Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Toužíte zhubnout do plavek, jenže léto už je skoro za dveřmi a vy máte pocit, že to letos nestihnete? Nepropadejte panice. Máme pro vás pár tipů, díky kterým ještě nějaké to kilo dáte dolů.

Zhubnout na poslední chvíli? Ještě se můžete zbavit faldíků do plavek

Zmrzlina
zdroj: Getty Images Zmrzlina
aktualizováno 18.06.2018, 16:18 | 18.06.2018, 16:18 | doma.cz

Toužíte zhubnout do plavek, jenže léto už je skoro za dveřmi a vy máte pocit, že to letos nestihnete? Nepropadejte panice. Máme pro vás pár tipů, díky kterým ještě nějaké to kilo dáte dolů.

Místo hladovění a cvičení do úmoru, který by nenesly dlouhodobé výsledky, zkuste šetrnější a snesitelnější změny. Do dovolené pár kilo ještě snadno sundáte, tělo bude vypadat pevnější, vyrýsovanější a zmizí i prokleté nafouknuté břicho.

 

Odlehčete svému jídelníčku


Abyste se zbavila posledních nechtěných kil, omezte sacharidy ve stravě. Nahraďte je kvalitními tuky a přijímejte dostatečné množství bílkovin. Strava postavená na tucích s omezením sacharidů je oblíbená mezi příznivci fitness, ale nejen mezi nimi. Tento typ stravování slibuje zúžení v obvodu pasu a zároveň minimální ztrátu svalové hmoty.

 

„Při snaze zhubnout je omezení sacharidů a navýšení tuků pro mnoho lidí jednodušší cesta, než v případě omezování tuků. Lze se stravovat i nízkotukově, pak je ale základem této stravy velké množství zeleniny a minimum živočišných produktů. Jako zdroj bílkovin se využívají ořechy, semínka, luštěniny nebo třeba tempeh,“ vysvětluje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová.

 

Dejte tělu nový impulz

 

Ke zrychlení metabolismu pomáhá správně nastavený jídelníček a pravidelný pohyb. Chcete-li hubnutí urychlitm jedno bez druhého se neobejde. Dělejte jakýkoliv druh pohybu, který vás baví, pokud ale chcete rychle a efektivně spálit tuk, zařaďte intervalové a kruhové tréninky. „Při intervalovém tréninku tělo spálí až o 60 % více tuku než při klasickém cvičení, jako je např. silový trénink v posilovně. Intervalový trénink zkrátka nakopává metabolismus,“ říká hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová.


Zkuste si na internetu vyhledat cvičení pod pojmem tabata, pomůže vám držet tempo, i vás inspiruje ke konkrétním cvikům. „Ideální je, pokud zkombinujete intervalový trénink s klasickým posilováním, a aby toho nebylo málo, tak by bylo vhodné zařadit i klasický aerobní trénink nižší intenzity: svižné procházky, nordic walking, jogging, jízda na kole,“ doplňuje Hollerová. Klasický aerobní trénink ale neošidíte, aby měl nějaký efekt, je třeba ho provozovat v řádu hodin. Jen díky tomu budete lépe spalovat tuk, zlepšíte své zdraví, kondici i psychickou pohodu.

 

V plavkách
(Foto: Getty Images)


Zapomeňte na víkendové hřešení

 

Přes týden dodržujete stravu na sto procent, pravidelně sportujete, ale jakmile přijde víkend, dojde vám motivace a začnete hřešit? „Čas od času si tělo zaslouží odměnu třeba ve formě kvalitní vysokoprocentní čokolády. Vlastně díky tomu můžete metabolismus ještě více nastartovat, ale nesmíte tomu dát pravidelnost a především musíte dbát na správnou míru,“ upozorňuje Bartolomějová. A právě nastavení míry je pro mnohé kamenem úrazu. Jestliže to myslíte s hubnutím vážně, připravte si k obědu místo špaget třeba cuketové špagety, k filmovému večeru servírujte na stůl jednohubky ve formě čerstvé zeleniny nebo jinou dietní dobrotu.

 

Dopřejte si saunu

 

Saunováním jako takovým nehubnete: zbaví vás jen zhruba 300 kalorií. Neubývá při něm navíc tuk, ale vypařuje se voda. Na druhé straně je pravdou, že saunování zbavuje toxinů, jež jsou příčinou usazování tuku v podkoží, a posiluje metabolismus, což je důležitým krokem v procesu hubnutí. „Pravidelné saunování má úžasné detoxikační a regenerační účinky. Během návštěvy sauny dochází k uvolnění svalů, prokrvení pokožky a posílení imunity. Saunování má také pozitivní vliv na pokožku a pomáhá v boji s celulitidou,“ vysvětluje příznivé účinky saunování Tomáš Svoboda z Aqualandu Moravia.

 

ČTĚTE TAKÉ:

6 nejrychlejších způsobů, jak se zbavit tuku na břiše
Jablečný detox: Rychlé hubnutí s okamžitými výsledky!
Jak zhubnout zdravě jedno kilo za týden? Máme jednoduchý návod

 

Vsaďte na přístroje


Posledním, ale v mnoha případech velmi účinným řešením při redukci tuku, jsou různé přístroje či zákroky. Nejúčinnější řešení představují různé druhy liposukcí. V současnosti existují vedle sebe 3 typy liposukcí – konvenční, ultrazvuková liposukce a vibrační, přičemž výběr typu liposukce ovlivňuje mimo jiné věk a hmotnost. Co se týče účinnosti, tak je pravda, že efekt je prakticky ihned viditelný, ale zároveň je potřeba zdůraznit, že liposukce ve skutečnosti neslouží k hubnutí. Liposukce slouží k tvarování postavy.


Pokud se vám nechce podstupovat invazivní zákrok, pak můžete absolvovat alespoň lymfatickou masáž. „Masáž rozproudí lymfu, díky čemuž se zlepší vstřebávání tekutin a odvod škodlivin. Začnou se rychleji rozkládat tuky a kromě toho působí lymfatická masáž pozitivně i na celulitidu,“ doporučuje Hollerová.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře