Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Rozhodneme-li se změnit svůj dosavadní status ze singles na zadaný, děláme to různě. Stále více jsou v kurzu i internetové seznamky a seznamovací agentury.

Největší mýty o seznamování na internetu

Seznamování přes internet
zdroj: Thinkstockphotos Seznamování přes internet
aktualizováno 03.09.2015, 11:41 | 03.09.2015, 11:41 | / Doma.cz/nahoda.com

Rozhodneme-li se změnit svůj dosavadní status ze singles na zadaný, děláme to různě. Stále více jsou v kurzu i internetové seznamky a seznamovací agentury.

Přestože se v hloubi duše domníváme, že na poli seznamovacím jde, víc než kdekoli jinde, o naše štěstí, city a spokojenost, je třeba si uvědomit, že i v této oblasti jde především o business. Což ale neznamená, že na konci nemohou být obě strany bezvýhradně spokojené. Je však nutné zvolit dobře onoho partnera - obchodního, a tím výrazně zvýšit šance na nalezení toho pravého partnera - životního. A i když jde o srdeční záležitost, vybírejme především hlavou.

 

Dogma č. 1: Čím více registrovaných, tím větší šance na seznámení


Jedním ze zásadních čísel, na které nás agentury lákají, je počet lidí, jenž se u nich seznamuje. Mezi desetitisíci seznámení chtivými lidmi se musí chytnout každý. Jenže právě v davu se nejlépe skrytí ti, kteří o vážné seznámení a budoucí vztah vůbec nestojí. Vy tak strávíte moře času dopisováním a na schůzkách, které nikam nevedou. A navíc, i kdyby mezi všemi snad tak pravý nakonec byl, stačíte si ho všimnout, když absolvujete pět, deset, patnáct schůzek týdně? Nejspíš vám proklouzne mezi prsty.

 

„Registrovaných nemusí být statisíce, skutečný vztah lze nalézt i mezi mnohem menším počtem lidí," potvrzuje Veronika Vinterová, majitelka jedné z agentur, která nestaví na počtech seznamujících se, ale seznámených. „Tohle číslo bude vždycky podstatně nižší, ale pro klienty snad mnohem podstatnější. U nás mluvíme o mnoha stovkách seznámených, 19 svatbách a 9 miminkách za čtyři roky existence. Pro někoho málo, pro někoho naopak důvod, proč jít právě k nám."

 

Závěr: Seznamek se nelekejme - na množství registrovaných však nehleďme!

 


Dogma č. 2: Za málo peněz, spousta potenciálních partnerů
 

Přísloví o kuřeti, co zadarmo ani nehrabe, bylo a je stále aktuální. Pokud by seznamky neprofitovaly z našich peněz, s velkou pravděpodobností by už dávno neexistovaly. Proč taky. To znamená, že slibuje-li někdo „partnera za kačku", něco nám tají. Že jsme naletěli, zjistíme v lepším případě už v průběhu registrace, v horším až za pár měsíců, kdy z našeho účtu začnou mizet zlaťáky tak říkajíc bez našeho vědomí. „Seznamek, kdy se před registrací můžete seznámit s tím, jak fungují, je minimum. Obvykle se bez uvedení kontaktního mailu nedozvíte nic.

 

Závěr: Nechte si nalít čistého vína, i když svět chce být klamán, vy se toho účastnit nemusíte.


Dogma č. 3: Čím víc zaplatíte, tím méně toho budete muset pro svůj nový vztah udělat


Zvykáme si, že když někomu zaplatíme nějaký ten peníz, nemusíme se o nic starat a dotyčný udělá všechno za nás. Jaké je naše překvapení, když si za tisíce koupíme permanentku do fit centra a zjistíme, že k těm hříšným penězům se ještě musíme sami hýbat, abychom zhubli. Když si zaplatíme individuální kurz angličtiny, že se k tomu ještě musíme učit. A když si zaplatíme za to, že najdeme svého životního partnera, že nám jen tak nespadne do klína, ale musíme pro to něco udělat. Dokonce jsou na trhu seznamovací agentury, které vám před seznámením s partnerem doporučí, abyste se seznámili nejdříve sami se sebou.

 

Je mnoho těch, kteří to hned na začátku vzdají. Jsme zvyklí, že co si usmyslíme, máme hned. Ale nalezení partnera trvá i několik měsíců, třeba i půl roku nebo rok. To je pro mnoho lidí dlouhá doba. "Vycházíme z toho, že nemohou-li najít naši klienti partnera přirozenou cestou, je třeba především učinit změnu v nich samotných. To je odvážné a šokující tvrzení, přes které se řada klientů nepřenese. Ti, co vytrvají, mají ale na výběr z několika rozvojových programů týkajících se zvýšení sebevědomí, objevení sebe sama či vnitřní krásy, ve kterých si často sáhnou na dno. Ale jak známo, mají se pak od čeho odrazit a letí vzhůru neuvěřitelnou rychlostí. Cestou nahoru potkají toho, kdo se cítí stejně dobře a spokojeně – a je ruka v rukávu..." popisuje úspěšnou cestu k seznámení Vinterová.
 

Závěr: Potenciální partneři, stejně jako pečení holubi, nám do huby sami prostě nevletí.

 


Dogma č. 4: Není nic pohodlnějšího, než si najít partnera v teple vašeho domova – od stolu v obýváku


Dárky pro své blízké nakupujeme přes internet, domů nám dovezou teplé jídlo, nákup, nebo demižón vína, když na něj dostaneme v deset večer chuť. Důvodů, proč opouštět teplo domova, máme čím dál méně. I seznamky se nám v tomto směru snaží „vyjít vstříc" a slibují nalezení partnera na pár kliků a bez zvednutí zadku. Jaké je naše překvapení, když se registrujeme u seznamky, ze které nám přijde mail: Jsem Jana, vaše osobní konzultantka a ráda bych vás pozvala do naší kanceláře na osobní schůzku, abychom probrali vaše možnosti seznámení... „Myslím si, že většina klientů se schůzkou souhlasí vlastně ze šoku. Jenže když se z jejich virtuální seznamky stane agentura nejen z masa a kostí, ale i se čtyřmi zdmi, kde mohou vidět, jak intenzivně se na jejich budoucnosti pracuje, jsou velmi spokojení," přibližuje terapuetka Jana ze seznamovací agentury Náhoda.


Závěr: Buďme online, ale chtějme vědět, jak vypadá fyzicky ten, co má ambici změnit náš dosavadní život.


Dogma č. 5: Nehledejte kamarády a nebuďte zbytečně skromné!


Ženy však ve svých inzerátech i při vážném seznámení nejčastěji zmiňují slovo kamarád.„A to je možná ten největší problém. Pokud hledáme životního partnera, nehledáme přece jen kamaráda! Takto napsaný inzerát může řadu potenciálních zájemců odradit,“ varuje Lenka Černá, výkonná ředitelka inzertního webu a novin Annonce. Ženy také kladou důraz především na charakterové vlastnosti svých budoucích životních partnerů. Často tak hledají muže, kteří jsou hodní, pohodoví a mají smysl pro humor. Vzhled, vzdělání, zaměstnání či koníčky jsou pak upozaděny. Jsou snad ženy tak skromné, že jim ke šťastnému životu ve dvou stačí tak málo? „Ženy nejsou skromné, drtivá většina z nás má jasné představy o tom, jaký má partner být a jak má vypadat. Trápí nás ale strach a zbytečný ostych, který nám brání napsat požadavky narovinu. Jenže právě málo konkrétní požadavky často vedou k následnému rozčarování na obou stranách,“ objasňuje Černá.

 

Závěr: Nejdříve si uvědomte, co chcete. Buďte konkrétní. Čím otevřenější budete, tím spíše poznáte partnera odpovídajícího vašim představám.

 

Co nám vadí na seznamkách
(Foto: oficiální zdroj)

 

Se seznamovacími agenturami je to tak trochu jako s dobrým jídlem. Rádi se dosyta, zdravě a chutně najíme a jsme-li spokojení, nemáme problém nějakou tu kačku utratit. Tam, kde nám jednou nechutnalo, už se nikdy nevrátíme. Kvalitní restaurace naopak doporučujeme svým dobrým známým a na obou stranách vládne spokojenost.

 
0 hlasů
Vaše hodnocení

Přidat názor

Zlatan 09:05 21.09.2015
5 potvrzuji - napíše-li nějaká, že hledá kamaráda, z okruhu potenciálních profilů na oslovení vypadává.