Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Při prodeji nemovitosti je cílem drtivé většiny prodat nemovitosti co nejrychleji a co nejvýhodněji. Pro tento účel je ovšem důležité nejen doba prodeje, ale taktéž způsob prezentace nemovitosti neboli home staging.

Prodáváte byt či dům? Jednoduchý trik zvedne jeho cenu i zájem o něj

Bydlení
zdroj: Tn.cz/ thinkstockphotos.com Bydlení
aktualizováno 04.04.2019, 00:00 | 04.04.2019, 00:00 | doma.cz

Při prodeji nemovitosti je cílem drtivé většiny prodat nemovitosti co nejrychleji a co nejvýhodněji. Pro tento účel je ovšem důležité nejen doba prodeje, ale taktéž způsob prezentace nemovitosti neboli home staging.

Ten, je-li povedený, dokáže zvýšit tržní hodnotu nemovitosti a zároveň může celý proces urychlit. V čem vlastně home staging spočívá a jak na něj?

 

Každá prodávaná nemovitost má své kladné i záporné stránky. Home staging se nesnaží negativa nemovitosti zakrývat nebo popírat, ale díky tomu, že vypíchne pozitivní prvky, odpoutává pozornost od těch nežádoucích. „Vlastně si tak trochu hraje s naší psychikou, ale každá investovaná koruna se díky kvalitní přípravě a prezentaci produktu obrací v zisk,“ vysvětluje Jana Ondrejková, jednatelka Bidli design.

 

Historie home stagingu sahá do 70. let 20. století, kdy vznikl jako samostatná služba ve Spojených státech amerických. Postupně se poté rozvíjel do Evropy a ostatních částí světa a v České republice jej v dnešní době hojně využívají nejen realitní kanceláře a developerské společnosti, ale taktéž soukromí vlastníci, kteří se snaží o co nejrychlejší a nejhladší průběh prodeje.

 

Home staging
(Foto: Bidli design)

 

Další zbytečná investice?

 

Nejedná se přitom o nijak nákladné úpravy interiéru, ani o rozsáhlé rekonstrukce. Home staging totiž spočívá především v tom, aby byla nemovitost na fotografiích a při prohlídkách odprezentována tak, aby oslovila co nejširší okruh zájemců. Často je třeba zaměřit se například na prosvětlení místnosti, odlišné uspořádání nábytku a odstranění možných negativních elementů, které by zájemcům stěžovaly představu bydlení v dané nemovitosti. Důraz je tak kladen na odklizení osobních předmětů majitele, vyhození nashromážděných a nepotřebných věcí apod. Jednoduše řečeno, cílem je to, aby byla nemovitost neutrální a přitažlivá. Často se hovoří o úpravě interiéru do podoby hotelového pokoje.

 

„Home staging by si lidé neměli plést s bytovým designem, který má za cíl domov co nejvíce zútulnit tak, aby se v něm jeho obyvatelům co nejlépe žilo. Oproti tomu home staging je opravdu marketingová podpora prodeje, která má za cíl upravit interiér tak, aby si v něm potenciální kupci dokázali představit žít,“ vysvětluje Jakub Kindl, manažer realitní kanceláře Domov, která se specializuje na oblast Prahy a Berounska.

 

Home staging
(Foto: Bidli design)

 

Nezvládli byste to sami?

 

Home stager, tedy odborník, který vám pomůže nemovitost připravit k rychlému a výhodnému prodeji, vám ušetří spousty práce a vyšperkuje vaši nemovitost pro potencionální zájemce. „Každý člověk je zhruba po 2 letech života v domácnosti neschopen objektivně posoudit vzhled a vybavení svého domova. Je zcela normální, že máme sentimentální vztah ke svým věcem a nedokážeme se na ně dívat z perspektivy kupce. To nám obvykle brání vhodně investovat do vylepšení,“ vysvětluje Jana Ondrejková. Pokud i vy patříte mezi ty, kteří ví, že by bylo dobré dát nemovitost před prodejem tzv. do pucu, jenže netušíte, kde začít a na co si dát pozor, vyplatí se vám zainvestovat právě do služeb home stagera.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Modrá vás zbaví stresu a udělá z bytu oázu
Sedm tipů jak proměnit svůj byt
Jak na glamour interiér bez kýče

 

Dívejte se na byt jako kupující, ne jako prodávající

 

„Profesionální home stager je zde v první fázi od toho, aby pomohl klientovi změnit pohled na celý obchod. S využitím svého know-how pak přetváří interiér k obrazu nikoli majitele, ale zájmu kupce,“ popisuje dále Ondrejková. S úpravami bytu je poté vhodné začít od velkých věcí, jako jsou nepoužívané kusy nábytku a rozměrnější doplňky (třeba nejrůznější posilovací stroje), od věci také není vymalování na neutrální barvy. Vše ovšem záleží na finančních možnostech prodejce.

 

Home staging
(Foto: Bidli design)


Přehlížet taktéž nelze ani hromady knih, starých časopisů, nejrůznější rodinné fotografie na zdech, plakáty, kalendáře a další vzpomínkové předměty a dekorace, které mají lidé tendence vystavovat a shromažďovat. „Největším problémem je většinou to, že těchto maličkostí si lidé už ani nevšímají, protože jsou součástí jejich domova a berou je za samozřejmost. Proto je dobré, aby na tyto věci upozornil realitní makléř, který může s majitelem nemovitosti projít vše, co je potřeba odklidit či opravit. Mnohdy se jedná o maličkosti jako poškrábané dveře, fleky na koberci, okopané lišty nebo prasklé dlaždice. Svou roli však také sehrává velmi pečlivý úklid všech místností, který dokáže divy,“ dodává Jakub Kindl.


Jakmile je poté vše odklizeno a opraveno, je na čase zaměřit se na náležité aranžmá. „Inspiraci mohou lidé čerpat z nejrůznějších magazínů o bydlení nebo například na fotografiích hotelových pokojů. Vytvořit příjemnou atmosféru pak pomohou svíčky, čisté ručníky, řezané květiny ve váze apod. Obecně ovšem platí, že je lepší upřednostnit uměřenost před výraznými barvami či módními výstřelky. Nestane se tak, že by interiér odradil potenciální kupce, které výstřednímu designu neholdují,“ vysvětluje Kindl.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Ke článku nejsou žádné komentáře