoládě či tučném a nezdravém jídle. Pravdou však je, že jídla z cukru a bílé mouky paradoxně příznaky ještě zhoršují. Navíc mají negativní vliv na kvalitu pleti, což může ženě zkazit náladu ještě více. V případě záchvatů chuti na sladké je lepší dopřát si čerstvé ovoce. Zejména bobulovité druhy ovoce, jako borůvky, ostružiny nebo maliny, jsou bohaté na antioxidanty, které přispívají ke zmírnění křečí v podbřišku. Vhodné je i sušené ovoce, například sušené brusinky, meruňky, datle a fíky, jež je bohaté na minerální látky. Omezte naopak kávové a kolové nápoje, ty mohou bolest znásobit. Před menstruací je raději nahraďte bylinkovými čaji. Třeba meduňkovým nebo třezalkovým, ty zmírňují křeče, působí proti depresím a mají zklidňující účinek.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře